Toon posts:

Soort van offline wiki applicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als jarenlange internetter ('97) heb ik in die 10 jaar een enorm collectie aan documenten, txt'tjes, etc opgebouwd. Veel van deze informatie heb ik maar sporadisch nodig en voor het archiveren heb ik heel wat geprobeerd van alles in zip / rar files gooien, dvd's branden, enorme directory tree's, ... maar geen enkele oplossing voldoet eigenlijk aan men wensen. Ook het terugvinden van data is niet altijd evident.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een programma, een vorm van wiki waar ik zelf al die informatie die ik in loop der jaren heb opgeslagen kan in opslagen en taggen.

Uiteraard zijn andere oplossingen ook altijd welkom ...

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
PHPWiki lokaal draaien?

http://phpwiki.sourceforge.net/

Verwijderd

Topicstarter
zou een idee zijn, het zou wel intressant zijn dit te draaien vanaf externe hd zodat je die kan inpluggen op éénder welke PC zonder software steeds te installeren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 12:34 ]

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00
Enige nadeel aan phpwiki is denk ik dat je het dan alleen om tekst gaat. Als je ook afbeeldingen op wil slaan, komt er meer bij kijken dan alleen copy > paste.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:34:
[...]

zou een idee zijn, het zou wel intressant zijn dit te draaien vanaf externe hd zodat je die kan inpluggen op éénder welke PC zonder software steeds te installeren
Misschien ook wel handig te weten welke OS'en die pc's draaien?

Maar waarom niet gewoon een wiki ergens online neerzetten, beveiligen met een wachtwoordje en overal ter wereld kun je zonder gesleep met een externe harddisk bij je spullen?

[ Voor 19% gewijzigd door robbert op 04-11-2007 12:50 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Leuk voor mac-bezitters, maar linux- en windowsgebruikers zullen dan toch nog echt zelf even apache, php en misschien een database-server moeten installeren en aanzwengelen. Daarmee is de procedure niet helemaal triviaal meer, zeg maar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
robbert schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:49:
[...]

Misschien ook wel handig te weten welke OS'en die pc's draaien?

Maar waarom niet gewoon een wiki ergens online neerzetten, beveiligen met een wachtwoordje en overal ter wereld kun je zonder gesleep met een externe harddisk bij je spullen?
Windows XP is het OS waar het moet op draaien, en de reden waarom ik het niet online wil zetten is dat ik niet altijd over een online verbinding beschik, ook privacy / security redenen spelen mee. Bovendien surf ik vanuit België (mompelt iets over datalimieten ;) )

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14
burne schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:55:
[...]

Leuk voor mac-bezitters, maar linux- en windowsgebruikers zullen dan toch nog echt zelf even apache, php en misschien een database-server moeten installeren en aanzwengelen.
Ik mag aannemen dat je onder OSX niet standaard Apache, php en een database server hebt draaien? Die zul je ook moeten installeren (ook al zal het niet veel voorstellen, als je een fatsoenlijke Linux distro hebt stelt dat overigens ook niet veel voor).

Daarnaast moet je die wiki ook nog configureren (juiste database username en wachtwoord instellen), de database importeren, als je klaar bent weer dumpen, etc.

Niet te vergeten dat je voor dit soort dingen ook nog eens root of Administrator moet zijn...
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:09:
ook privacy / security redenen spelen mee.
Een fatsoenlijk wachtwoord, je wiki regelmatig updaten, https gebruiken (moet je wel op al die machines even een certificaat toevoegen, want ik neem niet aan dat je een officieel gesigneerd certificaat kan/wil betalen).
Bovendien surf ik vanuit België (mompelt iets over datalimieten ;) )
Net alsof dat beetje tekst zoveel data kost.

[ Voor 29% gewijzigd door robbert op 04-11-2007 13:16 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

robbert schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:11:
Ik mag aannemen dat je onder OSX niet standaard Apache, php en een database server hebt draaien?
offtopic:
Apache, php en sqlite zijn standaard. Mysql ook, maar die vraagt wat meer aandacht. Voor apache, php en sqlite volstaat een vinkje ergens bij 'sharing' in een preferencepanel. Het installeren van pmwiki bestaat dus uit het uitpakken van een tar in de juiste directory en het aanvinken van 1 service.

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 04-11-2007 14:27 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:19:
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een programma, een vorm van wiki waar ik zelf al die informatie die ik in loop der jaren heb opgeslagen kan in opslagen en taggen.
Precies mijn probleem: ik heb hele verzamelingen tutorials en best practices op mijn PC staan.
Ik ben bezig met een webapplicatie ontwikkelen die references naar die informatie gestructureerd opslaat zodat het makkelijk te vinden is. Maar ja: dat duurt dus nog minstens een maand tot Beta dus... :P

Verwijderd

Topicstarter
Muscrerior schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:46:
[...]

Precies mijn probleem: ik heb hele verzamelingen tutorials en best practices op mijn PC staan.
Ik ben bezig met een webapplicatie ontwikkelen die references naar die informatie gestructureerd opslaat zodat het makkelijk te vinden is. Maar ja: dat duurt dus nog minstens een maand tot Beta dus... :P
Hou me zeker op de hoogte :)

Ik heb zelf ook al wat intressant gevonden op
http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_wiki#Personal_Wikis maar nog niet echt wat ik zoek :)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:19
Waarom laat je Google Desktop de hele harde schijf niet indexeren? Klaar ben je.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Of Windows Live Search?

Nadeel van die wiki's is het feit dat je zelf 't onderhoud moet gaan doen :) Daarnaast vraag ik me af of je de XLS sheets van tien jaar geleden nog echt gebruikt (oftwel kan je niet 80% weggooien of fikken op DVD en in de kluis deponeren ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:28
Moest je over MS Office beschikken, dan moet je eens kijken naar OneNote. Die tool is speciaal gemaakt voor al die knipsels en plaksels te bundelen.

Edit: misschien kent iemand een open-source alternatief?

[ Voor 16% gewijzigd door Dnomaid op 05-11-2007 10:53 ]

Pagina: 1