Hoi,
Ik ben bezig met een fotoalbum maar ik heb een probleemje. Alles zit in een database en iedere foto heeft een id (ik heb de foto's er niet ingestoken via het BLOB datatype voor alle duidelijkheid). Nu wil ik als je op de thumbnail klikt dat er een foto wordt opgehaald.
2 ervoor, de foto, 2 erna zodat ik een mooie thumbnail reeks kan opbouwen.
Nu ben ik wat aan het prutsen tot het werkt, maar ik voel wel dat het niet juist is wat ik doe. (er zitten nog fouten in, maar je ziet al waar ik naartoe wil)
hieronder vind je mijn code:
Is er een manier om te zorgen dat je mooi de 2 records voor en na je Id kan ophalen of ben ik toch juist bezig en moet ik op deze oplossing verder bouwen
Ik ben bezig met een fotoalbum maar ik heb een probleemje. Alles zit in een database en iedere foto heeft een id (ik heb de foto's er niet ingestoken via het BLOB datatype voor alle duidelijkheid). Nu wil ik als je op de thumbnail klikt dat er een foto wordt opgehaald.
2 ervoor, de foto, 2 erna zodat ik een mooie thumbnail reeks kan opbouwen.
Nu ben ik wat aan het prutsen tot het werkt, maar ik voel wel dat het niet juist is wat ik doe. (er zitten nog fouten in, maar je ziet al waar ik naartoe wil)
hieronder vind je mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php require_once('../../verbind.php'); $id = $_GET['id']; $rij = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT count(id) as atl FROM tblFotos")); $atl = $rij['atl']; $begLim = $_GET['id'] - 2; $atlLim = 5; if($begLim < 0) { $atlLim += $begLim; $begLim = 0; } $sql = "SELECT naam, commentaar FROM tblFotos Limit " . $begLim . "," . $atlLim; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); $rij = mysql_fetch_array($result); header('Content-Type: text/xml'); echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?><fotoalbum>"; $i = -2; while($rij = mysql_fetch_array($result)) { echo "<foto>"; echo "<id>" . ($id + $i) . "</id>"; echo "<src>$rij[0]</src>"; echo "<commentaar>$rij[1]</commentaar>"; echo "</foto>"; $i++; } echo "</fotoalbum>"; ?> |
Is er een manier om te zorgen dat je mooi de 2 records voor en na je Id kan ophalen of ben ik toch juist bezig en moet ik op deze oplossing verder bouwen