Geil Geheugen pc6400 4-4-4-12 (aflees probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 12:29
Beste mensen,

Ik heb sinds kort 2 reepjes van 1 GB ddr2 pc6400 4-4-4-12 van het merk GEIL. Ik heb dit ingesteld op 2,1 volt en staat in dual channel mode.
Als ik ga overclocken wil ik alleen graag informatie kunnen krijgen over mijn geheugen. Normaal gesproken kan dit met CPU-Z maar met dit geheugen laat die daar niks zien.. Ook everest kan het geheugen niet aflezen. Er staat overal dat ie standaard op 800mhz draait maarja ik wil weten hoe snel die in werkelijk heid gaat. Gegoogled op geil geheugen in cpu-z en dergelijke hebben mij tot nu toe niks opgeleverd. Ik lees ook niet dat meer mensen dit probleem hebben.
Weet iemand wat het is?

gr.
Simon

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in je ios kijkt kun je toch wel zien hoe snel het draait? Ik zou nooit blind uitgaan van wat een SPD zegt, gezien dat niet altijd hoeft te kloppen, de waardes in de bios zijn wat dat betreft een stuk betrouwbaarder.

Verwijderd

Ik zou niet weten hoe je het "aflees probleem" kunt verhelpen. Maar als je toch echt je speeds wilt checken kan dat natuurlijk altijd in de bios he ;)

EDIT: nét te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 17:54 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Om wat voor moederbord gaat het. Want ik heb hier ook dezelfde reepjes in een Gigabyte p35-DS4 en everest leest het keurig uit in de overclock tab.

Btw de oude everest home zal waarschijnlijk de snelheden niet kunnen lezen omdat je hardware te nieuw is, maar ik neem aan dat het hier om een nieuwe versie van everest gaat?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50

Quakie

quakelen

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=92190

Memset,

die leest het voor je uit (als het goed is ;) ).

Ik teken nergens meer voor

• Redbaard
Ik gebruik een nieuwe versie van Everest. Mijn moederbord is een MSI p965 NEO-F.
In de bios kan ik de timings zien namelijk vastgezet op 4-4-4-12. Ook kan ik hem hier vast zetten op 800MHZ maar als ik overclock moet dat op auto en dan gaat het mee met me FSB overclock maarj ik kan dan niet zien hoeveel mijn geheugen word geclockt.

Ik heb MemTest gebruikt en hij laat daar best wel gekke dingen zien.. zo kan mijn cas niet lager dan 10.. terwijl dat toch 4 hoort te zijn enzo. En hij laat zien 299Mhz, hoop toch dat ie sneller draait.. moet toch 400 aan geven als ik hem 800MHZ wil hebben omdat het ddr2 is..

Heeft iemand anders ervaring met dit geheugen en cpu-z?

[ Voor 33% gewijzigd door Redbaard op 03-11-2007 23:40 ]

Verwijderd

Met welk programma kun je stabiliteitstests doen voor je geheugen?
Gewoon met orthos?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
CPUz laat ook hier netjes de snelheden zien, eVGA 680i mobo heb ik.

• Redbaard
Heb de reepjes op het zelfde MObo geplaatst maar dan van mijn Neef en daar kan hij ze wel uitlezen.. Zelfde Bios versie, instellingen alles.. Conclusie moederbord is niet helemaal honderd..

Verwijderd

probeer de bios te resetten is wel ff klote als je oced maar dan weetje cker dat alles goed staat ;)
gewoon batterij van mobo uit halen en stroom en internet kabel eruit ;)
als dat niet helpt is mobo niet 100% of je hebt drivers niet goed installed van je chipset

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 17:34 ]

Pagina: 1