Toon posts:

welke pioneer A/V receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 1.314 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HI GASTEN

ik zit met een moeilijke keuze ik wil mij een surround systeem kopen ik had daarbij de Pioneer S-V710-IV A/V luidsprekerset in gedachte, en daarbij wil ik er dan een gepaste receiver bijnemen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen deze drie modellen

VSX-AX4ASi-S
VSX-AX2AS-S
VSX-LX50

prijs speelt geen rol,maar ik vraag mij af of het de moeite loont om het duurste model (VSX-AX4ASi-S) te kopen,is de meer prijs van 300 euro tegenover de andere twee modellen dit waard?
Heeft er iemand al ervaring met deze modellen(ik moet toegeven de VSX-AX4ASi-S heeft mijn voorkeur)
en wat vind je van de boven vernoemde speakers denk je dat dit een geweldig surround systeem is.

een beetje een wanhopig wordende receiver zoeker :'(
ALVAST BEDANKT

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Hi gast.

Misschien dat je even moet aangeven wat voor jou belangrijk is in een receiver. Aantallen in/uitgangen, decoders, scaler, of, dare I say it, geluidskwaliteit?

Het beste is gewoon te gaan luisteren in een winkel, liefst met je eigen speakers erop aangesloten. Voor de rest kunnen wij niet echt beslissen voor jou, dat moet je zelf doen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
Misschien wel handig dat je de features even post van de alternatieven en dan de features die jij belangrijk vind.. Op de manier zoals je het nu post moet je ven je lievelingskleur vermelden dan kunnen wij zeggen welke kleur de versterker heeft. O-)

Waarschijnlijk hoeven wij dan niets meer te posten maar kom je er al zelf uit.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hi Gast,

aangezien ik zo ongeveer vermoed dat je de speakerset niet kiest omdat je hem in een winkel hebt vergeleken met andere sets, zou ik me over de geluidskwaliteit van de receiver totaal niet druk maken (dan ben je verkeerd bezig in elk geval, speakers bepalen grofweg hoe je set klinkt, niet de receiver).

Wat jij mooi vindt klinken moet je gewoon gaan beluisteren in een winkel. En die receivers zou ik me niet zo druk om maken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Ik zou je aanraden om bij zo'n grote aanschaf gewoon zelf te gaan luisteren en kijken in een betere hifi zaak. Als je alleen uit gaat van merken en specificaties zou je wellicht een beter alternatief over het hoofd zien.

Verwijderd

Ik heb zelf de Pioneer VSX-AX4ASi-S en ik ben daar zeer tevreden mee. Oneindig veel features, 4HDMI aansluitingen, zo ook voor S-Video/composiet en genoeg aanlsuitingen voor oa. digitaal in.

Voordeel van deze versterker vind ik het bedieningsgemak. Zo kun je op de TV het Pioneer menu zien en de instellingen makkelijk doorlopen, wat ik persoonlijk prettig vind voor de surround instellingen. De speakers zijn allemaal apart instelbaar, subwoofer qua frequentie's en de onerlinge afstand en volume per kanaal. Ook het display is erg overzichtelijk.

Ik heb zelf een 52"inch HD scherm van Samsung eraan hangen met een Klipsch speakerset. Het voordeel van de versterker is dat er ingebouwd een Fahroudjah chip inzit die DVD's automatisch upscaled naar 1080P, wat voor mij een winst is aangezien zonder deze chip het beeld een fracrie minder scherp is.

Het enige nadeel is de speakerset die je kiest, ik weet niet wat de oppervlakte is die je wil gaan vullen maar wil je de echte filmervaring beleven of concerten, beide met DTS dan kom je niet weg met deze set, het zal allemaal heel oppervlakkig klinken. Vergeet niet dat deze versterker 7 maal 180watt kan aansturen.

Omtrend de settings vind ik het prettig dat er een instelling is die automatisch het audispoor oppakt, zoals stereo/5.1 of DTS, geen omkijken naar dus. Verder heeft de versterker de mogelijkheid om diverse voorinstellingen in een menu op te slaan, handig bij diverse concerten en of muziek, aangezien alles net weer een beetje anders klinkt.

Ik heb hem destijds kunnen krijgen voor 1250 Euro, wat ik een schappelijke prijs vond voor hetgeen wat de versterker bied. Ben er dus zeer content mee en er zijn maar weinig merken in dit segment die deze features en vermogen bied voor dat geld :) Als je vragen erover heb stel ze gerust.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat je gaat kiezen maakt me eigenlijk geen drol uit, maar je verdeling van budget begrijp ik eerlijk gezegd totaal niet. Je geeft 1300 euro uit aan een versterker en hangt er dan een 1300 euro kostend speakersetje aan. Die speakers zijn veel belangrijker dan die receiver, en ik zou daar dan ook wat meer geld aan uitgeven. Liever een receiver van 800 euro, en speakers van 1800 euro. Daar heb je uiteindelijk vele malen mee aan dan een shitload aan aansluitingen en features die je toch nooit gaat gebruiken.

Dus concentreer je gewoon op de dingen die nodig hebt en belangrijk vindt, en ga vooral goed in de winkel luisteren, en vooral ook naar niet naar de setjes, maar gewoon de normale serie luidsprekers. Die bieden voor 't zelfde geld meestal veel beter geluid.

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 04-11-2007 17:47 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Zit er in de LX60 ook dezelfde "Fahroudjah chip" en ben je helemaal tevreden over de upscaling die de pioneer voor je naar 1080p doet?

[ Voor 77% gewijzigd door een moderator op 04-11-2007 19:02 . Reden: lap dubbele text weg ]

Verwijderd

Moris schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:01:
Zit er in de LX60 ook dezelfde "Fahroudjah chip" en ben je helemaal tevreden over de upscaling die de pioneer voor je naar 1080p doet?

[...]
http://www.pioneer.nl/nl/...8/405/VSX-LX60/index.html

Daar kun je specs even doornemen van de LX60 en vergelijken met de overige receivers ;)

Ik ben zeker blij met de upscaling, aangezien ik een 500-600 stuks DVD collectie heb. Zou ik moeten overstappen op de BR of HD-DVD versie's dan kost me dat een hoop geld en dat is beter te besteden. Upscaling moet je zien als betere weergave dan normaal DVD afspelen en iets minder dan de nieuwe formaten. Dus het is voor mij al een vooruitgang en bespaart een hoop, velen denken daar zo over en laten de next gen dragers ook massaal links liggen.

Ik moet Voodooless gelijk geven dat je je niet blind moet staren op een versterker. Het is vaak, imho de combinatie tussen versterker en speakers. Daarbij dient wel gezegd te worden dat een ieder zijn gehoor frequentie anders is, anders hadden we allemaal maar een merk speaker nodig :)

Ik heb zelf gekozen voor de Klipsch speakerset vanwege 2 redenen. Het DB vermogen van de Klipsch serie's liggen vrij hoog, vrijwel nog de enigste binnen het huisspeaker segment wat ik heb kunnen vinden, waardoor de bassen uit speaker op -45 meter afstand nog steeds lekker diep klinken maar zeker ook vanwege de befaamde Klipsch hoorn. Als je een concert afspeelt dan hoor ik door de hoorn alle details beter dan bij andere speakers, zoals het gliden van een gitaar of de minimale aanslagen van een piano.

Zelf heb ik de RF-63 serie maar met een Tannoy 15inch powered sub erop :

http://www.klipsch.com/wo...-home-theater-system.aspx

Persoonlijk had ik liever de RF-83 aangeschaft maar ten tijde dat ik eennieuwe set ging uitzoeken kwam ik bij RAF een mooie aanbieding tegen, namelijk 2 speakers voor de prijs van 1, dus wederom een compromis. Achteraf geen spijt van gehad want het volume is ruim voldoende zo. In totaal was voor ik de 5.1 speakerset 2300euro kwijt. Maar goed, het is een kwestie van veel luisteren en testen met jou eigen films en cd's, dat geeft de beste indruk.

Het enige minpunt vind ik nog steeds dat de luisterzalen bij RAF niet voldoen, vanwege de kale wanden die niet bekleed zijn met vloerbedekking waardoor je teveel nageluid krijgt via de wanden. Gelukkig kan ik daar doorheen prikken maar ik hoor vaak dat mensen bedrogen uitkomen na testen omdat er nog maar weinig winkels een goeie luisterkamer hebben.

Maar ik ben blij met de kwaliteit die ik nu heb. Het geheel staat in een woonkamer van 6,5m bij 6,5. Vloeren zijn min 20db reducerend en van de buren heb ik nog geen klachten gehad als ik met de volume knop speel. Open zetten kan ik het spulletje niet, dan word de flat gek :) Maar het ging me om het detail van de speaker en die vind ik persoonlijk overweldigend. Met films heb ik nu echt het idee dat ik er middenin zit. Maar alle waar ook naar zijn geld zeg ik altijd maar. Voorlopig kan ik weer 15 jaar met deze set doen en is de afschrijving per jaar dus redelijk.

Verwijderd

Topicstarter
hi allemaal

ten eerste bedankt van de reply s
en zeker aan parabellum, dat was een uitgebreide uitleg die al verschillende leuke punten
op tafel legde van de VSX-AX4ASi-S receiver.
Ik ga deze set op mijn pioneer 436xde plasma scherm aansluiten,en ik merk dat er heel wat ongenoegen is van (sommige kenners) over de S-V710-IV A/V speakerset.
die zelfde speakerset is in fwd magazine nr.13 toch wel goed beoordeeld geweest
en hij werd getest tussen speakersets die tot 3000 euro gingen.
Het probleem is dat ik deze speakers ook aan mijn vrouw moet verkocht krijgen 8),wat met de pioneer speakers geen probleem is,maar wat ik van veel andere speakers niet kan zeggen,ik kom nooit ons huis binnen met van die aartslelijke dingen :P (die meestal ook onwaarschijnlijk duur zijn).
maar ik ga zeker nog wel luister testen doen, aan al deze kenners zou ik willen vragen welke speakers zouden jullie dan aanbevelen stuur me enkele links door van speakers die op de pioneer
VSX-AX4ASi-S receiver niet zouden misstaan,en waar mijn vrouw ook mee kan leven qua design.
en als het even kan niet boven 2000 euro of misschien een beetje erboven ;).ik ben een beetje bang als ik een winkel binnen stap dat één of andere gehaaide verkoper me anders iets gaat aansmeren waar ik later spijt van ga krijgen. :(
zelf heb ik als het dan echt goed moet zijn wel oog voor de MISSION E SERIES ook getest in fwd
en als beste eruit gekomen.alleen het prijs kaartje 2900 euro hmmm. 8)7
zijn er mensen die weten waar ze deze verkopen en voor een stuk lager dan boven vernoemde prijs?
en hey sorry he guy s schiet me niet af omdat ik ook maar even dacht aan die pioneer speakers he. O-)
De VSX-AX4ASi-S receiver ga ik alvast aan schaffen, een vraagje aan parabellum waar heb je die receiver gekocht? de laagste prijs die ik er voor vond was 1329 euro.
kan je de winkel vernoemen van waar je hem hebt of waar hij zeker niet meer kost.
1250 is toch wel een scherpe prijs,het speelt geen rol of de winkel in nederland of belgie is.

ALVAST BEDANKT EN GROETJES van een echte surround noobie. _/-\o_

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
Ik denk dat het niet echt slim als je uitgaat van een test van een of ander magazine, geluidsapparatuur, en dan vooral speakers en het geluid wat eruit komt, is een strikt persoonlijke kwestie van smaak en het is onmogelijk dat een tijdschrift voor jou kan beslissen of een set goed klinkt of niet.

met andere woorden: gooi dat magazine in de prullenbak en ga ff langs de speakerboer! test een stel speakers (sets voor mijn part), en mischien kom je wel met een set thuis die veel goedkoper is, omdat jij hem gewoon super vindt klinken. of kom je er juist achter dat jij die pioneer set totáál niet mooi vond klinken!

voor hetzelfde geld vind je hem wel gewoon prima klinken, en neem je hem gewoon alsnog mee, maar dan is het iig fijn dat je er nog even van te voren naar geluisterd hebt. je tv heb je toch ook niet blind gekocht?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

en hey sorry he guy s schiet me niet af omdat ik ook maar even dacht aan die pioneer speakers he. O-)
Neehoor, alleen de manier waarop je je keus maakt is niet de goede. Uitleg wordt hierboven me al gegeven. Sluit ik me 100% bij aan :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Idem!

En neem je vrouw geblinddoekt ook mee. Laat ze overdonderd worden door geluid, en niet door looks. Als je toch een tip wil, ga eens kijken naar de 600 Serie van B&W.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 04:02:
hi allemaal

.
1250 is toch wel een scherpe prijs,het speelt geen rol of de winkel in nederland of belgie is.
Versterker is gekocht bij RAF. Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat ik hem wat goedkoper kreeg omdat ik 2 complete Klipsch speaker sets had gekocht en nog een setje Harmon Kardon versterker/DVD :)

Maar ik vraag me af, want daar houden weinig mensen rekening mee, hoe gaat de ruimte/opstelling eruit zien ? Maak anders eens een tekening en drop die hier eens met afmetingen erbij want als het voor een standaard kamer is, 5 bij 5m dan zou je ook voor een lichtere versterker kunnen gaan en dan wat meer geld kunnen uitgeven aan je speakers, compromissen :)

De VSX-AX4ASi-S levert namelijk 7 maal 180watt per kanaal, zelfs mijn speakers kunnen niet voluit daarop, een keer getest maar dat vinden de conussen minder. Maar design en weergave kunnen heel leuk samen gaan maar het blijft een kwestie van de winkel binnenstappen en testen. Adviesen kunnen wel gegeven worden maar je moet in deze op je gehoor afgaan. Wat ik mooi vind kan jij spuuglelijk vinden en visa versa, over smaak valt niet te twisten.

En ik ken je probleem over de vrouwe des huizes, gelukkig geen last meer van :P maar een speaker koop je voor het oor, niet voor het oog. Mijn persoonlijke mening is dan ook altijd geweest, een speaker mag gezien worden, zoalng het maar goed klinkt. Anders je vrouw inruilen en goeie speakers kopen, is nog goedkoper ook op de lange termijn hahaha, neeeh, geintje :)

Testen, testen en nog eens testen, net zolang tot je bij die ene set uitkomt waarvan JIJ vind dat die het prettigste klinkt. Maar ik zou eens bij RAF in Amsterdam langsgaan, ze hebben daar 4 luisterkamers waar je op je gemak de spullen kan testen en staat een speaker niet aangesloten, geen probleem dan doen ze dat even voor je ;)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
hi guys

hi parabellum

ik vind het geweldig dat je altijd even tijd neemt om een altijd een reply te voorzien,mijn dank daarvoor.
om te beginnen mijn living is 8 op 4meter

I I__________ I
I__ZETEL_____I________________ I

wel over de receiver moet ik niet veel meer nadenken,het zijn de kleine dingen
die je opnoemde dat voor mij belangrijk zijn en ik wil wel iets meer uitgeven nu, zodat ik de komende 15 jaar hopelijk voort kan en waarbij 4 hdmi ingangen toch wel belangrijk zijn naar de toekomst ook toe.
Nu die luidsprekers het is inderdaad heel belangrijk om er naar te gaan luisteren,maar als ik geen advies op voorhand vraag of magazines erop na lees.
zou ik ook er niet naar kunnen vragen in de winkel voor specifieke speakers, waarvan ik vind dat ze er leuk uitzien.(misschien klinken ze wel goed)
Jullie horen het misschien niet graag maar één van de punten is ,ze moeten er goed uitzien,maar wat ik er nu ook van opgestoken heb, is wanneer ze nu niet goed blijken te klinken wel dan kan ik ze gerust laten staan.
en dank zij jullie guy s zal ik zeker ervoor zorgen dat ik enkel speakers kies ,die geweldig klinken.
Wat daarvoor ietsje minder mocht zijn,maar met zo'n receiver moet ik daarwel voor gaan.
Waar ik zeker nu voor ga zijn de speakers van MISSION,deze zijn niet overal verkrijgbaar heb ik al gemerkt.
Het gaat over het type e54 frontspeakers - e5c centerspeaker - e5ds achterspeakers en de
sub woofer type e5as.
Zier er een geweldig mooi uitziende set uit en ook hmmm leuk prijskaartje. 8)
MAAR GEEN NOOD ALS ZE NIET KLINKEN LAAT IK ZE STAAN. :P
Ik ga zeker ook de B&W 600 serie uittesten en wharfedale diamond speakers.
en wie weet wat nog allemaal , ik ga jullie zeker nog op de hoogte houden van mijn speurtocht.

cya guys ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je zoveel geld gaat uitgeven moet je gewoon opzoek naar goede winkels die je wat kunnen bieden. De extra kilometer die je daarvoor moet maken zijn het vrijwel altijd dubbel en dwars waard.

Succes dus! En aangezien we hier maar weer eens op de essentie van Audio en HiFi forum policy - Het regime zijn aanbeland doe ik deze maar mooi op slot :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.