Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschil gedistribueerd en webservices architectuur

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Ben hier wat aan het worstelen met wat theoretische vragen.
Kan iemand me in mensentaal uitleggen wat het verschil is tussen beide architecturen/systemen

ik vind op het internet nogal wat tegenstrijdigheden omtrent dit onderwerp.
de ene site zegt dat webservices onderdeel zijn van een gedistribueerde systeem, anderen zeggen dan weer dat die deel uitmaken van een soa.
bijkomend vraagje
hoe situeren gedistribueerde systemen zich in het presentatie/applicatie/data- layer model ? ook dat is me nogal onduidelijk. temeer omdat er dan gesproken wordt van agents, gedistribueerde componenten, etc...

thx voor de hulp !

Verwijderd

Webservices kunnen onderdeel zijn van een gedistribueerd systeem. De definitie van een gedistribueerd systeem zoals ik het geleerd heb: 'Een gedistribueerd systeem is een verzameling van onafhankelijke computers die voor de gebruiker zich voordoen als één coherent systeem'

Nu vallen er natuurlijk enorm veel systemen onder gedistribueerde systemen, maar het is niet per definitie zo dat een webservice een gedistribueerd systeem is. Bij gedistrubeerde systemen moet je vooral denken aan gedistribueerde filesystems en databases.

Als je wat wilt leren over gedistribueerde systemen dan kan ik het boek 'Distributed Systems Principles and Paradigms' van Tanenbaum aanraden!

Ik hoop dat je vraag op deze manier enigzins beantwoordt is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 11:48 ]