[outlook2003] email merge wordt niet verzonden (geen error)

Pagina: 1
Acties:
  • 824 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238923

Topicstarter
Met behulp van Excel 2003 en Outlook 2003 probeer ik een email merge te versturen. Aangezien ik geen ervaring met mail merge en outlook heb, heb ik aan de hand van tutorials een mail merge gemaakt. Alles gaat goed, tot de laatste stap: de mail merge wordt niet verstuurd.

Volgens verschillende (ook officiële) bronnen op internet wordt de mail merge verstuurd door op OK te klikken in de window 'Merge to E-mail'. In dit window kun je oa instellen:

Message options
- To: <column uit bijbehorende excelsheet geselecteerd waarin alle emailadressen staan>
- Subject line: <onderwerp:)>
- Mail format: Attachment / Plain text / HTML

Als ik in dit window op OK klik, gebeurt er niets (behalve dat dit betreffende window verdwijnt). Ik krijg dus ook geen foutmelding. Echter, er staat niets in de Outbox en volgens Sent messages is de mail merge ook niet verzonden.

Op internet zoeken heeft niet echt wat opgeleverd. Bij sommigen werkte het alleen als de mails als HTML werd verzonden of het werkte alleen als Plain text werd gebruikt. Een ander had het probleem opgelost door van Outlook de 'default mail application' te maken. Bij mij werkt deze oplossing niet.

Hopelijk weet iemand hier de oplossing :)

Misschien nog nuttige info:
- simpele basisemail, de enige rare of ingewikkelde dingen zijn de <data fields>.
- er zijn 3 recipients, oftewel er worden 3 mails in de mail merge gemaakt. Het is nog maar een test ;)
- de gebruikte MsOffice programma zijn dezelfde versies (2003 en in het Engels).
- Thunderbird is altijd gebruikt als mailprogramma, maar op het moment is Outlook de default mail application.
- het uitschakelen van de virusscanner helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Voor de goede orde: ik neem aan dat je Word gebruikt om de mail op te stellen en een Excelsheetje als lijstje mailadressen?
Lukt het wel om een enkele mail te versturen vanuit Word?
Lukt het samenvoegen naar een bestand of naar de printer wél?
Staat Word als default mail editor ingesteld?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238923

Topicstarter
Bedankt voor je reactie :)
Lustucru schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:05:
Voor de goede orde: ik neem aan dat je Word gebruikt om de mail op te stellen en een Excelsheetje als lijstje mailadressen?
Lukt het wel om een enkele mail te versturen vanuit Word?
Lukt het samenvoegen naar een bestand of naar de printer wél?
Staat Word als default mail editor ingesteld?
- Ik begin inderdaad in Word met de Mail Merge. Ik merk nu dat het anders niet mogelijk is om in Outlook de optie Mail Merge te kiezen. Ik doorloop dus alle Mail Merge stappen in Word. Daarna ga ik naar Outlook, open een nieuw emailbericht, kies bij Tools > Letters and Mailing > Mail Merge. Dan doorloop ik weer dezelfde wizard, alleen kies ik bij stap 2: Start from an existing document. Hier kan ik dan de mailmerge kiezen die ik in Word heb gemaakt.
Ik gebruik in totaal 1 Excel sheet. Hierin staat alle data die ik nodig heb voor de data fields in de email en ook alle bijbehorende emailadressen. Alle data is in columnen gesorteerd, wat standaard is (neem ik aan).

- Het lukt me wel om vanuit Word één email te versturen. Het Word-document wordt dan als attachment verstuurd. Dit is gedaan met de optie (in Word) File > Send to > Mail Recipient (for review)... Kleine opmerking: ik was enigszins verbaasd dat de doc als attachment werd meegestuurd. Kun je ook een email vanuit Word beginnen, waarbij de text niet in een attachment wordt gezet?

- Volgens mij lukt het samenvoegen naar een bestand wel. Zoals ik hierboven heb geschreven, stel ik het document met de mail merge op in Word en open ik het later in Outlook. Elke email voor elke recipient klopt nog en ook bij de laatste stap (het window Message Options) zijn alle instellingen onthouden.

- In Outlook bij Tools > Options > Mail Format, is 'Use Microsoft Office Word 2003 to edit e-mail messages' aangevinkt. Hiermee concludeer ik dat Word de default mail editor is...