[VISTA] Geen contextmenu bij rechtermuisknop

Pagina: 1
Acties:
  • 852 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JHABEK
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Ik heb het volgende probleem:
Bij het klikken met de rechtermuisknop op het bureaublad en in Verkenner krijg ik geen contextmenu meer. Wanneer ik op andere plaatsen mijn rechtermuisknop gebruik, werkt het wel. Het lijkt mij dus een software-matige instelling. Ik heb heel mijn control-panel/GoT/Google al doorgespit maar ik kan geen instelling vinden waar ik dit mee kan veranderen. Iemand een idee?

Ik draai Vista Home Premium op een XXODD XNi812di laptop en werk standaard met het touchpad. Een losse muis aansluiten behoud het probleem.

Verwijderd

Heb je je touchpad al eens goed ingesteld ? En het komt inderdaad wel voor dat touchpads in combo met een muis niet goed samenwerken. Zet je touchpad anders eens uit en probeer het eens alleen met de muis. ALs je het mij vraagt ligt het aan een instelling van de touchpad/muis :)

• JHABEK
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:02:
Heb je je touchpad al eens goed ingesteld ? En het komt inderdaad wel voor dat touchpads in combo met een muis niet goed samenwerken. Zet je touchpad anders eens uit en probeer het eens alleen met de muis. ALs je het mij vraagt ligt het aan een instelling van de touchpad/muis :)
Ik heb al de originele driver van de touchpad geinstalleerd (stond er nog niet op) maar zonder resultaat. Ook het uitschakelen van het touchpad en installeren van een andere muis brengt geen verandering in de zaak....

Verwijderd

Toch denk ik dat je even goed je software voor beide moet doorlopen. Enigste andere mogelijkheid die je nog hebt is om de touchpad hardwarematig te verwijderen en kijken wat er dan gebeurt met de muis. Mocht je echt zeker zijn dat je de software goed heb ingesteld dan zou ik maar eens de helpdesk gaan bellen, mogelijk dat de touchpad defect is.

• JHABEK
Het werkt nog altijd niet, ik heb geen rechtermuisknop in Verkenner, IE7 & het bureaublad. Rechtermuisknop werkt bij IE bijvoorbeeld niet in het het leesvenster maar wel in de adresbalk. Ik snap er even helemaal niks meer van.....

• JHABEK
Mensen, ik ben al iets verder. Met wat settings in het register is mijn contextmenu in IE weer aanwezig. Ik vermoed dus ook dat ik dit met Verkenner en het bureaublad kan, wie helpt me verder??

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik heb hetzelfde probleem in IE.. kn je mij zeggen welke setting je daarvoor hebt omgezet?

• JHABEK
Uiteindelijk met een walkaround maar opgelost:

Met het aanmaken van een nieuwe gebruikers-account zijn alle problemen weg.
Pagina: 1