Toon posts:

Digitenne op pc, alles aangesloten maar...

Pagina: 1
Acties:
  • 2.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een digitenne kastje gehuurd (dvb tf 6000cok), een tv kaart gekocht (PCTV Hybrid Pro PCI) en ik heb een kabeltje waarvan ik de naam niet weet maar hij zit aangesloten op de RF loop out (en vanaf daar op de tv kaart met 2 uitgangen). (als het goed is is dat kabeltje de vervanger voor die gele, witte en rode kabel, zo niet dan zou ik die ook moeten aansluiten maar ik heb geen idee waar op de pc)

En als ik het goed begrijp zou dit voldoende moeten zijn om tv op mijn pc te kijken. Ik heb het bovengenoemde aangesloten en de regionale zenders kan ik gewoon bekijken dus de tv kaart doet het, maar zodra ik over ga naar de digitale kanalen, moet ik eerst alle digitale kanalen installeren. Hij scant in principe alle kanalen (te zien in de software programma, Pinnacle TVCenter Pro 4.9 ), maar het beeld waarin ik het kpn kastje moet configureren doet het niet goed. Het beeld gaat namelijk de hele tijd heen en weer, ik kan nog net het kpn logotje zien.

Heb al 2 maanden lopen mailen met pinnacle maar dat gaat niet echt vlot. (hun gooien het overigens op een wrong type of connection)

als jullie mij kunnen helpen heel graag!!!
alvast bedankt

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:31

Gerco

Professional Newbie

Het digitale (DVB-T) gedeelte van deze TV-tuner werkt alleen met free-to-air (gratis) DVB-T zenders, en niet met de betaalde, gecodeerde diensten. In Nederland worden Ned. 1, 2 en 3 gratis uitgezonden, in bijv. België, Duitsland, Frankrijk en Italië) worden momenteel al meer zenders gratis uitgezonden.
Als er geen CAM met smartcard inzit, kun je niets anders dan FTA kanalen kijken. RTL4, 5, 6, 7, en de rest dus niet.

[edit]Voudje.

[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 04-11-2007 12:28 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:01:
[...]

Als er geen CAM met smartcard inzit, kun je niets anders dan FTA kanalen kijken. RTL4, 5, 6, 7, en de rest dus.
wat is cam? (ik ben helemaal niet bekend met al die afkortingen omtrent digitale tv)
Maar als reactie, zonder decoder kan je alleen nl 1 2 3 bekijken is wat ik begrijp en dat klopt ook, maar ik heb ook een kpn decoder met smartcard aangesloten op de tv kaart waardoor ik de rest ook zou moet kunnen bekijken. Isnt it?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:21:
wat is cam? (ik ben helemaal niet bekend met al die afkortingen omtrent digitale tv)
Waar de afkorting voor staat weet ik zo snel niet, maar zie het als een decoder voor het beveiligde signaal. De smartcard is de sleutel voor de encryptie.
Maar als reactie, zonder decoder kan je alleen nl 1 2 3 bekijken is wat ik begrijp en dat klopt ook, maar ik heb ook een kpn decoder met smartcard aangesloten op de tv kaart waardoor ik de rest ook zou moet kunnen bekijken. Isnt it?
Alleen als je die decoder aansluit via de scart uitgang ervan. De coax doorlussen heeft geen effect, want je PCI kaart kan dat beveiligde signaal niet decoderen. Je moet de decoder van KPN gebruiken om af te stellen op een zender en die (waarschijnlijk) via een scart naar composiet (gele tulp) svideo (klein rondje met meerdere pinnen) op je PCI kaart aansluiten.

[edit]
Er zit geen composiet op die kaart, alleen coax en s-video, zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.pinnaclesys.com/images/carte-hybridlarge.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Gerco op 04-11-2007 12:32 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kan je niet een foto maken van je TV kaart, en een foto van de achterkant van je decoder? Zodat we de beschikbare aansluitingen kunnen zien?

Verwijderd

Topicstarter
Gerco heeft een plaatje van de tv kaart geplaatst inmiddels (thnx)
En dit is de decoder van kpn (incl plaatjes)
Afbeeldingslocatie: http://www.topfield.co.kr/data/product/TF6000COK_Back_500.png
http://www.topfield.co.kr...e5=&mainmenu=Terrestrial#

ik zie dat ik de rf loop out verkeerd heb beschreven, die loopt namelijk naar de tv input van de tv kaart, vanuit de scart (van de decoder) heb ik een dubbele kabel lopen naar de video input op de tv kaart en eentje naar de geluidskaart (klopt het dat dit die gekleurde tulpjes overbodig maakt?). dat is eigenlijk de hele setup (en het kabeltje naar de atenne uiteraard)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:04 ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
In weze moet je gewoon de video-uitgang aansluiten op je S-Video ingang, ik weet niet of je de uitgangen kan configureren zodat deze de juiste signalen uitzend naar de TV-kaart.
Zoals jij het gebruikt kan het ook met een scart naar S-video verloop. Wellicht moet je de beeldinstellingen nog aanpassen zodat deze de juiste standaard gebruikt(standaard PAL) en ook de juiste verhouding(kun je dat wijzigen bij digitenne?).
Dus PAL, RGB(?) en 4:3 en deze instelingen op de TV-kaart, die RGB kan ook S-video zijn. En dat zijn dus de instellingen op de ontvanger.

specs

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Was het trouwens niet handiger om gelijk een DVB-T USB/PCI met CI aan te schaffen? Scheelt veel gedoe en je hebt een betere beeld kwaliteit omdat je nu van digitaal naar analoog gaat. (tenminste als je het nu over svideo wil gaan doen)
Het digitale (DVB-T) gedeelte van deze TV-tuner werkt alleen met free-to-air (gratis) DVB-T zenders, en niet met de betaalde, gecodeerde diensten. In Nederland worden Ned. 1, 2 en 3 gratis uitgezonden, in bijv. België, Duitsland, Frankrijk en Italië) worden momenteel al meer zenders gratis uitgezonden. Afhankelijk van de locatie kan een DVB-T buiten antenne vereist zijn. 1 DVB-T radio is niet in alle regio's beschikbaar.
Dat ding kan dus gewoon de CI van je topfield niet uitlezen.

[ Voor 62% gewijzigd door Xof op 04-11-2007 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Loekie ik heb de settings die je doorgaf inmiddels geprobeerd (ook alle andere) maar dat mocht niet baten.

Xof, dit zegt mij dus helemaal niets;
Was het trouwens niet handiger om gelijk een DVB-T USB/PCI met CI aan te schaffen? Scheelt veel gedoe en je hebt een betere beeld kwaliteit omdat je nu van digitaal naar analoog gaat. (tenminste als je het nu over svideo wil gaan doen)
Dat ik van digitaal naar analoog ga wist ik ook niet. Oef ik snap niet waarom het zo moeilijk moet zijn. Ik heb verteld hoe de huidige setup inelkaar zit, kan iemand mij vertellen wat ik wel zou moeten doen om het werkende te krijgen?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:27:
De CI is een slot/poort/aansluiting voor een CAM. Een CAM is een apparaat om ondersteuning voor bepaalde encryptiemethoden (en meer) aan je tuner toe te voegen. Topfield slaat in deze zin op het merk van je tuner.

Wat Xof dus bedoelde is "Koop gewoon een PCI kaart waar je de KPN smartcard in kan steken, dan heb je die hele externe tuner niet nodig en heb je daar dus ook geen problemen mee."
Dat ik van digitaal naar analoog ga wist ik ook niet.
S-video en composiet zijn analoge aansluitingen, daarover TV kijken doet de kwaliteit geen goed. Helaas (of gelukkig) is de resolutie en kwaliteit van Digitenne voor de meeste zenders toch al bizar laag, dus zul je er weinig van merken.
Oef ik snap niet waarom het zo moeilijk moet zijn. Ik heb verteld hoe de huidige setup inelkaar zit, kan iemand mij vertellen wat ik wel zou moeten doen om het werkende te krijgen?
Volgens mij heb je het al goed gedaan door de SCART uitgang van de tuner op de s-video en audio in van je tv-kaart aan te sluiten. Als je dat gedaan hebt, hoef je de coax kabel niet eens meer door te lussen, want die voegt dan nog maar weinig toe (alleen ned 1, 2 en 3 en die kun je via de KPN tuner ook afstemmen).

Zoals ik het begrijp zou het nu voldoende moeten zijn om de tv-kaart op het video-in kanaal af te stemmen en hoef je daarop dus helemaal geen zenders te zoeken of iets dergelijks, want je gebruikt het tuner component van de TV kaart helemaal niet. Mocht dat niet werken, dan kun je proberen om in de KPN tuner het uitgangsformaat van de SCART uitgang te veranderen, waar dat zit op jouw tuner weet ik echter niet, zul je moeten opzoeken.

Pagina: 1