Hoi medetweakers,
Sinds kort loop ik tegen een probleem aan waar ik geen antwoord op kan vinden/krijgen na contact op genomen te hebben met de fabrikant van de router of door te zoeken op internet. Ik hoop dat iemand hier misschien iets meer kan vertellen over het probleem wat ik heb.
Om de situatie te beschrijven. Ik werk al een tijdje op Vista. En zit aangesloten op een glasvezel netwerk met walloutlet, dus geen modem in huis. De computer was tot nu toe rechtstreeks aangesloten op de outlet en hier heb ik dus geen problemen mee gehad.
Het punt zit hem in het feit dat Vista met router ongelovelijk traag is met websites openen. Op zowel een nieuwe Vista business Laptop als op mijn workstation met Vista Ultimate. Ik heb oplossingen geprobeerd zoals tcp autotuning uitschakelen zonder enig succes en ook andere routers geprobeerd met dezelfde uitkomst.
Om even op te sommen:
- Vista computers ongelovelijk traag met webbrowsen, NIET met downloads zoals b.v. usenet(dat gaat perfect)
- Vista workstation zit aangesloten MET kabel en is traag.
- Vista laptop zowel bekabeld als draadloos aangesloten en is met beide traag.
- Zonder router kan ik perfect browsen op de Vista computers
- XP laptop aangesloten op de router werkt vlekkeloos, zowel bekabeld als wireless
- Andere netwerkkaart geprobeerd op Vista workstation maar zelfde probleem.
- IPv6 uitgeschakeld maar geen verschil
- TCP autotuning uitgeschakeld, geen verschil
- QoS uitgezet op zowel router als Vista pc, geen verschil
- Updates verwijderd van Vista, geen verschil
- Nieuwe drivers voor netwerkkaarten, geen verschil
- Driver rollback, geen verschil
- Vista in safe-mode maakt ook geen verschil
- Firewall en windows defender uitgezet
De hardware die betrokken is bij dit probleem zijn:
Workstation:
- Linksys 100mbit NIC
- Realtek 1gbit RTL8168 onboard lan
Laptop
- 3com NIC
- Intel wireless 2200bg
- Linksys VPN router WRV200 (meerdere linksys en sitecom routers geprobeerd maar allemaal dezelfde uitkomst)
Het liefst zou ik teruggaan naar XP maar wat driverproblemen en het ontbreken van DX10 maken het niet echt een optie. En de laptop is er 1 van de zaak. Geen router gebruiken is ook geen mogelijkheid aangezien ik nu 4 apparaten in een netwerk moet hangen.
Ik hoop dat 1 van jullie misschien enig idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn. En of er natuurlijk een mogelijke oplossing is!
Alvast bedankt!
UPDATE
Verbindingen getest
Http: Traag met opvragen maar zodra ik op de site zit gaat downloaden b.v. vlekkeloos
FTP: Zelfde probleem als met http
Ping: Pakt met of zonder router hetzelfde uit, verschil is verwaarloosbaar in millisecs
Online game: Totaal geen probleem te vinden, werkt naar behoren
Sinds kort loop ik tegen een probleem aan waar ik geen antwoord op kan vinden/krijgen na contact op genomen te hebben met de fabrikant van de router of door te zoeken op internet. Ik hoop dat iemand hier misschien iets meer kan vertellen over het probleem wat ik heb.
Om de situatie te beschrijven. Ik werk al een tijdje op Vista. En zit aangesloten op een glasvezel netwerk met walloutlet, dus geen modem in huis. De computer was tot nu toe rechtstreeks aangesloten op de outlet en hier heb ik dus geen problemen mee gehad.
Het punt zit hem in het feit dat Vista met router ongelovelijk traag is met websites openen. Op zowel een nieuwe Vista business Laptop als op mijn workstation met Vista Ultimate. Ik heb oplossingen geprobeerd zoals tcp autotuning uitschakelen zonder enig succes en ook andere routers geprobeerd met dezelfde uitkomst.
Om even op te sommen:
- Vista computers ongelovelijk traag met webbrowsen, NIET met downloads zoals b.v. usenet(dat gaat perfect)
- Vista workstation zit aangesloten MET kabel en is traag.
- Vista laptop zowel bekabeld als draadloos aangesloten en is met beide traag.
- Zonder router kan ik perfect browsen op de Vista computers
- XP laptop aangesloten op de router werkt vlekkeloos, zowel bekabeld als wireless
- Andere netwerkkaart geprobeerd op Vista workstation maar zelfde probleem.
- IPv6 uitgeschakeld maar geen verschil
- TCP autotuning uitgeschakeld, geen verschil
- QoS uitgezet op zowel router als Vista pc, geen verschil
- Updates verwijderd van Vista, geen verschil
- Nieuwe drivers voor netwerkkaarten, geen verschil
- Driver rollback, geen verschil
- Vista in safe-mode maakt ook geen verschil
- Firewall en windows defender uitgezet
De hardware die betrokken is bij dit probleem zijn:
Workstation:
- Linksys 100mbit NIC
- Realtek 1gbit RTL8168 onboard lan
Laptop
- 3com NIC
- Intel wireless 2200bg
- Linksys VPN router WRV200 (meerdere linksys en sitecom routers geprobeerd maar allemaal dezelfde uitkomst)
Het liefst zou ik teruggaan naar XP maar wat driverproblemen en het ontbreken van DX10 maken het niet echt een optie. En de laptop is er 1 van de zaak. Geen router gebruiken is ook geen mogelijkheid aangezien ik nu 4 apparaten in een netwerk moet hangen.
Ik hoop dat 1 van jullie misschien enig idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn. En of er natuurlijk een mogelijke oplossing is!
Alvast bedankt!
UPDATE
Verbindingen getest
Http: Traag met opvragen maar zodra ik op de site zit gaat downloaden b.v. vlekkeloos
FTP: Zelfde probleem als met http
Ping: Pakt met of zonder router hetzelfde uit, verschil is verwaarloosbaar in millisecs
Online game: Totaal geen probleem te vinden, werkt naar behoren
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:02 ]