Toon posts:

[OC]Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was aan het surfen op internet om erachter te komen hoe ik mijn CPU overclock. Nou heb ik een programmatje gevonden, namelijk clockgen. Ik had mijn CPU hiermee van 2,0 GHz naar 2,3 GHz geclockt. Nou is het probleem dat als ik mijn PC herstart dat alles weer normaal staat, 2,0 GHz dus. Wat kan ik hier aan doen?

Owwja, specs zijn ook handig :P

Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450 Watt
MSI K8N SLI-FI
AMD Athlon X2 Dual core 3800+ 2ghz (ofzo)
Thermaltake Blue Orb II € 24,84
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
TwinMos Memory, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz,
XFX GeForce 8800GTS Fatal1ty ** NIEUW **
BenQ DVP-1650V, ATAPI/E-IDE
BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:07
Frequently Asked Questions TCA
is een handige plek om te beginnen.

Succes.

Prima.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 20:40
Bios resetten dmv. een jumpertje verplaatsen (check je manual). imho ook niet slim om te gaan overclocken als je niet weet wat je doet.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Tha Ra schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:03:
Bios resetten dmv. een jumpertje verplaatsen (check je manual).
Heeft er helemaal niks mee te maken. Wat hij doet is in windows overklokken, en dus zodra hij opniew opstart zijn die settings weg.

@ts

Lees je nog maar is goed in want als je 1 ding over overklokken gelezen hebt moet het wel bios zijn. Het word tijd voor jou om uit te zoeken wat de bios is en wat zijn functie is. En dan krijg je vanzelf het antwoord op je vraag.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
bassie schreef op zondag 04 november 2007 @ 02:32:
[...]

Heeft er helemaal niks mee te maken. Wat hij doet is in windows overklokken, en dus zodra hij opniew opstart zijn die settings weg.

@ts

Lees je nog maar is goed in want als je 1 ding over overklokken gelezen hebt moet het wel bios zijn. Het word tijd voor jou om uit te zoeken wat de bios is en wat zijn functie is. En dan krijg je vanzelf het antwoord op je vraag.

Succes :)
Oke, dankje, maar waarom zijn die programmatjes er dan als je er toch niets aan hebt?

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Zodat je globaal kan kijken hoe ver je kan komen zonder dat je na iedere settingwijziging je hele pc moet rebooten?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maak ik ben dus bezig geweest in de Bios. Heb daar FSB van 200 naar 208 gezet, in stapjes van 1, maar toen ik 208 opsloeg restarte mijn PC en kreeg ik geen beeld meer.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:44:
Oke, maak ik ben dus bezig geweest in de Bios. Heb daar FSB van 200 naar 208 gezet, in stapjes van 1, maar toen ik 208 opsloeg restarte mijn PC en kreeg ik geen beeld meer.
Overklokken is niet alleen je fsb(HT?) verhogen! Er zijn nog een heleboel instellingen die je eerst goed moet zetten voordat je kan beginnen, pci-e, pci, geheugen etc etc. En pas als je dat gedaan hebt kan je gaan overklokken, en daar hoor ook met voltages spelen bij.

Voor jouw probleem nu, probeer is een bios reset.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb dat gedaan en mijn PC werkt nu weer goed.

Dit is wat ik zie in mijn Bios, ik weet alleen dat je voor OC'en de FSB, of HTT voor amd moet verhogen. Ik weet ook dat dit niet het enige is wat je moet instellen. Mijn vraag is dus, wat moet ik hier allemaal veranderen behalve de FSB?

High Performance Mode......................... Manual
Aggressive Timing............................. Disabled
Dynamic Overclocking.......................... Disabled
Adjust CPU FSB Frequency...................... 200
HT Frequency.................................. 5x
HT Width...................................... 16 16
CPU Spread Spectrum .......................... Disabled
SATA Spread Spectrum.......................... Disabled
PCI-E Spread Spectrum......................... Disabled
PCI-E Clock................................... 100 MHz
SSE/SSE2 Instructions......................... enabled
Cool 'N' Quiet................................ Disabled
Adjust CPU Ratio.............................. StartUp
Adjust CPU Vid................................ StartUp
Extra CPU Voltage............................. By CPU VID
CPU Voltage ....................................1.350V
Memory Voltage................................ AUTO
NF4 Voltage................................... 1.50V

Dit is de standaard instelling.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:41 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi Zer0Contr0l,

Allereerst welkom op GoT. Het blijkt echter dat je nog niet helemaal door hebt hoe het hier werkt, we vragen van iedereen die voor het eerst in een bepaald (sub)forum gaat posten om eerst de FAQ eens goed door te lezen. Zodra je dit gedaan hebt en je hebt nog het antwoord op je vraag niet gevonden is het de bedoeling dat je zelf even zoekt. Dan nog niks gevonden? Danpas mag je een topic aanmaken . Hierin moet echter wel duidelijk beschreven staat wat je al gedaan hebt, wat je zelf al geprobeerd hebt en waarom het niet lukte.

Hoe jouw probleem komt is te vinden met de Search. Deze vraag is namelijk al heel erg vaak gesteld. Vandaar dat dit topic ook op slot gaat.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.