App voor ontwerp inrichten huis / Visio vervanging

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik ben recent overgestapt op Ubuntu op m'n desktop. Gaat vrij aardig tot nu toe :).

Eén van de apps die ik echt mis is MS Visio. Ik heb wel wat alternatieven gevonden, maar die halen het absoluut niet bij Visio. Ze zijn zeker goed genoeg om een UML of flowchart in elkaar te draaien, maar een ingewikkelder schema is vaak te hoog gegrepen - met name omdat het "artwork" van Visio gewoon erg mooi is.

Op dit moment ben ik op zoek naar iets om een goede plattegrond van een huis of kantoor mee te tekenen. Daar gebruikte ik altijd Visio voor, maar een specifiek binnenhuis-inrichting-programma is ook goed ;).

Iemand een tip?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik heb zelf ervaring met Dia en Kivio, en die zijn in inderdaad geen competitie voor Visio. Heb jij nog andere programma's geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Misschien een gekke gedachte maar waarom geen dual boot install en eventueel Visio onder een Windows installatie gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234648

Anoniem: 50893 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:04:
Misschien een gekke gedachte maar waarom geen dual boot install en eventueel Visio onder een Windows installatie gebruiken ?
Inderdaad een gekke gedachte, heb je net Linux op je doosch staan, moet er weer Windows met al zijn gezeik op voor een pakketje.

Wine is misschien een handigere oplossing, draait het daar niet onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Anoniem: 234648 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:24:
[...]

Inderdaad een gekke gedachte, heb je net Linux op je doosch staan, moet er weer Windows met al zijn gezeik op voor een pakketje.

Wine is misschien een handigere oplossing, draait het daar niet onder?
Hij is Visio gewend, hoeft dus niet meer een nieuw progamma te leren en Windows gezeik, tis een kwestie denk ik om er goed mee om te gaan :) En een kale install met alleen dat progamma erop is een uurtje werk, goh, dat is erg. De rest kan hij gewoon verder met Linux doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Google SketchUp? (in Wine) Of gewoon Visio zelf in Wine. Schijnt goed te werken.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 04-11-2007 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

WineHQ AppDB kan je mischien wat nuttig vinden betreffende wine.

@Parabellum: Als je naar linux over gaat dan is een dualboot naar windows nou niet de te prefereren oplossing lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Visio 2003 werkt met crossover in ubuntu.
Zelf draai ik het ook. Maar het pakket visio is echt traag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zou zelf Inkscape proberen voor zoiets, maar ik denk dat deze keuze mede is bepaald doordat ik veel ervaring met Illustrator heb en dus vrij snel zelf objecten kan tekenen (stoelen, tafels en zo) en niet afhankelijk ben van allerlei klik-en-klaar symbol libraries.

Misschien dat een symbolen-lettertype wel handig is (er staat me iets bij van 'HomePlanning' font). In een tekenprogramma als Inkscape zit een optie om ingetikte tekst (die in dat lettertype bv. een stoel en een bank voorstelt) om te zetten naar een figuur, zodat je het makkelijk kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 11:44
mijn ervaring met sketchup en wine is dat het werkt als root, maar dat je je knoppen niet hebt. Al met al dus geen geweldige combinatie. De installatie gaat wel vlekkeloos. Wellicht klooien met dll's en register settings helpt, maar daar had ik geen zin in (heb dual boot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 09:36
In plaats van dual boot kun je natuurlijk ook nog met Qemu, VirtualBox of VMWare een gevirutaliseerde windows installatie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Waarom? Er zijn ook goede UML editors onder Linux. Bijvoorbeeld ArgoUML

Voor binnenhuisarchitectuur weet ik geen Linux variant, maar ik zag laatst een programmaatje op een andere PC staan: de Ikea homeplanner. Zag er lekker simpel uit, ben alleen wel benieuwd of dit onder Wine draait. Bijvoorbeeld de slaapkamerplanner:

http://www.ikea.com/ms/nl_NL/rooms_ideas/splashplanners.html

Weet niet of je dit professioneel doet, maar ik vond het wel lekker simpel.

Daarnaast zag ik geen exotische dingen, dus rare API calls ed verwacht ik niet. Ik denk daarom dat dat ding best onder Wine draait.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1