Ik gebruik mijn computer als HTPC, die automatisch opstart als hij iets op moet nemen.
Nu heb ik laatst de voeding vervangen, omdat de oude kapot was. Ik moest deze vervangen met een ander model. Het nieuwe model is een Antec Earthwatt 430. Het oude model een be-quiet 400.
Voorheen ging het booten met RTC alarm perfect, maar na het vervangen van de voeding niet meer. De waarden komen wel goed in de bios te staan, maar hij start niet op de juiste tijd op.
Ook het aanzetten mbv het toetsenbord of de muis werkt niet.
Het lijkt er dus op dat het moederbord de voeding niet meer aan krijgt.
Moederbord is een Asus A8V-XE
Ook moet als de computer gewoon is afgesloten de aan/uit knop 2 keer indrukken voordat hij op gaat starten.
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Ja, ik heb de gecontroleerd dat de power kabels goed zitten.
Ja, de bios heb ik al eens gereset. Nog steeds dezelfde problemen.
Zowaar de bios geflashed naar de nieuwste versie, nog steeds dezelfde problemen.
Nu heb ik laatst de voeding vervangen, omdat de oude kapot was. Ik moest deze vervangen met een ander model. Het nieuwe model is een Antec Earthwatt 430. Het oude model een be-quiet 400.
Voorheen ging het booten met RTC alarm perfect, maar na het vervangen van de voeding niet meer. De waarden komen wel goed in de bios te staan, maar hij start niet op de juiste tijd op.
Ook het aanzetten mbv het toetsenbord of de muis werkt niet.
Het lijkt er dus op dat het moederbord de voeding niet meer aan krijgt.
Moederbord is een Asus A8V-XE
Ook moet als de computer gewoon is afgesloten de aan/uit knop 2 keer indrukken voordat hij op gaat starten.
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Ja, ik heb de gecontroleerd dat de power kabels goed zitten.
Ja, de bios heb ik al eens gereset. Nog steeds dezelfde problemen.
Zowaar de bios geflashed naar de nieuwste versie, nog steeds dezelfde problemen.
[ Voor 13% gewijzigd door Balachmar op 04-11-2007 12:51 ]
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars