Voor mijn grootvader, die na jaren dan toch van zijn pentium 2-tje af wilt, ga ik binnenkort een 'media systeem' opstellen. In feite niet meer dan een dvd-speler/-recorder, muziekspeler/-recorder, en internetsysteempje in één. Hier zitten dus een paar 'eisen' aan vast:
De voor- en nadelen wegen in dit geval toch even zwaar, en ik ben er dus nog niet achter welke keuze de beste is. Daarom vraag ik jullie om raad:
Zijn er voor- en nadelen aan beide set-ups die ik over het hoofd heb gezien? Of zijn sommige punten die ik heb genoemd foutief beredeneerd of anderzijds onjuist? Zijn er nog op- of aanmerkingen? Of hebben jullie ervaring met één van beide set-ups die van pas kan komen?
Let op: Het is niet mijn bedoeling dat jullie de keuze voor me maken, dit kan ook helemaal niet
Daarnaast vraag ik absoluut niet om een boodschappenlijstje, specs zijn ook (nog) niet belangrijk en laten we dus maar achterwege. Dt is geen wat-moet-ik-kopen topic, en moet het ook niet worden
Waar ik naar op zoek ben zijn op- en aanmerkingen over de punten die ik naar voren heb gebracht, en ik hoop dat jullie daarover een mening kunnen geven.
Met dank aan Thandor voor de toestemming.
- Het systeem moet video van tv op kunnen nemen en afspelen, ook op de tv.
- Het systeem moet muziek af kunnen spelen, en eventueel/misschien ook opnemen van radio.
- Een scherm is niet gewenst; een tv-out aansluiting moet ervoor zorgen dat er op de tv ook geïnternet kan worden.
- Het systeem moet compact zijn (klein van afmetingen) en redelijk stil.
Fluisterstil is niet nodig, tenslotte is het gehoor van mijn grootvader ietwat minder dan van de meesten onder ons tweakers. - Het systeem moet op afstand bestuurd kunnen worden. Een draadloze muis/toetsenbord is een must, een media remote control een optie.
| Media Desktop PC | Laptop |
Voordelen:
| Voordelen:
|
De voor- en nadelen wegen in dit geval toch even zwaar, en ik ben er dus nog niet achter welke keuze de beste is. Daarom vraag ik jullie om raad:
Zijn er voor- en nadelen aan beide set-ups die ik over het hoofd heb gezien? Of zijn sommige punten die ik heb genoemd foutief beredeneerd of anderzijds onjuist? Zijn er nog op- of aanmerkingen? Of hebben jullie ervaring met één van beide set-ups die van pas kan komen?
Let op: Het is niet mijn bedoeling dat jullie de keuze voor me maken, dit kan ook helemaal niet
Met dank aan Thandor voor de toestemming.