AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
[ Voor 40% gewijzigd door AirX op 04-11-2007 11:00 ]
Dit is geen probleem zolang er geen submap bij komt. Die is er dus wel.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Want vanaf buiten is www.domein.nl/phpbb is vanaf binnen www.domein.nl/site/phpbb.
Want het domein verwijst naar ip/site en het hosts bestand naar ip zonder de subsite.
Enig idee hoe ik domein.nl dan doorverwezen krijg (intern) naar IP/site ?
Vanaf buiten werkt alles goed.
Dan is alles opgelost in het hosts bestand lukt dit niet.
Ja dat kan, lees dit maar eens door:Jim423 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:24:
Kan ik eigenlijk ook mijn externe IP laten doorverwijzen naar interne IP 10.0.0.154 ?
Dan is alles opgelost in het hosts bestand lukt dit niet.
Het Grote Poortmappingsverhaal
No worries m8
alleen NAT maar daar lukt het niet kun je alleen maar poorten openzetten en niet loopback.
Is er niet een programma voor ?
www.domein.nl is extern benaderbaar en doorgemapt op 10.0.0.154
intern kun je niet via domein.nl de site benaderen omdat je geen loopback op je ST hebt.
dan maak je een entry aan in je hosts voor domein.nl op 10.0.0.154 wat werkt er dan niet?
als je dan in je browser domein.nl/site intypt kom je toch op je site?
[ Voor 11% gewijzigd door DeoDupke op 04-11-2007 13:42 ]
No worries m8
Hoe krijg je dat dan voor mekaar? Gebruik je soms een service als .tk?Jim423 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:19:
Want vanaf buiten is www.domein.nl/phpbb is vanaf binnen www.domein.nl/site/phpbb.
Want het domein verwijst naar ip/site en het hosts bestand naar ip zonder de subsite.
Wat zijn de DNS-records van jouw domain?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik ga een domein kopen maar moet nog opgeleverd worden ik heb er ook nog geen bedacht vandaar dat is als voorbeeld gebruik www.domein.nl. Ik kan in hosts een entry aanmaken voor domein 10.0.0.154 maar dat loopt het niet gelijk met buiten de adressen want intern verwijst hij niet naar de submap /site. Dus vandaar dat intern die /site erbij komt buiten word hij automatisch meteen verwezen naar /site. Ik kom dan op mn site maar kan dan niet inloggen op mn forum omdat adressen niet gelijklopen. (PHPBB domein staat ingesteld op www.domein.nl)(intern is het domein.nl/site dus werkt het niet). Het is dus eigenlijk heel simpel ik moet www.domein.nl doorgemapt/verwezen krijgen naar 10.0.0.154/site. (intern dus alleen) Nu lukt dat niet met het hosts bestand omdat die die /site niet accepteerd. Ik weet niet wat DNS records zijn..
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Anoniem: 108504
Op dit manier open je het domein zoals de buitenwereld dat ook zou doen.
Mijn domein zal nog wel even duren voorat die klaar is ivm de betaling.
Maar het is dus niet mogelijk om op deze computer bijv alleen www.domein.nl naar 10.0.0.154/site te laten doorverwijzen ?
Da's ook een goeie alleen niet zo handig in dit geval omdat mn moeder en broertje er ook op gaan en ik dan alle pcs onder een proxy zou moeten draaien. Voor mezelf is het ook geen probleem om hem intern te benaderen alleen voor de mensen die er wat minder verstand van hebben wil ik dat domeinnaam meteen doorverwijst naar het adres.Anoniem: 108504 schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:43:
Misschien is het gebruik van een proxy (bijv. die van je provider) een mogelijkheid.
Op dit manier open je het domein zoals de buitenwereld dat ook zou doen.
Linkje : [Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts
[ Voor 28% gewijzigd door software op 04-11-2007 14:50 ]
Nee, nouja, dan zou je een soortgelijke doorwijs service op moeten zetten.Jim423 schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:45:
Maar het is dus niet mogelijk om op deze computer bijv alleen www.domein.nl naar 10.0.0.154/site te laten doorverwijzen ?
[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 04-11-2007 14:50 ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file
->>.>> C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
voorbeeldje voor apache:
<VirtualHost *:80>
DocumentRoot /usr/local/www/vhosts/www.site.nl/folder
ServerName www.site.nl
ServerAlias www.site.nl
</VirtualHost>
<Directory "/usr/local/www/vhosts/www.site.nl/folder">
AllowOverride All
Allow from All
</Directory>
edit: indien je maar 1 site host kun je ook de 'documentroot' aanpassen, dit is de basisdirectory die standaard gebruikt wordt (indien geen virtual hosts of aliassen van toepassing)
[ Voor 24% gewijzigd door base_ op 04-11-2007 16:18 ]
##<VirtualHost *:80>
## ServerAdmin rsdemon
## DocumentRoot /usr/local/www/vhosts/www.rsdemon.nl/rstipsite
## ServerName www.rsdemon.nl
## ServerAlias www.rsdemon.nl
## ErrorLog logs/rsdemon_error
## CustomLog logs/rsdemon_access
##</VirtualHost>
##<Directory "/usr/local/www/vhosts/www.rsdemon.nl/rstipsite">
##AllowOverride All
##Allow from All
##</Directory>
Maar gebeurd niets.
Ik heb dit dus ook alleen ik heb ipv HTTP protocol submappen kijk maar:base_ schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:16:
nee extern hoef je niets te doen zolang poort 80 op de juiste pc/server terechtkomt, normaliter draaien op 1 server op 1 ip adres meerdere sites, het HTTP protocol geeft aan welke domeinnaam en welke pagina opgevraagd wordt, de webserver laat vervolgens de juiste pagina/dir zien
www.vissenonline.nl.tt
# Virtual hosts
Include etc/apache22/extra/httpd-vhosts.conf
standaard commented (#)
is deze misschien bij jou ook nog commented en/of gebruik je een apart /extra/httpd-vhosts.conf bestand?
# Virtual hosts
Toen ben ik naar extra/httpd-vhosts.conf gegaan en daar ingezet.
Die virtual hosts gaan alleen voor intern he ? Want het is niet de bedoeling dat ik dat domein extern ga "zenden".
[ Voor 22% gewijzigd door Jim423 op 04-11-2007 16:26 ]
Tnx zal het proberen heb er niet zo heel veel verstand vanGanja-Cape schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:24:
Ik wil niet heel smartass doen maar als je echt letterlijk in je config hebt staan zoals je hier schrijft gaat het inderdaad niet werken, ## ervoor moet weg! Dat betekent dat de regel als commentaar wordt gezien. Als je dit weet ... dan heb ik niks gezegd
Edit: werkt nog steeds niet
ServerAdmin rsdemon
DocumentRoot /usr/local/www/vhosts/www.rsdemon.nl/rstipsite
ServerName www.rsdemon.nl
ServerAlias www.rsdemon.nl
ErrorLog logs/rsdemon_error
CustomLog logs/rsdemon_access
</VirtualHost>
<Directory "/usr/local/www/vhosts/www.rsdemon.nl/rstipsite">
AllowOverride All
Allow from All
</Directory>
[ Voor 31% gewijzigd door Jim423 op 04-11-2007 16:28 ]
En dat op een Windows 2000 server? Foei toch
Probeer eens de juiste directory op te geven (C:\Program Files\xampp\www denk ik? Zelf even goed uitzoeken!)
Edit:
Mocht het niet geheel duidelijk zijn, /usr wordt gebruikt in Unix omgevingen. Voor Windows gebruik je meestal C:\ (of D:\, E:\, enz). Let er ook op dat je in Windows de backslash (\) gebruikt, en niet de forward versie (dus niet C:/ maar C:\).
Zoek dus even de map op waarin je website staat, en kopieer de link in je adresbalk (mits je die ziet) naar je "hosts-config" file. Bij mijn WAMP installatie wordt het: C:\wamp\www\andrieslouw.nl\, bij xampp zal het C:\Program Files\xampp\htdocs\ worden (controleer goed a.u.b.!).
[ Voor 60% gewijzigd door AndriesLouw op 04-11-2007 18:35 ]
Sorry dat ik het zeg, maar is het dan wel verstandig om zelf te gaan hosten? Voor slechts een paar euro per jaar kan je immers al je sites hosten bij iemand die er wel verstand van heeft. Want een server online krijgen is 1 ding, maar hem online houden en bijhouden is wat anders...Jim423 schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:27:
Tnx zal het proberen heb er niet zo heel veel verstand van
Waarom zou die uit zichzelf offline gaan ? En wat moet ik bijhouden ? Volgens mij zit dat wel goed hoorErkens schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:22:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar is het dan wel verstandig om zelf te gaan hosten? Voor slechts een paar euro per jaar kan je immers al je sites hosten bij iemand die er wel verstand van heeft. Want een server online krijgen is 1 ding, maar hem online houden en bijhouden is wat anders...

Waar host jij voor een paar euro per jaar goedkoopste wat ik heb gezien is wel 3 euro per maand en heb je ook nog 5 GB datalimiet
Nog iets ik heb dit domein (nog) niet. Hij gaat niet online toch ? Alleen intern toch?
ServerAdmin rsdemon
DocumentRoot J:\xxamp\xxamp\htdocs\rstipsite
</VirtualHost>
<Directory "J:\xxamp\xxamp\htdocs\rstipsite">
AllowOverride All
Allow from All
</Directory>
Nou is ie nu goed ? Hij doet het iig nog niet ik heb al gerestart..

[ Voor 38% gewijzigd door Jim423 op 04-11-2007 19:50 ]
Wat doet ie niet?Jim423 schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:35:
[...]
Nou is ie nu goed ? Hij doet het iig nog niet ik heb al gerestart..
PS:
Apache host geen domeinen, dat doet de DNS-server. Virtual Hosts worden gebruikt om meerdere domeinen op één IP-adres een eigen DocumentRoot te kunnen geven. Aan de hand van de "host header" bepaald Apache welke virtual host gebruikt dient te worden. Apache "luistert" dus alleen maar. Je moet zelf nog de DNS aanpassen zodat het domein ook naar de Apache server verwijst.Jim423 schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:25:
Ik heb idd zoals je al zegt eerst gekeken in httpd.conf en toen zag ik:
# Virtual hosts
Toen ben ik naar extra/httpd-vhosts.conf gegaan en daar ingezet.
Die virtual hosts gaan alleen voor intern he ? Want het is niet de bedoeling dat ik dat domein extern ga "zenden".
[quote]
[...]
Waarom zou die uit zichzelf offline gaan ? En wat moet ik bijhouden ? Volgens mij zit dat wel goed hoor

[...]
[/quote]
Een server online houden houd wel wat meer in dan alleen zorgen dat de stroom niet uitvalt, hoor. Wat dacht je van (security-) updates? En regelmatig een security audit en logs checken op vreemde zaken?
[ Voor 82% gewijzigd door Room42 op 04-11-2007 20:07 ]
Je hebt de thread helemaal niet gelezen. Ook in een hosts-file kun je geen "x.x.x.x/site" opgeven.fish schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:35:
het vereist nul creativiteit onder windows, want elk ander zichzelf respecterend os kent ook dit file
http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file
->>.>> C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
Ik snap het maar zou je eens willen kijken hierboven wat ik fout doe want Apache wil geeneens opstarten.
Weet niet zeker of ik het goed heb, maar is het in de config van een paar posts terug niet de bedoeling dat je </VirtualHost> onder </Directory> komt?Jim423 schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:50:
Als het goed is moet ik het op alle pcs hier kunnen bereiken www.rsdemon.nl toch ?
Ik snap het maar zou je eens willen kijken hierboven wat ik fout doe want Apache wil geeneens opstarten.
En wat voor errors geeft Apache? (log file
[ Voor 6% gewijzigd door geez op 04-11-2007 21:03 ]
# VirtualHost example:
# Almost any Apache directive may go into a VirtualHost container.
# The first VirtualHost section is used for all requests that do not
# match a ServerName or ServerAlias in any <VirtualHost> block.
#
ServerAdmin rsdemon
DocumentRoot J:\xxamp\xxamp\htdocs\rstipsite
<Directory "J:\xxamp\xxamp\htdocs\rstipsite">
AllowOverride All
Allow from All
</Directory>
</VirtualHost>
Hij doet het niet hij geeft in de logs:
Syntax error on line 33, dat is dus die CustomLog. Daar is iets fout aan.
EDIT: heb die logs er uitgesloopt nu doet Apache het weer hij zegt nu:
J:/xxamp/xxamp/htdocs/rsdemon documentroot does not exist. Terwijl die wel bestaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Jim423 op 04-11-2007 21:18 ]
Niet zo gek, je wil dus www.rsdemon.nl gebruiken. Maar dit domain is dus niet geregistreerd ergens.Jim423 schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:50:
Als het goed is moet ik het op alle pcs hier kunnen bereiken www.rsdemon.nl toch ?
Ergo; je zal de hosts file moeten aanpassen voor iedere pc die dit domein wil bezoeken en je zal Apache zo in moeten stellen dat het automatisch verkeer voor www.rsdemon.nl doorzet naar http://10.0.0.154/rstipsite/ (oftewel: J:\xxamp\xxamp\htdocs\rstipsite op je lokale pc)
Opmerkingen:
- Als je dit domein alleen intern gebruikt, noem hem dan rsdemon.local. Dit is een stuk duidelijker. .nl, .com, .net, .org, etc zijn allemaal op het internet. .local is lokaal
- Weet je zeker dat de path J:[b]x[/b]xamp[b]x[/b]xamp\htdocs\rstipsite is? Het heet namelijk XAMPP, en niet XXAMP
Oplossing:
- Zet in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts de volgende entry: 10.0.0.154 rsdemon.local
- Zet het volgende in httpd-vhosts.conf:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <VirtualHost *:80> ServerAdmin rsdemon DocumentRoot J:\xxamp\xxamp\htdocs\rstipsite ServerName rsdemon.local ServerAlias rsdemon.local ErrorLog logs/rsdemon_error CustomLog logs/rsdemon_access </VirtualHost> <Directory "J:\xxamp\xxamp\htdocs\rstipsite"> AllowOverride All Allow from All </Directory> |
Dan zou in principe je domein/folder direct beschikbaar moeten zijn op http://rsdemon.local/ (alleen intern)
Je hebt geen DM of mail aan staan, dus ik zeg het hier maar in het openbaar: Als je echt het domein (xxxxx) wilt gebruiken, zou ik hem maar als de wiedeweerga registreren voordat een of andere eikel hem voor je wegkaapt! Domeinen moet je absoluut geheim houden tot je er zeker van bent dat je hem hebt!
Als jij een (locale) DNS-server hebt die dit domein host OF je hebt het domein in alle hosts-files gezet; Ja. Anders: Nee. Je kent het principe van een DNS server verder toch wel?Als het goed is moet ik het op alle pcs hier kunnen bereiken (xxxxx) toch ?
Je hebt gelijk, Fish. Domein is weg
[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 04-11-2007 21:24 ]
zolang de dns resolved naar het outside ip adres zal die wel kunnen resolven maar niet conecten (de meeste modems ondersteunen dat niet) dus de apache wordt nu helemaal niet bereikt. (je hebt domweg beide nodig denk ik zo)Room42 schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:47:
[...]
Je hebt de thread helemaal niet gelezen. Ook in een hosts-file kun je geen "x.x.x.x/site" opgeven.
en over je reply boven. het helpt niet als jij hetzelfde domein quote ... die kan hij niet verwijderen
[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 04-11-2007 21:22 ]
Jim
Edit: is het domein weg ? Dan moet ik weer een andere verzinnen
Mn arme broertje had al een hele site header gemaakt
Edit2: waar vind jij dat ie al weg is ? Kan geen WHOIS doen ?
[ Voor 49% gewijzigd door Jim423 op 04-11-2007 21:30 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Heb het nu zo:
ServerAdmin rsdemon
DocumentRoot J:\xxamp\xampp\htdocs\rsdemon
</VirtualHost>
<Directory "J:\xxamp\xampp\htdocs\rsdemon">
AllowOverride All
Allow from All
</Directory>
Ik heb niet domeinen voor al mn sites en wil ik ook niet gratis ivm reclame dus de rest van de server moet gewoon bereikbaar blijven en kan ze dus niet allemaal doen op deze manier.
EDIT: ik heb wat bedacht ik gebruik gewoon www.domein.nl/site en domein laat ik verwijzen naar 10.0.0.154 en rsdemon.nl laat ik verwijzen naar domein.nl/site. Dus de hele site werkt onder www.domein.nl/site en rsdemon.nl is alleen een verwijzer naar www.domein.nl/site. Domein.nl laat ik vanaf buiten doorwijzen naar mn externe IP. Dan lopen de adressen buiten en binnen toch gelijk ?
[ Voor 39% gewijzigd door Jim423 op 04-11-2007 23:15 ]
Anoniem: 183351
en de slashes moeten forward zijn
het toevoegen van de schijfletter met : wordt i.h.a. aanbevolen.
Je voorbeelden
DocumentRoot /usr/local/www/vhosts/www.rsdemon.nl/rstipsite
DocumentRoot J:\xxamp\xampp\htdocs\rsdemon
moeten dus
DocumentRoot /usr/local/www/vhosts/www.rsdemon.nl/rstipsite/
DocumentRoot J:/xxamp/xampp/htdocs/rsdemon/
worden.
Aan het einde van de Directory komt geen /, die staat dus wel goed!
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 183351 op 05-11-2007 08:57 ]
Nu snap ik hem niet meer. Maar dat Virtual Host werkt niet goed want mn hele server word onbereikbaar met een / erachter werkt niets meer. Kan ik niet gewoon een domein laten verwijzen naar www.yourserver.nl/site ?AndriesLouw schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:25:
"/usr/local/"
Let er ook op dat je in Windows de backslash (\) gebruikt, en niet de forward versie (dus niet C:/ maar C:\).
Daarom is het misschien handig om duidelijk te hebben waarop hij intern bereikbaar moet zijn en waarop extern, want bij mij maakt het niet uit of ik nou intern naar domein.nl ga of extern, ik kom altijd bij de root van mijn webserver uit. En dan is de volgende vraag: wil je intern een andere site als extern of moeten ze gelijk zijn?
Misschien als we dat duidelijk hebben, dat we je dan kunnen helpen, want op het moment is het een beetje gissen.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
intern: www.rsdemon.nl > www.yourserver.nl/site > index
yourserver word in het hosts bestand verwezen naar 10.0.0.154
extern www.rsdemon.nl > www.yourserver.nl/site > index
www.rsdemon.nl verwijst dus naar www.yourserver.nl/site
www.yourserver.nl verwijst naar mijn externe IP, intern naar 10.0.0.154 door het hosts bestand.
Zo loopt alles toch gelijk ?
1
2
3
4
5
6
| <VirtualHost *:80> (...) <IfModule mod_alias.c> RedirectMatch permanent /(.*) http://www.yourserver.nl/site/$1 </IfModule> </VirtualHost> |
Ik ga ervanuit dat je die redirect wil doen omdat je de site host bij yourserver.nl.
www.rsdemon.nl heb ik gewoon DNS control over dus kan ik laten doorverwijzen naar yourserver zonder script. Maar bedankt voor het meedenken.

Dan zie je dat http het protocol is, www.yourserver.nl de autority (user, password en poortnummer zijn optioneel) en /site de padnaam. De authority bestaat dus uit (en dit haal ik van wikipedia:
. Alles achter de slash hoort niet meer bij de authority, maar bij de padnaam, vandaar dat je niet via DNS kunt verwijzen naar http://www.yourserver.nl/site.//gebruikersnaam:wachtwoord@domein:poort
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd dit, maar ik denk dat het nog wel nuttig kan zijn voor mensen die hetzelfde willen proberen. Misschien had ik dit wat eerder moeten vertellen.
Anders heb ik sowieso niets aan die domeinen.
Maar je kunt (wat ik ook hierboven heb geprobeerd uit te leggen) via DNS geen redirect doen naar een submap op een webserver.
Volgens mij kan dat wel, maar verdiep je eerst eens in de opbouw van nameserver records, dan weet je precies of het doet wat jij wilt....Jim423 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 07:41:
Ik bestel bij www.transip.nl, kun je daar niet gewoon doorverwijzen via die site van hun naar /site ?
Anders heb ik sowieso niets aan die domeinen.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Dat wil dus echt niet via DNS. Stel je voor dat je de site http://example.com/site hebt, dan is /site geen onderdeel van de domeinnaam, dus dan kun je dat onmogelijk instellen in je nameserver records.Coach4All schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:19:
[...]
Volgens mij kan dat wel, maar verdiep je eerst eens in de opbouw van nameserver records, dan weet je precies of het doet wat jij wilt....
Maar voor de rest kan het geen kwaad om te weten wat A, PTR en CNAME records zijn en wat daar precies instaat. En je kunt zelfs lezen over SOA's.
Zoals welke?Jim423 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:07:
Ik bestel het wel gewoon dan zie ik wel vreemde vind ik dat je bij gratis domeinen WEL gewoon naar /site kan doorverwijzen zonder problemen. (...)
[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-11-2007 18:09 ]
DNS
Joynic heeft een aantal .tt domeinen geregistreerd, zoals nl.tt, be.tt, de.tt enzovoort. Een klant kan daarna een subdomein registreren, in dit geval dus lachandelle.nl.tt. Álle (dus echt alle) subdomeinen wijzen naar hetzelfde IP- adres, die van lachandelle.nl.tt zal ik laten zien:
1
2
3
4
5
6
7
| jaapjan@frodo:~$ nslookup lachandelle.nl.tt Server: 192.168.0.1 Address: 192.168.0.1#53 Non-authoritative answer: Name: lachandelle.nl.tt Address: 213.239.203.47 |
Maargoed, als je in je browser dus http://lachandelle.nl.tt intypt, vertaalt DNS dat naar 213.239.203.47 en vervolgens zoekt de browser contact met de webserver ('http://' duidt erop dat je verbinding wilt maken met de poort waar de webserver op draait) op dat IP- adres.
HTTP
Nu draait er op dat adres een webserver van Joynic. Als een gebruiker zijn domeinnaam geregistreerd heeft bij Joynic kan hij een URL opgeven die hij gebruikt als bestemming (destination URL). Als dat gedaan is zet Joynic de URL van de website in een frame. Hieronder staat de source die je te zien krijgt als je naar http://lachandelle.nl.tt gaat:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"> <HTML><HEAD><!-- JOYNIC (http://www.joynic.com) --> <TITLE>Hobby Atelier ''La Chandelle''</TITLE> <META name="DESCRIPTION" content="lachandelle - erfahren Sie mehr über lachandelle. Hier finden Sie alle Info ..."> <META name="KEYWORDS" content=""> <LINK rel="SHORTCUT ICON" href="http://favicons.de/fvlu.ico"> <META name="ROBOTS" content="index,follow"> <META name="LANGUAGE" content="deutsch,german,DE,AT,CH"> <META NAME="DISTRIBUTION" CONTENT="global"> </HEAD> <frameset id="QQx" rows="26,100%,17" border="0" frameborder="0" framespacing="0"> <frame src="http://www.toolbar.de/lachandelle.nl.tt.html" name="fid2" id="fid2" frameborder="0" scrolling="No" noresize marginwidth="0" marginheight="0" BORDER="0"> <frame src="http://86.82.222.63/LaChandelle" name="fid1" id="fid1" scrolling="Auto"> <frame scrolling="No" noresize src="/spr/zf.php?d=lachandelle.nl.tt&t=Hobby+Atelier+%27%27La+Chandelle%27%27&b=&s=f"> <noframes> <body><CENTER><h1><a href="http://lachandelle.nl.tt">Hobby Atelier ''La Chandelle''</a></h1> <br><br><H2><a href="http://86.82.222.63/LaChandelle">lachandelle - erfahren Sie mehr über lachandelle. Hier finden Sie Informationen zum Thema lachandelle...</a></H2> <br><br><A HREF="http://www.toolbar.de/lachandelle.nl.tt.html">Navigation / Sitemap</A> <br><br><a href="http://www.joynic.com/">Kostenlose Domains für alle! Registrieren Sie kostenlos Ihre eigene Domain! - Free Domains</a> <br><br><A HREF="http://www.joynic.com/start/kostenlose-angebote.php" TARGET="_top">Kostenlose Angebote und Gewinnspiele!</A> <BR><BR></CENTER></body> </noframes></frameset> <!-- FC:t --> </HTML> |
Dit is een HTML pagina met frames, waarin het bovenste en onderste frame reclame is. Het middelste is het interessantst:
1
| <frame src="http://86.82.222.63/LaChandelle" name="fid1" id="fid1" scrolling="Auto"> |
Praktijk
Maar nu registreer je zelf een domein. Ik heb al uitgelegd dat DNS niet meer is dan het vertalen van domeinnamen naar IP- adressen (zogenaamde A- records) en omgekeerd (PTR- records). De webserver van Joynic zorgt ervoor dat de website te zien is op http://lachandelle.nl.tt. Je hebt dus hoe dan ook een webserver nodig om voor die redirect te zorgen.
Op welke manier je dat regelt is aan jou, maar ik hoop dat nu duidelijk is hoe het allemaal werkt en dat alleen DNS niet voldoende is om rsdemon.nl te directen naar yourserver.nl/site.
Transip werkt met nameservers waarop de frames staan voor de redirect. Het is dus geen enkel probleeem. Het enige jammere is dat de URLs intern en extern niet meer gelijk lopen,
www.rsdemon.nl extern is http://86.82.222.63/index
www.rsdemon.nl intern is http://86.82.222.63
Maar dat moet met een 2e URL opgelost zijn denk ik.
Je hebt nog iets niet goed gedaan, want hij wijst naar http://86.82.222.63/ en niet naar http://86.82.222.63/indexJim423 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:04:
Klopt helemaal
Transip werkt met nameservers waarop de frames staan voor de redirect. Het is dus geen enkel probleeem. Het enige jammere is dat de URLs intern en extern niet meer gelijk lopen,
www.rsdemon.nl extern is http://86.82.222.63/index
www.rsdemon.nl intern is http://86.82.222.63
Maar dat moet met een 2e URL opgelost zijn denk ik.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <!-- 217.122.129.9//--><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/frameset.dtd"> <html> <head> <title>rsdemon.nl</title> <link rel="shortcut icon" href="" type="image/ico" /> </head> <frameset rows="100%"> <frame name="default" src="http://86.82.222.63/"> <noframes> <body> Deze pagina maakt gebruik van frames, maar uw browser ondersteunt dit niet.<br> De pagina die u zoekt staat op <a href="http://86.82.222.63/">http://86.82.222.63/</a><br> <hr> This page makes use of frames, but your browser does not support this<br> The page you're trying to view is available at <a href="http://86.82.222.63/">http://86.82.222.63/</a><br> </body> </noframes> </frameset> </html> |
Ik heb hem namelijk aangepast om intern en extern gelijk te laten lopen. Met een 2e domein moet het opgelost zijn, dan loopt hij gelijk en word doorverwezen.