[ShR/PW] Toevoegen winkel*

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik ben al ruim een jaar bezig met een (web)winkel die weigeren mijn RMA te repareren. Sterker nog, ze proberen me op te lichten. Ik wil toekomstige kopers daarvoor waarschuwen. Als ik de winkel wil toevoegen krijg ik deze error:
Een bedrijf (*snip*) met deze naam of URL is reeds aanwezig in de database. De vermelding staat echter op verborgen. Deze status wordt onder andere toegekend aan bedrijven die geen online verkoop doen of hebben aangegeven dat zij niet in de Pricewatch opgenomen willen worden.
Ik begrijp dat de winkel niet in de pricewatch wil maar in dit geval wil ik ze alleen toevoegen aan de shopsurvey. Heb ik gewoon pech ?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien een bedrijf in het geheel niet vermeld wil worden op de site, dan honoreren wij dat. Dit betekent dus zowel dat de vindbaarheid en reclame via de PriceWatch niet mogelijk is, en aan de andere kant geen feedback. De reden hiervoor is dat PriceWatch en Shop Review onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld zijn.

Je hebt natuurlijk niet "gewoon pech" er zijn in bijvoorbeeld Stuffis Generalis legio algemene topics te vinden over de rechten die je als consument hebt, en hoe je die rechten kan proberen te claimen.

Aangezien het hier gaat om een vraag in het algemeen over vermelding, heb ik de naam van de winkel eveneens uit de TS gehaald :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb het vermoeden dat jouw bedrijf hetzelfde heet als een ander bedrijf dat al in onze PW staat maar niet gezien wil worden. Maar ik laat het even aan Longbeard over om daar meer over te roepen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:31:
Indien een bedrijf in het geheel niet vermeld wil worden op de site, dan honoreren wij dat. Dit betekent dus zowel dat de vindbaarheid en reclame via de PriceWatch niet mogelijk is, en aan de andere kant geen feedback. De reden hiervoor is dat PriceWatch en Shop Review onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld zijn.

[...]
Klopt. Deze shop wil niet vermeld worden op Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ok, helaas dan.Dan komen ze dus vrij gemakkelijk weg met oplichterij. Ik hoop dat er verder geen andere tweakers intrappen .. Gooi maar dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is het niet een idee om bij dergelijke shops een melding te plaatsen dat de shop niet vermeld wil worden? Dat lijkt me wel handige informatie voor de shoppende Tweaker.

Edit: Ik bedoel dus dat wanneer je op de naam van shop klikt in de SS dat je deze melding te zien krijgt.

Edit2: Of houdt niet vermelden in dat de gehele shopnaam zich niet op Tweakers.net mag bevinden?

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 03-11-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen vermelding is geen vermelding. Als je vermeldt dat de shop niet vermeld wil worden is dat ook een vermelding :P ;)
Het is niet zo dat er gespeurd wordt of ergens een naam opduikt, echter als er zoals hier een mogelijk waardeoordeel aanhangt, dan halen we het meestal weg. Niet omdat dit zoveel kwaad kan, maar je zal bij geen vermelding ergens een grens moeten trekken. Ervaringen uit het verleden leren dat als je dan soepel omgaat met het laten staan van een naam, mensen vanzelf creatief worden om de wens niet vermeld te worden te omzeilen. ;)

Ik heb tevens de topic titel even verduidelijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:52:
Geen vermelding is geen vermelding. Als je vermeldt dat de shop niet vermeld wil worden is dat ook een vermelding :P ;)
En toch vind ik dit een vreemde redenering. Ik moet er nu achter komen doordat ik de shop in mijn ontwetendheid ga toevoegen.

Als ik ga bestellen bij een winkel kijk ik of er een shopreview van de winkel aanwezig is. Is dat niet zo, dan ging ik er vanuit dat de winkel net nieuw is of dat er simpelweg niemand nog ervaring heeft met de shop. Neutraal dus.

Fout. De desbetreffende shop waar ik besteld had, blijkt niet vemeld te willen worden. Dat maakt de zaak wel even iets anders. Dat jullie dat honoreren, prima, maar wees dan ook naar klanten zo inschikkelijk en geef gewoon aan dat de shop niet vermeld wil worden, de klant kan daaruit zijn eigen conclusie trekken. Het is best wel listig dat als je een shop niet vind in de shopsurvey, je eigenlijk ook een lookup moet doen via http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addShop om erachter te komen dat een shop geen kritiek/feedback accepteert.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 06-08-2008 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het probleem is wel dat users die een dergelijke melding zien automatisch van het negatieve uitgaan. Als een winkel gewoon niks met Tweakers.net te maken wilt hebben dan moet er gewoon niks staan en niet dat deze winkel geen feedback/kritiek wilt. Dus ja, gewoon uitgaan van Neutraal en nazoeken of er ergens anders wel ervaringen staan.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1