Toon posts:

Echo in headset met teamspeak

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB headset van Logitec. En de andere kant ook. Nu hoort hij een echo van zichzelf in teamspeak. Ik heb geen speakers, hij ook niet. Alles via de headset.

Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Ik heb al gezocht, maar het enige wat ik vond was een soort gelijk topic zonder antwoord.

Iemand een idee? heb ik een vinkje ergens gemist?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:11

Ankh

|true

wat ik me kan herrineren staat er op de teamspeak site een howto met dit probleem en anders op hun forum. Daar is veel te vinden over het echo probleem

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik gebruik dagelijks teamspeak, ik weet precies wat je bedoelt.
Het treedt bij mij voornamelijk op als twee of meer mensen tegelijkertijd praten. Het stemgeluid van degene die praat wordt vreemdgenoeg doorgespeeld naar de microfoon van de ontvanger en komt zodoende weer bij je eigen speakers terecht.

Het probleem ligt niet zozeer bij teamspeak zelf, maar zoals de faq van teamspeak.org aangeeft bij de audiodrivers, de instellingen daarvan of de shielding van je audio in je headset, moederbord of geluidskaart.

Er is niet echt een eenduidige oplossing. Door wat met je geluidsinstellingen te spelen in configuratiescherm kun je het proberen te minimaliseren. Het verlagen van het inputvolume van je microfoon wil nog wel eens helpen. Je moet een balans zien te vinden tussen verstaanbaarheid en de vervelende echo.