Toon posts:

Draadloos netwerk bereik

Pagina: 1
Acties:
  • 1.277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een wireless netwerk opgezet met een linksys wag200G hierop heb ik goed bereik op mijn Acer 5633 Laptop , op de eerste verdieping , op de tweede verdieping (gewapend beton) , maar op de derde verdieping (houten vloer) is er af en toe siignaa, van 5/6 % met constant signaalverlies. Hierp heb ik een Sitecom wireless range extender gekocht , maar daarmee krijg ik hem niet mee aan de praat. Toen heb ik een linksys wag300N (zonder N adapter op me laptop) gekocht hiermee is het signaal wel verbeterd maar nog niet dat ik normaal op internet kan surfen. Ook heb ik een sitecom wireless netwerk routerkit geprobeerd maar dat werkte niet omdat ik het modem graag in de router wil hebben zodat ik direct de telefoonkabel erop kan aansluiten. Bij computerlan werd mij verteld dat er nog geen oplossing voor mij probleem is en dat ik maar moest afwachten tot er iets op de markt kwam wat mijn probleem kan verhelpen. Is er iemand op het forum die me een oplossing kan aandragen zonder dat ik een 2e accespoint op de 2e verdieping moet zetten?

Patrick

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Waarom zet je de router zelf niet op de eerste verdieping (2de verdieping wanneer de begane grond voor jou de 1ste is ;) ? Het lijkt me het handigst om deze zo centraal mogelijk te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik geen draden wil trekken naar de eerste vedieping ik heb de router aan het plafond geplaatsd . maar dat heeft niks geholpen.

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:59

fatshark

fat to da bone

Al eens rond gekeken op http://www.senao.nl/ die hebben over het algemeen wat beter bereik :) en helemaal op de extreme mode.

fat to da bone

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Heb je de Sitecom wireless range extender nog wel? Dat je hem er niet mee aan de praat krijgt wil niet zeggen dat het niet werken kan. Heb je al een ander radiokanaal geprobeerd?

Hoe heb je de antennes staan? Je zou ze niet naar elkaar moeten richten, maar allebei horizontaal houden, parallel aan de vloer/plafond.

Is er ook verschil in signaalsterkte als je de beveiliging aanpast (lager zet, bv op WEP)? Of uitzet?

Een andere oplossing is LAN via het stroomnetwerk. Dan hoef je alleen een adapter op de benedenverdieping en bovenste verdieping en de rest kan wireless.

[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 04-11-2007 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja de range extender heb ik nog, Zonder beveiliging is het signaal inderdaad iets sterker. De antennes staan horiontaal , en heb alle kanalen geprobeerd van de range extender. De range extender geeft wel signaal van 99% boven , maar op de een op andere manier geeft hij het internet niet goed door. De ene keer wel de andere keer niet.

Verwijderd

Topicstarter
@Mar2zz

Hoe werkt dat precies via het stroomnetwerk?

• Mar2zz
Bekijk deze site eens voor stroomnetadapters: http://www.devolo.nl/nl_NL/index.html

Je weet zeker dat het niet aan de pc op zolder ligt? Als je die verdieping lager zet komt internet wel goed door neem ik aan. Beschrijf eens waarom je het niet met de extender aan de praat krijgt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:48

franssie

Save the albatross

waar had je die extender staan toen je het probeerde? Op zolder zal die natuurlijk ook geen bereik hebben. Heb je het al op de eerste etage geprobeerd, evt op een kast iod?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
op zolder staat geen pc maar het is alleen voor me laptop die heeft 1e en 2e verdieping geen problemen maar die extra verdieping trekt hij gewoon niet. , zodra ik de range extender aansloot kreeg ik nergens bereik meer , de range extender hing op de 2de verdieping. , ik denk dat ik de netywerkadapters ga proberen de ALECTO HomePlug TwinSet 85 Mbps netwerkadapter en dan daar een set van 2? Moet ik dan een netwerkabel van me router op de stekker aansluiten en die dan in het stopcontact stoppen ? en dan een 2de adapter op de 2de verdieping , en dan zou ik op zolder ook internet moeten hebben?

• franssie

franssie

Save the albatross

ja kan een tweede AP aan je stopcontact-adapter(hoe heet zo'n ding) hangen maar natuurlijk ook je laptop met een kabeltje - is wat goedkopen er nog redelijk mobiel met een verlengsnoer :)
Ik zit er ook aan te denken om zo incidenteel niet wireless apparatuur (IP-Cam etc) in mijn tuin te kunnen gebruiken.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mar2zz
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:00:
op zolder staat geen pc maar het is alleen voor me laptop die heeft 1e en 2e verdieping geen problemen maar die extra verdieping trekt hij gewoon niet. , zodra ik de range extender aansloot kreeg ik nergens bereik meer , de range extender hing op de 2de verdieping. , ik denk dat ik de netywerkadapters ga proberen de ALECTO HomePlug TwinSet 85 Mbps netwerkadapter en dan daar een set van 2? Moet ik dan een netwerkabel van me router op de stekker aansluiten en die dan in het stopcontact stoppen ? en dan een 2de adapter op de 2de verdieping , en dan zou ik op zolder ook internet moeten hebben?
klopt helemaal. natuurlijk kan je dan op zolder eventueel een wireless hub op het stopcontact aansluiten zodat je toch nog draadloos laptopt, maar die zit toch meestal met stopcontact voor stroom verbonden, dus maakt kabeltje extra ook niet zoveel uit.

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-03 09:33
Een andere situatie (maar vond het niet nodig om een nieuw topic te openen):

Ik ben recentelijk verhuisd en begon met draadloze router (USRobotics, recente firmware) in de meterkast begane grond. Had toen beneden matig draadloos bereik en op de 2e verdieping geen/slecht tot matig bereik.

Daarna de router op 2e verdieping gezet (niet meer in de meterkast, op advies). De pc daarnaast heeft nu draadloos altijd connectie. Met een laptop op 1e verdieping ook altijd draadloos connectie. Op de begane grond draadloos in de woonkamer 90% van de tijd connectie (of het is goed/zeer goed, of het is volledig weg), en in de keuken 40% van de tijd connectie (60% volledig weg).

Ik werd flauw van de haperingen en heb een andere router gebruikt, Linksys met recente firmware. Deze iets meer naar het midden van de ruimte verplaatst. Resultaat: bereik op de begane grond was hetzelfde. Zou het dan liggen aan de dikke vloeren (vrij nieuw huis, mogelijk gewapend beton)? Voor de zekerheid een wireless range extender gekocht, eveneens van Linksys om te zorgen dat het goed op elkaar aansluit. Die range extender op juiste wijze aangesloten en op de 1e verdieping geplaatst: geen verandering. Daarna die range extender op de begane grond geplaatst op een plaats waar normaal wel 90% van de gevallen connectie is. Nu heb ik in de keuken (7 meter verderop, geen wanden ertussen) nog steeds maar in 30% van de gevallen connectie!

Nu weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Ik vind het raar dat het bereik óf goed óf compleet verdwenen is. Zo zie ik af en toe ook netwerken van diverse buren die dan weer een sterk signaal hebben of compleet verdwenen zijn. Waar moet ik het zoeken??

Behalve deze laptop (Aldi ding met Vista) ook met een compaq/XP combi dezelfde problemen gehad.

• franssie

franssie

Save the albatross

Poplitius schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:56:
<--->
Nu weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Ik vind het raar dat het bereik óf goed óf compleet verdwenen is. Zo zie ik af en toe ook netwerken van diverse buren die dan weer een sterk signaal hebben of compleet verdwenen zijn. Waar moet ik het zoeken??

Behalve deze laptop (Aldi ding met Vista) ook met een compaq/XP combi dezelfde problemen gehad.
Zit je misschien op hezelfde kanaal als je buren? Dat kan inteferentie geven. 1, 6 en 11 kan je eens proberen (die hebben geen overlap met elkaar).
Verder is het WIFI signaal behoorlijk onvoorspelbaar, decimeters verplaatsen van antenne's kan grote invleod hebben. Ook kan je sterkere antenne's gebruiken.
Het vermogen van je Linksys kan je ook vergroten maar dat werkt alleen van AP naar je laptop, niet andersom dus een sterkere antenne heeft dan de voorkeur.

• Poplitius
Ik ben ook van kanaal veranderd en nog steeds in de keuken doorgaans geen bereik. Is toch van de zotte dat die range expander in dezelfde ruimte op vier meter afstand goede ontvangst geeft en op zeven meter (zonder muren ertussen) bijna niks haalt?

Ook de buur-netwerken komen wisselend door. Bij elke refresh zie ik weer andere netwerken komen en verdwijnen. Soms met uitstekende ontvangst en vlak daarna zijn ze weer weg en meldt vista dat 'ie voor mijn eigen netwerk niet over de juiste inloggegevens beschikt (wat wel zo is).

• franssie

franssie

Save the albatross

kan je die range extender ook met kabels als 2e accesspoint aansluiten? Ik heb er zelf nooit zo in geloofd overigens vanwege de negatieve impact op je snelheid die bij WIFI toch al niet denderend is (maar genoeg om te surfen).
En als je in een goed modern huis met gewapend beton zit is WIFI misscihen niet de beste oplossing en kan je eens naar die stopcontact adapters kijken (ze zijn erg duur en ik heb er geen ervaring mee maar misschien werkt het voor je).
Of sterkere antenne's - er zijn op ebay wel wat te vinden, directional spul dat je wel moet richten.

• Poplitius
Dat is het vreemde dus. Ik heb voortreffelijk bereik door het gewapende beton heen. Alleen in een open ruimte gaat het bereik van goed naar niet/zeer slecht over enkele meters verschil. Terwijl IN die open ruimte nog een expander staat in het 'goede' deel.

Ik merk inmiddels dat de laptop 1 meter dichterbij op de keukentafel (staat 'ie meestal) ook dat goede bereik haalt en 1 metertje verder weg dus niet.

Stopcontacten = extra snoer naar laptop, da's niet fijn. Ik ga de keukentafel wel verplaatsen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Heb je in die kamer ook andere draadloos spil liggen?
Draadloze koptelefoon, dect telefoon, bluetooth spul.

Dat stoort namelijk allemaal op je netwerk.

• Poplitius
Niets anders dan (tv-)afstandsbedieningen of gsm's (op redelijke afstand, geen BT aanstaan). Ik zal eens bij de buren informeren wat zij tegen de keukenmuur hebben aanstaan.

In de woonkamer is in 90% van de gevallen goed/uitstekend bereik, of het is volledig weg. Dan kan het toch niet aan de kracht van het zendsignaal liggen? Tenminste, dan verwacht ik eerder dat het van zwak/slecht signaal tot geen signaal zou variëren.
Pagina: 1