Toon posts:

Monitor resolutie en videokaart capaciteit

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gurus,

Ik heb momenteel een laptop met een maximale schermresolutie van 1280 x 800. Ik wil een nieuwe externe monitor kopen (bijv. 22"), die een veel hogere resolutie aankan. Switched mijn laptop dan tussen deze resoluties bij het aan- en loskoppelen van de externe monitor?

En ben ik voor de maximale resolutie ook afhankelijk van de capaciteit van de videokaart van mijn laptop of wordt dit bepaald door de monitor?

groet,
Teun

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 16:25
Ik zou zeggen, google er eens naar de ondersteunende resoluties van je scherm.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De maximale reso is afhankelijk van het geheugen op je videokaart. Echter, tegenwoordig is dat niet echt meer een issue. Wil je een 22" monitor die op 1680*1050 op 32b kleurdiepte aansluiten dan heb je ongeveer 7,5MB geheugen nodig. En dat is iets wat vrijwel iedere chip heeft.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Terw_Dan schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:48:
De maximale reso is afhankelijk van het geheugen op je videokaart. Echter, tegenwoordig is dat niet echt meer een issue. Wil je een 22" monitor die op 1680*1050 op 32b kleurdiepte aansluiten dan heb je ongeveer 7,5MB geheugen nodig. En dat is iets wat vrijwel iedere chip heeft.
Tegenwoordig? Mijn 9 jaar oude Riva TNT heeft al ondersteuning voor 2500-nogwat horizontaal. Zolang de support voor de resoluties in de driver zit kan het gewoon. Anders kun je die vaak zelf toevoegen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GENETX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:38:
[...]

Tegenwoordig? Mijn 9 jaar oude Riva TNT heeft al ondersteuning voor 2500-nogwat horizontaal. Zolang de support voor de resoluties in de driver zit kan het gewoon. Anders kun je die vaak zelf toevoegen.
Vergeet niet dat notebooks niet altijd al het flinke grafische geweldig hadden als wat we op de desktops hadden. Er zijn rond de tijd van de TNT zat notebook chips geweest die 2 of 4MB geheugen hadden (al dan niet shared).