(dit topic leek me beter in dit forum, excuses als het toch in de spielerij hoort)
Sinds kort kan mijn Wii niet meer met het draadloze netwerk verbinden. Dit heeft eerst goed gewerkt, maar nu krijg ik bij het verbinden de fout "52030". Het verbinden gaat als volgt:
- Ik laat de wii een AP zoeken
- Hij vindt hem
- Ik geef de WPA(TKIP) sleutel in
- De wii gaat verbinden
- In het WLAN-statusoverzicht van de router verschijnt een extra WiFi client
- In het DHCP-statusoverzicht zie ik dat de wii een ip adres krijgt
- Even later geeft de wii de fout en verdwijnt hij uit het statusoverzicht van de router
Ik heb natuurlijk al naar de foutcode gezocht, die veel voorkomt. Hier zie ik echter alleen oplossingen die niet werken, zoals het op kanaal 11 zetten van de router (staat hij al) of de wii handmatig een ip-adres geven (DHCP werkt dus wel).
Het ligt niet aan de ontvangst, want met mijn laptop kan ik in dezelfde kamer wel verbinden, en het heeft in het verleden wel gewerkt.
Wat kan ik doen om het probleem vast te stellen en het op te lossen?
Sinds kort kan mijn Wii niet meer met het draadloze netwerk verbinden. Dit heeft eerst goed gewerkt, maar nu krijg ik bij het verbinden de fout "52030". Het verbinden gaat als volgt:
- Ik laat de wii een AP zoeken
- Hij vindt hem
- Ik geef de WPA(TKIP) sleutel in
- De wii gaat verbinden
- In het WLAN-statusoverzicht van de router verschijnt een extra WiFi client
- In het DHCP-statusoverzicht zie ik dat de wii een ip adres krijgt
- Even later geeft de wii de fout en verdwijnt hij uit het statusoverzicht van de router
Ik heb natuurlijk al naar de foutcode gezocht, die veel voorkomt. Hier zie ik echter alleen oplossingen die niet werken, zoals het op kanaal 11 zetten van de router (staat hij al) of de wii handmatig een ip-adres geven (DHCP werkt dus wel).
Het ligt niet aan de ontvangst, want met mijn laptop kan ik in dezelfde kamer wel verbinden, en het heeft in het verleden wel gewerkt.
Wat kan ik doen om het probleem vast te stellen en het op te lossen?