[LCD] Muurbevestiging

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo mede tweakers,

Ik wil een 32" lcd gaan kopen met een (cheapy) vögels wandsteun van 22 euro. Deze kan het gewicht en de grootte van de tv aan. Het enigste waar ik me zorgen over maak bij het ophangen van zo'n dure tv, is de bevestiging aan de muur. Ik heb hem liever té vast dan dat ik erover twijfel.. Op google/tweakers vond ik de volgende bevestigingen:

- Chemisch anker (waarschijnlijk veel te overdreven)
- Keilbouten (weet niet of deze gewoon in elke muur kunnen)
- Standaard pluggen (heb ik zelf niet voldoende vertrouwen in)

Wat ik alleen niet kon vinden is dus wat ik het beste kan gebruiken om een tv op te hangen. Ik zelf denk aan keilbouten. Heeft iemand hier ervaring of tips met het ophangen van lcd's?

alvast bedankt!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op zich zou je aan 6 pluggen 6mm in een betonwand (geen holle wand) een kilo of 20 moeten kunnen hangen, dus waarom niet? Ik heb wel zwaardere dingen dan een lcd aan pluggen opgehangen. Ik begrijp je zorgen wel, want dure aanschaf.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Naast het soort pluggen is het natuurlijk vooral belangerijk in wat voor een soort muur je ze wil drukken, ik neem aan echt steen en geen gasbeton o.i.d. ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb mijn TFT met keilbouten in de muur vastgezet (gebruik een sweex wallmount). Dat ding zit nu zo vast dat hij mijn eigen gewicht kan dragen. Dit in een gewone buitenmuur (standaard steen).
Ik zou wel voor goede bouten gaan, zelf had ik redelijke bagger boutjes bij die Sweex zitten, dus heb goede gehaald bij de bouwmarkt en dat zit prima.

Chemisch anker lijkt me overdreven en heb zelf ook wat meer vertrouwen in bouten dan plugjes.

• ReX_NL
Nielson schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:54:
Naast het soort pluggen is het natuurlijk vooral belangerijk in wat voor een soort muur je ze wil drukken, ik neem aan echt steen en geen gasbeton o.i.d. ?
Dit is altijd de buitenmuur geweest, waar nu aan de andere kant een kamer bijgebouwd is. Dus het is geen gips of gasbeton.

En het zou ook goed moeten zijn met de bijgeleverde pluggen en schroeven. maar toch koop ik liever bij de bouwmarkt een alternatief om safe te zijn. Dus vandaar mijn vraag.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:38
ik heb een 50"plasma van 60kg gewoon aan een paar schroeven met normale pluggen hangen...

https://wren.co/join/Devian

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ReX_NL schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:59:
maar toch koop ik liever bij de bouwmarkt een alternatief om safe te zijn.
Zou ik wel doen, voor 22 euro kun je niet een wallmount verwachten met perfecte boutjes. Een setje keilboutjes kost je een paar euro, die investering is het zeker waard (als je LCD naar beneden lazert omdat je niet die 3 euro extra hebt uitgegeven sla je jezelf ook voor je kop :))

Verwijderd

Ik had voor mijn oude lcd een goedkoop beugeltje bij de Gamma gehaald.
Ik woon in een oud huis, schroeven van een centimeter of 2-3 draai ik met een hand schroevendraaier met gemak de muur in, terwijl het toch echt beton is.
Bij de beugel zaten flinke bouten van 4 centimeter, en de beugel zat muurvast.

Wat je nog zou kunnen doen is een soort van reserve verbinding maken met een kabel als je echt niet vertrouwd.

• ReX_NL
Bedankt voor alle informatie en ervaringen! _/-\o_ Ik ga als de meursteunen binnen zijn gewoon even langs de bouwmarkt voor wat Keilbouten, puur voor de zekerheid :)

Maar ik heb nog een ander vraagje over de aansluiting van de TV op mijn pc. er zit gewoon een vga aansluiting op de tv, maar ik heb 2x dvi op mijn pc die allebij al bezet zijn door monitoren. Kan ik simpelweg bijv. een Nvidia 7300gs erbij zetten? Ik heb nog 1pcie slot over en heb nu een 7900gt (dus wil geen sli)
Pagina: 1