ik ben helemaal nieuw tot raid, en nou wil ik 2x 36GB raptor in raid0 zetten.
en daar later 2x 500GB in raid 0 bijhangen.
ik moet dus een controller kaart hebben met 4x S-ATA aansluiting.
het probleem is dat ik geen pci-e slot meer over heb op mijn mobo.
ik heb nog 2x pci en 1x pci-e (1x) over.
is er een mogelijkheid om dit zo aan te sluiten?
ik heb een gigabyte p965-s3 (rev1.0
)
ook heb ik in de FAQ rondgeneuzeld, maar deze schijnt nogal verouderd te zijn, en het vooral over IDE te hebben.
nou kan ik wel 2x een 2kanaals raid controller erin gooien (toch?) maar het liefst zou ik het op 1 raid controller aansluiten, aangezien ik 1 pci slot open wil houden voor een physics kaart in de toekomst.
zou dit ding werken? http://tweakers.net/price...4mb-pci32-66-retail).html
ik zie namelijk wat staan over ondersteunde besturingssystemen. maar mijn idee met de 2 raptors in raid0 was een triple boot disk met daarop XP, Vista en Linux.
is dit een erg dom plan? of zijn er mensen die dit succesvol aan de praat hebben gekregen. (of iets dergelijks?)
en daar later 2x 500GB in raid 0 bijhangen.
ik moet dus een controller kaart hebben met 4x S-ATA aansluiting.
het probleem is dat ik geen pci-e slot meer over heb op mijn mobo.
ik heb nog 2x pci en 1x pci-e (1x) over.
is er een mogelijkheid om dit zo aan te sluiten?
ik heb een gigabyte p965-s3 (rev1.0
ook heb ik in de FAQ rondgeneuzeld, maar deze schijnt nogal verouderd te zijn, en het vooral over IDE te hebben.
nou kan ik wel 2x een 2kanaals raid controller erin gooien (toch?) maar het liefst zou ik het op 1 raid controller aansluiten, aangezien ik 1 pci slot open wil houden voor een physics kaart in de toekomst.
zou dit ding werken? http://tweakers.net/price...4mb-pci32-66-retail).html
ik zie namelijk wat staan over ondersteunde besturingssystemen. maar mijn idee met de 2 raptors in raid0 was een triple boot disk met daarop XP, Vista en Linux.
is dit een erg dom plan? of zijn er mensen die dit succesvol aan de praat hebben gekregen. (of iets dergelijks?)
[ Voor 22% gewijzigd door Rangourthaman op 04-11-2007 12:29 ]