onofficiële BBG november 2007: budget game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas bestaat er geen BBG van T.net voor een goedkoper gamesysteem. Dat is een probleem voor arme studenten zoals ik, die geen € 2000 willen uitgeven. Daarom heb ik deze onofficiële BBG voor november 2007 samengesteld. Reageer a.u.b., en geef verbeteringsvoorstellen.

Doelgroep

Gamers die een goede prijs/kwaliteit verhouding willen, niet zozeer een zo goedkoop mogelijke configuratie. De prijs is de tweede prioriteit, het maximum is € 1400. De doelgroep doet niet aan overklokken. De doelgroep heeft ook niet excessief veel opslagruimte nodig. Stilte is de derde prioriteit.

De configuratie

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec NSK4480B€ 65,28€ 65,28
1Gigabyte GA-P35-DS3€ 90,30€ 90,30
1Intel Core 2 Duo E6750€ 155,-€ 155,-
1Kingston KVR667D2N5K2/2G€ 40,32€ 40,32
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)€ 41,-€ 41,-
1Logitech Ultra-Flat Keyboard€ 14,96€ 14,96
1Logitech Z-5500 Digital (5.1, 4x 62W + 69W, 188W, Zwart/Zilver, THX)€ 277,50€ 277,50
1MSI NX8800GT-T2D512E-OC€ 213,46€ 213,46
1NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)€ 25,-€ 25,-
1Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 64,50€ 64,50
1Samsung Syncmaster 226BW€ 269,-€ 269,-
1Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)€ 35,95€ 35,95
1Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm)€ 34,99€ 34,99
ImporterenTotaal€ 1.327,26

Alternatieve configuratie voor mATX

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec NSK3480€ 74,95€ 74,95
1Gigabyte GA-G33M-DS2R, iG33 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)€ 90,90€ 90,90
1Intel Core 2 Duo E6750€ 155,-€ 155,-
1Kingston KVR667D2N5K2/2G€ 40,32€ 40,32
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)€ 41,-€ 41,-
1Logitech Ultra-Flat Keyboard€ 14,96€ 14,96
1Logitech Z-5500 Digital (5.1, 4x 62W + 69W, 188W, Zwart/Zilver, THX)€ 277,50€ 277,50
1MSI NX8800GT-T2D512E-OC€ 213,46€ 213,46
1NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)€ 25,-€ 25,-
1Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 64,50€ 64,50
1Samsung Syncmaster 226BW€ 269,-€ 269,-
1Scythe Scythe Ninja Mini€ 29,95€ 29,95
1Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm)€ 34,99€ 34,99
ImporterenTotaal€ 1.331,53

Argumentatie keuze onderdelen

De behuizing van Antec biedt een kwaliteit die goed genoeg is, en de meegeleverde voeding levert genoeg vermogen voor het systeem. Zo is een losse voeding niet nodig, en kan hier aardig wat geldt bespaart worden. De behuizingen uit de BBG van T.net zijn aantrekkelijker, maar worden geleverd zonder voeding, en dan nog is de prijs hoger dan de behuizing die hier is gekozen.

Het moederbord is prima. Deze doelgroep doet toch niets met SLI, Raid of DDR3 geheugen (wat de P35C-DS3R wel kan), dit moederbord is lekker basic, goed genoeg, en goedkoop.

De Core 2 Duo E6750 is ongeveer € 65 goedkoper dan de E6850, en veel verschil in performance zal het waarschijnlijk niet geven. De E6750 heeft de betere prijs/kwaliteit verhouding.

De 2GB geheugen die hier gekozen is heb ik overgenomen van de T.net BBG voor het multimediasysteem van september. Ok, je kan het dubbele besteden voor geheugen met een lagere CAS-latency of een hogere kloksnelheid, maar of het veel verschil zal maken is te betwijfelen.

De MX518 is overgenomen uit de officiële BBG. Wat betreft het toetsenbord kies ik voor het no-nonsense Ultra-Flat keyboard i.p.v. de G15 die zoveel onnodige features heeft. Daarnaast heeft het Ultra-Flat keyboard platte toetsen, en dat werkt fijner. Een muismat is niet nodig.

De keuze van de officiële BBG voor een goedkope Creative Inspire T7900 7.1 speakerset is ongelukkig, en daaruit blijkt ook dat er teveel bezuinigd wordt op de speakerset. Een goede speakerset is erg belangrijk voor een game PC, en de Z-5500 veegt de vloer aan met de T7900. Hoewel de Z-5500 natuurlijk wat duurder is, compenseert de kwaliteit en de prijs/kwaliteit verhouding de hogere prijs ruimschoots. Een Z-5500 is het absoluut waard, op het geluid moet je niet willen bezuinigen, en daarom kies ik hier voor een duurdere optie dan de officiële BBG.

De 8800GT van MSI is standaard overgeclockt, en is op de 8800 GT van Club3D en Asus een van de goedkoopste. De standaard overclock levert extra performance (zie test hardware.info) tegen een kleine meerprijs, en daarom heeft deze 8800 GT de beste prijs/kwaliteit verhouding.

De DVD-drive is overgenomen van de officiële BBG, en is een fijne keuze omdat deze een SATA verbinding heeft, die brede ATA kabels in de behuizing zijn altijd zo vervelend.

Hoewel 320 GB niet meer de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft, is 320 GB gewoon genoeg. Zelf heb ik nooit begrepen waarom mensen 1 TB aan opslag nodig hebben, downloaden ze 720p HDTV rips aan de lopende band ofzo?

De officiële BBG voor november kiest voor de HP W2207H, zeker een goede keus omdat de monitor kan pivoteren en in hoogte verstelbaar is. Echter is die monitor ongeveer € 60 duurder dan de Samsung 226BW, hoewel het een goed alternatief is neem ik even aan dat een 226BW voldoende is voor het budget gamesysteem. Persoonlijk zou ik echter hier nog meer geld uitgeven, een Dell 2007WFP monitor is veel beter wat betreft het design, de features en het S-IPS paneel, maar daar wordt tegenwoordig een belachelijk bedrag van € 500 voor gevraagd door Dell (een of twee jaar geleden heb ik de 2007WFP voor minder dan € 400 gekocht tijdens wat kortingsacties). Een monitor van 20 inch of 22 inch met een resolutie van 1680 bij 1050 pixels is een goede keuze, vanaf 24 inch wordt de resolutie en dus de framerate ook lager, en moet je weer meer geld uitgeven aan een betere videokaart.

De Scythe Infinity heb ik overgenomen uit de officiële BBG, hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb. De enige meerwaarde van de keuze voor deze koeler is dat het voor extra stilte kan zorgen. Maar ik vraag mij af of deze CPU koeler toch niet overstemd zou worden door de 120mm TriCool casefan van de Antec behuizing, of de fan van de voeding in de Antec behuizing. Als dat niet het geval is kan beter worden gekozen voor een Arctic Cooling Freezer 7 Pro, of zelfs een Arctic Alpine 7.

De Sennheiser PC-150 is ook overgenomen uit de officiële BBG.

Voor de mATX configuratie verwisselen we de behuizing, het moederbord en de CPU koeler. Ik vraag mij wel af of de Scythe Ninja mini op een mATX moederbord past, zouden de geheugenbanken niet in de weg gaan zitten?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
voor een budget gamessysteem vind ik die speakerset wel wat overdone...

en omdat je niet gaat overklokken zou ik die scythe koeler ook lozen, stock koeler voldoet lijkt mij toch?

[ Voor 43% gewijzigd door DeDooieVent op 04-11-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik wou net hetzelfde zeggen als DeDooieVent. Een 2.1 setje zal volgens mij absoluut voldoende zijn of zelfs gewoon een hoofdtelefoon (die staat er zelfs al bij). Je kan hiermee het budget sterk verlagen wat mij wel nuttig lijkt aangezien €1400 toch nog altijd een aardige som is in mijn ogen. Langs de andere kant kan je ook wat andere zaken uitbreiden zoals het geheugen (meer? sneller?)

De stock Intel koeler is echt niet stil dus ik zou wel een andere koeler houden maar het moet niet persé een gigantisch groot model zijn. Misschien iets van een Arctic Freezer 7 Pro?

Verder kan men ook gerust gamen op een iets kleiner scherm, zeker als men gebonden is door een budget.

Op zich wel een leuk initiatief maar ik zou wat minder focussen op een dikke geluidsset en het budget wat verlagen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Admiral Freebee op 04-11-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Goed initiatief! Toch wat vreemde gevoelens echter bij de setup. Zelf zou ik waarschijnlijk liever alleen de kast zien waar de meesten vaak al een mooi setje en/of scherm hebben. Zo'n Syncmaster en X-5500 hakt er gelijk goed in. Verder vindt ik het zelf zonde om er een X-5500 neer te zetten maar geen degelijke X-Fi kaart in de setup te stoppen om er bij games gebruik van te kunnen maken.

Mijn voorstel: Alleen een bak opzetten voro rond de 900-1000 euro met eventueel een "optional" deel met oa een geluidskaart, geadviseerde scherm en speakers voor de mensen die dat nog niet hebben. Verder een mooi systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

277 euro voor een set boxen is idd een beetje erg veel. Je wilt budget terwijl een beetje speakerset wel voor onder de 100 euro zit.

Ikzelf ben ermee klaar en ga van de 5.1 af. Ten eerste hoor ik het nauwelijks en ten tweede heb ik geen plek overal om mij heen. Dat wordt gewoon een knap 2.1 setje en voor 75 euro heb je een goeie: bespaar je zo 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:38
Ik vind het persoonlijk erg veel lijken op het multimedia-systeem, het enige significante verschil dat ik zie is de videokaart 8600GT --> 8800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik vind de kast niet echt een "gamers" kast. Zeker op lanparties willen sommigen een opvallende behuizing met ccfl enzo. Ik vind de Antec NSK4480B meer een kast die je onder je bureau neerzet zodat je hem niet hoort/ziet. Ik zou de Thermaltake Soprano oid nemen en dan een Antec Earthwatt 500 watt, zodat je waarschijnlijk ook nog voldoende watt hebt bij een upgrade.

EDIT: En zoals hierboven gezegt is die speakerset ook wel erg duur. Neem een Logitech X-540, dan heb je nog 5.1 maar bespaar je ook 200 euro. Kan je misschien een antec nine hundred nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Moortn op 04-11-2007 12:10 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik zou er inplaats van een goede speakerset juist een hele goede headset bij doen Sennheiser PC150,151 of 160 ofzo. Als student zijnde heb je al niet veel ruimte en je wilt je mede studenten ook niet tot last zijn met al die boxjes. En met zo n sennheiser heb je ook goed geluid en een mic voor als je in een clan wilt spelen.

Ik zie ook dat je die erbij hebt. Dus dan zijn die boxjes echt overboden en dat schild nogal..

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 04-11-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Overklokken met dit systeem is goed mogelijk. Het is bewezen dat de E6750 en de Gigabyte P35 nette overklokresultaten leveren met de standaard boxed koeler. Gebruik je een betere en wellicht stillere koeler, dan heb je alsnog een net systeem wat ook nog goed overklokt. Enige minpunt is dan het ietwat tragere geheugen. PC-6400 is beter geschikt voor overklokken dan PC-5300 ;)

Voor een mooi systeem (in mijn ogen) en minder dan 800 euro (excl. verzendkosten en alleen kast), zie mijn systeemspecs. Voor 50 euro meer heb je dan een 8800GT ipv een 8600GTS (toen ik die lijst maakte was de 8800GT er nog niet namelijk :P). Of gebruik deze link om je winkelmand te vullen (let wel dat hij de huidige inhoud overschrijft!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
GENETX schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:01:
Mijn voorstel: Alleen een bak opzetten voro rond de 900-1000 euro met eventueel een "optional" deel met oa een geluidskaart, geadviseerde scherm en speakers voor de mensen die dat nog niet hebben. Verder een mooi systeem :)
eens

geen tobo/muis/speakers/headset/monitor

gewoon kast met alles erin

vwb die stock koeler, ik blijf erbij (stamp ;) ) gewoon stock, het is een game pc geen htpc en budget is budget ;)

edit:

Trouwens, die mATX setup, past daar die GT wel in? zo ja, dan zou ik het beperken naar een mATX setup only, ik was als student iig zeer klein behuisd ;) alle beetjes schelen

[ Voor 14% gewijzigd door DeDooieVent op 04-11-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties mensen.

Op basis van jullie advies, ga ik even wat aanpassingen doen en een nieuwe config posten.

Om even op iedereen te reageren:

De Scythe Infinity is misschien inderdaad niet nodig als er toch niet wordt overgeklokt, en aan de andere kant is de stock koeler van Intel misschien weer te luidruchtig. De keuze van de middenweg is een Arctic Freezer 7 Pro. Blijft de vraag, is een Arctic Freezer 7 Pro wel stil genoeg, stiller dan de stock koeler? De Scythe Infinity is dat i.i.g. wel. Laat ik het maar even bij de boxed koeler houden, tenzij iemand echt zeker weet of een goedkope oplossing is die ook stil is.

Hoewel ik zelf blijf zweren bij een Z-5500 zal ik het er dan maar bij houden dat het mijn persoonlijke voorkeur is, en met jullie meegaan in het idee om een 2.1 speakerset te kiezen. Ik denk zelf aan de Z3-e van Logitech, maar als iemand iets beters weet hoor ik het graag. Wel noem ik de Z-5500 als alternatief.

@ Admiral Freebee:

In welke toepassingen zal meer dan 2 GB geheugen en noemenswaardig voordeel opleveren?

@ GENETX:

Waarom een X-fi toevoegen? Weet jij zeker dat een X-fi echt beter geluid zal geven dan de onboard audio? In het tijdperk van de AC'97 audio codec zou ik ook geniegd zijn om er een Creative in te gooien. Maar nu is de Intel HD Audio codec gangbaar voor onboard audio, zou het dan nog steeds veel verschil maken als er een X-fi in de configuratie wordt gebruikt? En als het inderdaad meerwaarde heeft om een X-fi te gebruiken, is dat € 65 waard?

@ zaidoT

Misschien wel een beetje ja, maar dan nog maak ik veel verschillende keuzes die verstandiger zijn voor een budgetconfiguratie.

@ Moortn

Ik ben het met je eens dat een Antec NSK4480B niet de mooiste behuizing is en wat betreft ontwerp beter kan, maar jouw combinatie van een losse voeding en behuizing zijn bijna twee keer zo duur. En waarom denk je dat de voeding van de 4480B te weinig vermogen levert? Ik denk dat de doelgroep niet extra harddisks er bij zal plaatsen, en ook geen extra videokaarten. In de toekomst wordt hardware alleen maar zuiniger als ik de trend zo zie met de 8800 GT en de nieuwe Core 2 Duo's die op komst zijn.

@ DeDooieVent:

De harddisk bay zal in ieder geval niet in de weg zitten voor de videokaart. Maar ik weet eigenlijk niet zeker of een 8800 GT wel past, even zoeken met Google geeft mij ook geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:00:
@ Admiral Freebee:

In welke toepassingen zal meer dan 2 GB geheugen en noemenswaardig voordeel opleveren?
Als men besluit Vista te gaan draaien kan 3GB wel een voordeel leveren. 2GB is natuurlijk nu in de meeste gevallen nog wel voldoende maar als je ziet dat het eigenlijk nog niet zo lang geleden is dat iedereen zei dat 1GB ruim voldoende was... :X De geheugenprijzen zijn nog altijd laag dus daar moet je het niet voor laten. Ik zeg het ook meer in de context van: liever meer geheugen dan een te dure speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik vind zelf de stock cooler van intel bijhoorlijk stil. Ik heb hem zelf

Wat ik zelf ook nog bij een game systeem vind horen is een goede muismat :)

[ Voor 35% gewijzigd door Zenix op 04-11-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Met één of andere vorm van PWM sturing is het nog acceptabel ja. Alleen zijn er bepaalde snelheden waarop mijn koeler begint te fluiten en zeker als hij voluit belast wordt. De temperaturen zijn ok maar toch is een Arctic Freezer een hoop stiller met PWM sturing aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 16:58

Roderick24

XPS M1710

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het een heel goed initiatief vind. Veel mensen vallen namelijk tussen de BBG's in. Zeker als je zoek naar een midrange game systeem. Echter vind ik je prioriteiten wat verkeerd liggen, want je betaalt voor je boxenset namelijk net zoveel als je CPU, Mobo & Geheugen bij elkaar(op een euro of 8,- na). Ik ben zelf iemand die al lang blij is met een fatsoenlijk 2.1 setje maar dat is natuurllijk persoonsgebonden. Ook vind ik je voeding wat matig.

Wat ik zou doen;

- Je huidige speakerset vervangen door een Logitech Z-4 (€ 69,29)
- De standaard Intel koeler gebruiken.
- De Antec behuizing & voeding laten vallen, want 380W is echt wat aan de lage kant.

Dit bespaard je €309,44 waarvan je dus nog wel een kast en voeding moet kopen.

Voor 61,78 heb je een Be Quiet Straight Power 450W voeding die hoogstwaarschijnlijk minder geluid produceert dan de Antec voeding die je nu in je config hebt. Het kiezen van een behuizing in een BBG vind ik nogal lastig omdat dat ook nogal smaak gebonden is, maar als we daarvoor 80,- uittrekken dan heb je nog steeds 168,- over t.o.v. je huidige configuratie.

Het is verder een goede BBG alleen zoals al eerder is opgemerkt zijn de boxen gewoon zwaar overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik vind dit nog altijd veel te duur om de naam "Budget game systeem" te dragen. Dit is een sub high end systeem, en denk niet dat de meeste studenten 1400 euro hebben liggen. Studie financieringen zijn niet zo hoog en met je vaste kosten voor een kamer en eten en kleren heb je niet veel over voor een pc. Moet je toch paar jaar sparen om die 1400 euro bij elkaar te krijgen van je Studie financiering. :P

Een budget game systeem voor student zou de helft of zo moeten kosten en dan is het nog veel geld voor een student.\

@TS

En waarom sta je niet open voor verbeteringen?

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2007 16:26 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Pak een 8800GT non-OC edition. Scheelt je weer 15 euro :)

Zelf zou ik een 400GB HD pakken, scheelt weinig qua prijs. Zelf heb ik een 206BW van Samsung, 20" en 1680x1050. Kan dus ook nog wat geld vanaf. En ik vraag me af of die voeding wel voldoende gaat zijn bij een eventuele overklokpoging? Ook stem ik voor de boxed koeler van Intel, zorg voor airflow en het ding trekt de warmte vrij lekker weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Admiral Freebee schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:01:
Met één of andere vorm van PWM sturing is het nog acceptabel ja. Alleen zijn er bepaalde snelheden waarop mijn koeler begint te fluiten en zeker als hij voluit belast wordt. De temperaturen zijn ok maar toch is een Arctic Freezer een hoop stiller met PWM sturing aan.
Ja ik denk dat we het er wel over eens zijn dat Artic Freezer betere optie zou zijn voor dit systeem ook stil en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De meeste studenten hebben vast al de beschikking over een geluidsinstallatie met boxen zodat het hele audiodeel totaal overbodig is want wat is er mis om je geluid via een externe apparaat af te spelen?

Ook kan er op de meeste onderdelen veel bespaard worden zonder al teveel in te leveren op kwaliteit en snelheid al zul je dan misschien wat inleveren op resolutie dan wel FPS in games.

I.m.h.o. is de bovenstaande configuratie dan ook geen budget game-PC maar een net even minder systeem in vergelijk tot de officiële BBG.

offtopic:
Het lijkt me daarnaast absoluut niet de bedoeling om onofficiële BBG's te produceren, die discussie is al lang en breed gevoerd, mede om reden dat er dan wéér tientallen topics lopen. Het mag voor een tweaker geen enkel probleem geven om bestaande BBG-configuraties zodanig aan te passen dat het budget naar omlaag of omhoog kan worden bijgesteld.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 16:58

Roderick24

XPS M1710

@mad_max234

Als je een systeem voor de helf van de prijs wil, pak dan gewoon het [BBG] Basissysteem november 2007. Als de "student" die jij als voorbeeld aangrijpt gewoon een paar maandjes werkt kan hij dit systeem zo aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Voor zover ik weet ondersteunen die onboard chipjes geen EAX waardoor je maar stereo geluid krijgt (iig krijg ik geen 5.1 in ETQW via mn laptopje). Wat is dan het nut van een 5.1 setje terwijl er maar 2.1 wordt gebruikt in games? Correct me if i'm wrong, maar volgens mij heb je een X-Fi oid nodig om 5.1 in games te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Die 226BW heb ik, zou ik zo omruilen voor de 2232CW, ik meen dat die goedkoper is en ook geen gezeur heeft met die S-, A- & C-panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 22:26

Thandor

SilverStreak

Guardian Angel schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:43:
offtopic:
Het lijkt me daarnaast absoluut niet de bedoeling om onofficiële BBG's te produceren, die discussie is al lang en breed gevoerd, mede om reden dat er dan wéér tientallen topics lopen. Het mag voor een tweaker geen enkel probleem geven om bestaande BBG-configuraties zodanig aan te passen dat het budget naar omlaag of omhoog kan worden bijgesteld.
Daar sluit ik mij bij aan. Aan Wat is er nu anders in CSL? ging een heleboel tekst vooraf. Daar is het plaatsen van BBG's door gebruikers ook aan bod gekomen en er is besloten om dat niet toe te staan.

Dit topic gaat dus op slot. Het moet best mogelijk zijn om, al dan niet met de howto (zie Beleid / FAQ), met de bestaande BBG's tot een goede configuratie te komen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.