Toon posts:

Traag internet browsen met Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 8.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Sinds kort loop ik tegen een probleem aan waar ik geen antwoord op kan vinden/krijgen na contact op genomen te hebben met de fabrikant van de router of door te zoeken op internet. Ik hoop dat iemand hier misschien iets meer kan vertellen over het probleem wat ik heb.

Om de situatie te beschrijven. Ik werk al een tijdje op Vista. En zit aangesloten op een glasvezel netwerk met walloutlet, dus geen modem in huis. De computer was tot nu toe rechtstreeks aangesloten op de outlet en hier heb ik dus geen problemen mee gehad.

Het punt zit hem in het feit dat Vista met router ongelovelijk traag is met websites openen. Op zowel een nieuwe Vista business Laptop als op mijn workstation met Vista Ultimate. Ik heb oplossingen geprobeerd zoals tcp autotuning uitschakelen zonder enig succes en ook andere routers geprobeerd met dezelfde uitkomst.

Om even op te sommen:
- Vista computers ongelovelijk traag met webbrowsen, NIET met downloads zoals b.v. usenet(dat gaat perfect)
- Vista workstation zit aangesloten MET kabel en is traag.
- Vista laptop zowel bekabeld als draadloos aangesloten en is met beide traag.
- Zonder router kan ik perfect browsen op de Vista computers
- XP laptop aangesloten op de router werkt vlekkeloos, zowel bekabeld als wireless
- Andere netwerkkaart geprobeerd op Vista workstation maar zelfde probleem.
- IPv6 uitgeschakeld maar geen verschil
- TCP autotuning uitgeschakeld, geen verschil
- QoS uitgezet op zowel router als Vista pc, geen verschil
- Updates verwijderd van Vista, geen verschil
- Nieuwe drivers voor netwerkkaarten, geen verschil
- Driver rollback, geen verschil
- Vista in safe-mode maakt ook geen verschil
- Firewall en windows defender uitgezet

De hardware die betrokken is bij dit probleem zijn:

Workstation:
- Linksys 100mbit NIC
- Realtek 1gbit RTL8168 onboard lan

Laptop
- 3com NIC
- Intel wireless 2200bg

- Linksys VPN router WRV200 (meerdere linksys en sitecom routers geprobeerd maar allemaal dezelfde uitkomst)

Het liefst zou ik teruggaan naar XP maar wat driverproblemen en het ontbreken van DX10 maken het niet echt een optie. En de laptop is er 1 van de zaak. Geen router gebruiken is ook geen mogelijkheid aangezien ik nu 4 apparaten in een netwerk moet hangen.

Ik hoop dat 1 van jullie misschien enig idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn. En of er natuurlijk een mogelijke oplossing is!

Alvast bedankt!

UPDATE
Verbindingen getest
Http: Traag met opvragen maar zodra ik op de site zit gaat downloaden b.v. vlekkeloos
FTP: Zelfde probleem als met http
Ping: Pakt met of zonder router hetzelfde uit, verschil is verwaarloosbaar in millisecs
Online game: Totaal geen probleem te vinden, werkt naar behoren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:02 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja. #define traag zou ik zeggen...
is dat puur het zoeken naar de site, of ook de schermopbouw?

Waaruit trek je de conclusie dat je netwerkverbinding traag is als je puur webbrowsing doet?
Je hebt zo'n beetje alles geprobeerd, maar wat ik mis is of je hebt gekeken wat er precies gebeurt zodra je op een link klikt of een URL rechtstreeks inklopt.

Het kan net zo goed zijn dat je met brakke DNS forwarders werkt waardoor het resolven van het adres langzaam gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Heb je al andere browsers geprobeerd?
Je zou Firefox kunnen proberen met de add-on Fasterfox en dan verschillende performancesettings om te testen.

Hoe zit het met antivirus?
Wil je eens testen op dslreports? Weet niet of dat ook voor glasvezel gaat werken eigenlijk, maar probeer eens, misschien zie je iets interessants in de feedback die je van die site krijgt, probeer eens met zowel Vista als XP.

Test je poorten eens op https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2, en test ze ook eens met een XP-pc.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:53
Probeer eens, extra->internetopties->verbindingen ->lan instellingen en daar alle vinkjes uitzetten.

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:55:
Mja. #define traag zou ik zeggen...
is dat puur het zoeken naar de site, of ook de schermopbouw?

Waaruit trek je de conclusie dat je netwerkverbinding traag is als je puur webbrowsing doet?
Je hebt zo'n beetje alles geprobeerd, maar wat ik mis is of je hebt gekeken wat er precies gebeurt zodra je op een link klikt of een URL rechtstreeks inklopt.

Het kan net zo goed zijn dat je met brakke DNS forwarders werkt waardoor het resolven van het adres langzaam gaat.
Puur het zoeken naar de website. Dat duurt ongeveer 30 secs tot 1 minuut. URL rechtstreeks ingeklopt of het invullen van een ipadres maakt geen verschil. Zodra ik de router ertussenuit en 1 v/d vista pc's direct aansluit op de outlet heb ik nergens last van

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:42:
[...]

Puur het zoeken naar de website. Dat duurt ongeveer 30 secs tot 1 minuut. URL rechtstreeks ingeklopt of het invullen van een ipadres maakt geen verschil. Zodra ik de router ertussenuit en 1 v/d vista pc's direct aansluit op de outlet heb ik nergens last van
Eh ... maar dan ligt het toch aan de router ipv aan Vista? Probeer 'ns de nieuwste firmware voor dat Linksys-ding.

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:04:
Heb je al andere browsers geprobeerd?
Je zou Firefox kunnen proberen met de add-on Fasterfox en dan verschillende performancesettings om te testen.

Hoe zit het met antivirus?
Wil je eens testen op dslreports? Weet niet of dat ook voor glasvezel gaat werken eigenlijk, maar probeer eens, misschien zie je iets interessants in de feedback die je van die site krijgt, probeer eens met zowel Vista als XP.

Test je poorten eens op https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2, en test ze ook eens met een XP-pc.
Antivirus heb ik er al afgehaald. Firefox heb ik ook geprobeerd maar maakt niet uit. Ik zal in ieder geval even de poort test doen. Maar alles lijkt er tot nu toe op te wijzen dat de poorten het probleem niet zijn. Ik heb in ieder geval de speedtest gedaan. Niets bijzonders, upload/download snelheid etc komen exact overeen met en zonder de router ertussen. Het verschil is alleen dat ik minimaal een minuut moet wachten voordat de test lijkt te beginnen zodra de router er tussen zit

Verwijderd

Topicstarter
ymmv schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:45:
[...]

Eh ... maar dan ligt het toch aan de router ipv aan Vista? Probeer 'ns de nieuwste firmware voor dat Linksys-ding.
Dat was mijn vermoeden in eerste instantie ook. Tot ik na 6 routers op het "slimme" idee kwam te checken met mijn xp laptop en merkte dat er totaal geen probleem mee was. Nieuwste firmware heb ik er ook opgezet.

Toen ik een beetje ging rondstruinen op internet bleken er behoorlijk wat mensen te zijn die dit probleem hadden, alleen constant met verschillende oplossingen zoals degene die ik aangaf al geprobeerd te hebben. Maar die werken helaas niet bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Het valt me wel op dat zodra ik bijvoorbeeld op google terecht kom ik gewoon met normale snelheid door de google website kan klikken. Maar zodra ik een andere pagina bezoek duurt het weer 30 secs.

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 07:41
zou je de DNS instellingen tussen je XP station en je vista station kunnen vergelijken ?

mischien dat er onder vista langer gewacht word op antwoord van de primarie dns dan onder XP.

probeer ook eens een nslookup naar wat websites, en een tracert, mischien dat je zo ziet waar het probleem optreed.

je zegt: doorklikken lukt goed, echter nieuwe site is traag.... denk nu echt dns probleem.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Verwijderd

Topicstarter
XP en Vista dns instellingen staan gelijk. Lease info voor beide systemen komen gewoon overeen qua DNS.

Zonet een nslookup gedaan en een tracertje.
Verschil met tracert is alleen de extra hop voor router naar netwerk in het gebouw.
Verschil met nslookup is alleen dat Servername unknown is met de router ertussen en zonder router de servername aangeeft van het netwerk in het gebouw.

Al geprobeerd om dns handmatig in te vullen op de pc. Ook door dns adressen te forcen in de router. Het feit is dat hij erg lang doet over het vinden van een pagina maar wel vrijwel direct het ipadres weet te vinden. Zodra de pagina gevonden is duurt het ook nog een aanzienlijke tijd voordat de site geheel geladen is.

Ik weet ondertussen niet meer waar ik het zoeken moet haha

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Extra informatie.

Bij deze even de settings gepost om een beter beeld te krijgen. Misschien dat ik iets simpels over het hoofd zie.

Internet loopt via de wall outlet dus daarachter staat 1 of andere server/router. Geen flauw idee wat voor 1 maar daar krijg ik mijn dhcp settings van.

Verbinding zonder router:
Connection-specific DNS Suffix: sshunet.nl
Description: Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
DHCP Enabled: Yes
IPv4 IP Address: 145.97.230.199
IPv4 Subnet Mask: 255.255.254.0
IPv4 Default Gateway: 145.97.230.1
IPv4 DHCP Server: 145.97.192.38
IPv4 DNS Servers: 145.97.192.38, 131.211.4.5, 131.211.4.6
NetBIOS over Tcpip Enabled: Yes

Verbinding met router
Connection-specific DNS Suffix: sshunet.nl
Description: Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
DHCP Enabled: Yes
IPv4 IP Address: 192.168.1.100
IPv4 Subnet Mask: 255.255.255.0
IPv4 Default Gateway: 192.168.1.1
IPv4 DNS Server: 192.168.1.1
NetBIOS over Tcpip Enabled: Yes

Settings aangegeven in de router
Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
IP Address: 145.97.230.199
Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway: 145.97.230.1
DNS 1: 145.97.192.38
DNS 2: 131.211.4.5

• Fiander
even een paar dingen uitsluiten...

probeer tweakers eens op IP te openen (213.239.154.35) merk je verschil ? ja > dan toch dns...

staan in de router ook dingen als een firewall ofzo aan ? of een kinderslot ? ( heeft de mijne )

heb je op je pc voor je netwerkkaart ook de ipv6 sooi uitgezet ?
en de link layer topology sooi.

doe in een command box eens "route print"

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Verwijderd

Topicstarter
ipv6 zooi uitgezet in zoverre dat mogelijk is in vista. iig unchecked en disabled in register.
IP of Namebased maakt niets uit. Zonet geprobeerd en duurt beide even lang

SPI firewall staat op disabled in de router. ipadres ingesteld als dmz. kinderslot staat uit.

Hieronder de route print
===========================================================================
Interface List
22 ...00 1a 70 0f 89 e9 ...... Infineon AN983B PCI Based Fast Ethernet Adapter
21 ...00 1a 4d 45 ca 28 ...... Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethe
rnet NIC (NDIS 6.0)
1 ........................... Software Loopback Interface 1

IPv4 Route Table
Active Routes:
Network Destination Netmask Gateway Interface Metric
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.1 192.168.1.100 20
127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
192.0.0.0 255.0.0.0 On-link 192.168.1.100 276
192.168.1.100 255.255.255.255 On-link 192.168.1.100 276
192.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.1.100 276
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.1.100 276
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.1.100 276
Persistent Routes:
None

IPv6 Route Table
Active Routes:
If Metric Network Destination Gateway
1 306 ::1/128 On-link
1 306 ff00::/8 On-link
Persistent Routes:
None

• Fiander
jeetje, je hebt inderdaad een uitdaging thuis liggen............

oke, ik zie niks geks in die route tabel... dat valt dus ook af.

euhm.... je zei dat je firefox al had geprobeert... anders zou ik je nu vragen om in IE het phishing filter tijdelijk uit te zetten, en de protected mode op uit....

verder weet ik het nu ook even niet, ik ga deze wel bookmarken, mischien dat vannacht me nog iets te binnen schiet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad..ik zit er al ruim een week mijn nek over te breken en ben geen enkele stap verder gekomen. In IE staat de phishing filter en protected mode in ieder geval al uit.

Ik ga eens even flink doorklooien vanavond

• Fiander
je had op de router ( linksys ) ook al bij bandbreedte management gekeken ???

zit onder systeem management

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:06

Speedmaster

Make my day...

Antivirus programma wat eerst de content wilt scannen voor dat je het mag zien?

Verwijderd

Topicstarter
Fiander schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:13:
je had op de router ( linksys ) ook al bij bandbreedte management gekeken ???

zit onder systeem management
Je bedoelt QoS? Ik kan namelijk geen andere optie vinden om bandbreedte management in te stellen. Systeem management is ook niet terug te vinden in de layout.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tuut-Tuut schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:20:
Antivirus programma wat eerst de content wilt scannen voor dat je het mag zien?
Staat geen virusscanner op. Ben zowiezo allergisch voor scanners die op die manier functioneren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 20:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:42:
[...]

Mag je uberhaupt wel op die walloutlet een router gebruiken ? Aangezien wanneer je 1 machine rechtstreeks aanlsuit er geen problemen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:27:
[...]

Mag je uberhaupt wel op die walloutlet een router gebruiken ? Aangezien wanneer je 1 machine rechtstreeks aanlsuit er geen problemen zijn.
Ja nagevraagd en geen probleem. Als ik de router er aan hang met xp systemen erop heb ik ook geen problemen. Het akkefietje doet zich alleen voor bij Vista pc's zodra ik die aan de router hang

Verwijderd

Apart probleem heb je aangezien routers verder niets te maken hebben met Vista of iets dergelijks.

Kun je niet van 1 van je Vista systemen een image/backup maken en eens een schone install erop zetten ? Kun je in ieder geval een trojan of iets dergelijks uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een schone install op mijn workstation gezet wat helaas het probleem niet oploste.

Verwijderd

Dan moet het denk ik toch in de router ergens zitten. Maar ik vraag me af, heb je niet een switch nodig inplaats van een router ? Sorry, heb weinig ervaringen met een walloutlet maar probeer mee te denken :) Ik weet wat het is als je pc niet doet wat het moet doen of wat je wil doen.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Heb je hetzelfde probleem bij online gamen? Bijvoorbeeld extreme lag of hoge ping onder Vista?

M.a.w. is dit een http probleem of echt een netwerkprobleem? Ik denk het eerste (aangezien je usenet prima werkt) en dan zou het weinig tot niets te maken hebben met netwerkkaart/router/walloutlet etc. Je zou het dan moeten zoeken in http protocol, maar daar heb ik verder niet veel verstand van ofzo.
Heb je de vertraging ook bij https? bijvoorbeeld bij mijn.postbank.nl ofzo? Of browsed ftp?

Wil je daar eens naar kijken? Heb niet zo een ftp-server op het web bij de hand eigenlijk, maar zoek ff. Kijk of die ook 30 s erover doet om alles weer te geven.

Probeer dit eens, ik neem aan dat je engels kan lezen:

A recent Microsoft Knowledgebase article describes one potential cause of the problem: RFC 1323 compliance. Though the text suggests that it just affects the Enterprise version, the Applies To section lists all versions of Vista. In a nutshell, websites that don’t fully support RFC 1323 or the default Windows Scaling factor of 8 will be very slow or even unaccessible.
There is a workaround. Press the Windows Key and type cmd, then press CTRL+SHIFT+ENTER to open a command prompt as an administrator. At the command prompt, type:
netsh interface tcp set global autotuninglevel=highlyrestricted
This will set the autotuninglevel to “Allow the receive window to grow beyond its default value, but do so very conservatively.” If you want to put it back to the default setting, type:
netsh interface tcp set global autotuninglevel=normal
Note that another possible setting, mentioned in my post about slow threaded network downloads disables autotuning all-together with this command:
netsh int tcp set global autotuninglevel=disable
If this change doesn’t help, you should check for updates to your routers firmware (you should do this anyway) and if there isn’t one that supports all of Vista’s features, consider getting a newer model. In any case, if you’re experiencing this problem, leave a comment letting everyone know what’s working and not working, perhaps you can help someone else as well.

Bron: http://itsvista.com/2007/...-sites-are-slow-in-vista/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:53:
Dan moet het denk ik toch in de router ergens zitten. Maar ik vraag me af, heb je niet een switch nodig inplaats van een router ? Sorry, heb weinig ervaringen met een walloutlet maar probeer mee te denken :) Ik weet wat het is als je pc niet doet wat het moet doen of wat je wil doen.
Mja het draait ook om een combinatie van Vista en de router samen. Maar omdat het problem zich dus voordoet met meerdere merken en types routers krijg ik het vermoeden dat die compleet herziene netwerk functionaliteit van Vista niet zo lief wil samenspelen met routers :(

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op zondag 04 november 2007 @ 09:50:
Heb je hetzelfde probleem bij online gamen? Bijvoorbeeld extreme lag of hoge ping onder Vista?

M.a.w. is dit een http probleem of echt een netwerkprobleem? Ik denk het eerste (aangezien je usenet prima werkt) en dan zou het weinig tot niets te maken hebben met netwerkkaart/router/walloutlet etc...
Dat was dus mijn eerste vermoeden. Het stukje wat je aangaf heb ik namelijk ook al geprobeerd. Maar zodra ik een Ping round trip uitvoer met en zonder router ertussen is de gemiddelde uitkomst in millisecs letterlijk verwaarloosbaar. Eveneens zijn downloads van websites even snel in beide gevallen. Het initiele opvragen lijkt alleen langer te duren.

Ik heb vannacht ook nog even gezocht op het internet en een nog recentere beta versie gevonden voor de firmware van de router. Maar nog steeds geen succes. De changelog bekeken en daarin staat wel dondersgoed dat alle functionaliteit van Vista al in eerdere versies ondersteund werden.

Ik ga in ieder geval even een online game en een ftp servertje proberen om te kijken of ik ergens enige vertraging op kan merken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om nog meer aan de verwarring toe te voegen.

FTP ondervind het zelfde probleem als websites. Duurt lang om de connectie te maken maar zodra ik binnen ben kan ik met een normale snelheid downloaden.

Daarintegen heb ik counterstrike source geprobeerd en deze heeft totaal geen probleem en verbind gewoon met de voor mij normale snelheid naar servers

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 09:46
Probeer eens HTTP 1.1 uit te zetten in IE?

Ik zou anders gaan tracen met wireshark, maar weet niet of je een beetje handig bent met traces interpreteren....

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Http 1.1 uitzetten maakt geen verschil.

Zonet wireshark erop gezet, trace gestart, de info zegt me wel wat maar ik heb geen flauw idee waar ik op moet gaan letten en hoe ik het moet interpreteren :D

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:24:
Http 1.1 uitzetten maakt geen verschil.

Zonet wireshark erop gezet, trace gestart, de info zegt me wel wat maar ik heb geen flauw idee waar ik op moet gaan letten en hoe ik het moet interpreteren :D
Vooral vergelijken met snelle XP verbinding.

Anders post eens een stukje uit wireshark hier waar je een kleine ftp file overhaalt. Ik zou vooral naar het ICMP en connection setup(syn-synack) verkeer kijken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste verschil wat ik opmerk tijdens de lange wachttijd in wireshark is de partij spanning tree protocol msgs die voorbij komen. Maar goed ik ben niet echt een netwerkspecialist.

Ik heb de wireshark log "met en zonder router op vista" opgeslagen en even ingepakt in een rar file. Aangezien het in text een waslijst is waar je u tegen zegt. Indien je hem alsnog in text zou willen hebben moet je het even zeggen. Dan post ik hem alsnog

http://files-upload.com/files/598045/Wireshark.rar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 14:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:01:
[...]

Mja het draait ook om een combinatie van Vista en de router samen. Maar omdat het problem zich dus voordoet met meerdere merken en types routers krijg ik het vermoeden dat die compleet herziene netwerk functionaliteit van Vista niet zo lief wil samenspelen met routers :(
Ik heb zelf diverse routers getest, ook cheap ass oude modellen van Edimax en Sweex en heb zelf nergens last mee, gebruik zelf Chello met een Linksys WRT300 en een Vista Ultimate en heb nergens last van.

Wat je kan doen is even kontakt opnemen met de walloutlet beheerder en vragen of deze eens wat lijnmetingen doet, die moet ook in staat zijn om het een en ander te testen, mogelijk dat er toch ergens een kink in de kabel zit. Maar blijf het vreemd vinden dat XP wel loopt en je Vista machines niet.

Als laatste wat ik me alleen nog maar kan bedenken en wat ik regelmatig met andere pc´s doe is de NIC hardwarematig verwijderen en dan ff booten zodat hij hem opnieuw installeert. Dan zijn alle oude links naar DNS en backbone servers verwijderd en worden de nieuwe gelijk binnen gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
De nic heb ik in ieder geval later erin gezet aangezien ik in eerste instantie dacht dat het aan de combinatie "realtek nic" en "linksys" router lag. dus nieuwe kaart gekocht en opnieuw geprobeerd. Flush ook al meerdere keren uitgevoerd nu zonder enig succes.

Eerlijk gezegd betwijfel ik dat het aan de lijn zou kunnen liggen. Als ik een meting vanaf hier naar de server uitvoer krijg ik netjes te zien dat alles ok is inclusief de afstand naar het kastje wat hier ergens in het pand zou staan. Vista werkt ook perfect zonder de router. XP werkt perfect met en zonder router. Dus mijn idee is dat het gedonder ergens plaatsvind tussen Vista en de router. Punt is alleen dat ik dus niet kan pinpointen waar het op misgaat.

Ik ga mijn computer in ieder geval wel weer opnieuw installeren en alles linea recta disablen in de hoop dat ik dan toch een verbetering ga zien.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 09:46
Je hebt een vertraging van een dikke 20 seconden in het spanning-tree protocol. Ik heb er nog niet in detail naar gekeken, maar kan het zijn dat je router hetzelfde macadres/ipadres heeft als 1 van je PC's? Ooit macadres gecloned i.v.m. een kabelinternet verbinding o.i.d? Staat de router wel als router ingesteld en niet als bridge?

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 04-11-2007 18:06 ]

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nee wel een paar keer geprobeerd met het idee dat er daar misschien problemen bij op konden treden. Zodra ik Vista weer up and running heb kijk ik even hoe de router ingesteld staat en maak desnoods even een nieuwe logfile als hij nu op macadres cloning staat.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:20:
Het enigste verschil wat ik opmerk tijdens de lange wachttijd in wireshark is de partij spanning tree protocol msgs die voorbij komen. Maar goed ik ben niet echt een netwerkspecialist.
Spanning tree protocol pakketjes die de router stuurt, en vista niet op reageert valt op, maar eerlijk gezegd ken ik dat niet. Gebruik je misschien een vreemd soort kabel ?

Wat me nog meer opvalt is dat je router midden in de ftp sessie een arp packet stuurt om 192.168.1.100 te vinden. Dat lijkt me alleen te kunnen als hij jouw adres vergeet. Zomaar wat iddeen: Is dit adres dubbel in gebruik? Gebruikt vista dit meerder malen? Is dit adres per ongeluk ook bekend als een trace naar de ftp server doet?

tracert www.tweakers.net --> komen daar 192.* adressen in voor buiten je eigen netwerk?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Adres was niet dubbel in gebruik, router stond ook niet op clone. Maar ik heb het nu wel op weten te lossen door vista x86 clean install te draaien ipv 64 bits versie. Ik zou begod niet weten wat het verschil zou moeten zijn op gebied van netwerken. Aan de ene kant ben ik blij dat het probleem opgelost is, aan de andere kant ben ik nog steeds nieuwsgierig naar wat de boosdoener nou was.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp! Ik ga morgen eens even een testomgeving opzetten en proberen dezelfde situatie te creeren.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:06

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:17:

.... Maar ik heb het nu wel op weten te lossen door vista x86 clean install te draaien ipv 64 bits versie. Ik zou begod niet weten wat het verschil zou moeten zijn op gebied van netwerken......
No hard feelings, maar ik lees nu pas dat je met een 64 bits OS aan het stoeien bent.
Noem dat een volgende keer gelijk want 64 bits Vista word nog behoorlijk slecht ondersteund door verschillende hardware leveranciers. Drivers zijn niet altijd beschikbaar en hardware werkt niet altijd correct.

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:40:
[...]

No hard feelings, maar ik lees nu pas dat je met een 64 bits OS aan het stoeien bent.
Noem dat een volgende keer gelijk want 64 bits Vista word nog behoorlijk slecht ondersteund door verschillende hardware leveranciers. Drivers zijn niet altijd beschikbaar en hardware werkt niet altijd correct.
Ben het met je eens dat het wel eerder vemeld had mogen worden :) Maar voor zover ik weet zijn bij de meeste gerenomeerde merken allang 64bit drivers uit voor NIC's. Weet alleen niet of Vista 64bit drivers van de 32bit versie bounced, nog geen ervaring met 64bit. Mocht dat wel het geval zijn dan zijn misschien de verkeerde drivers geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar zijn het bepaalde updates welke geinstalleerd waren. Ik kan nog niet juist bepalen welke het zijn. Het ligt in ieder geval niet aan de 64bits windows, maar goed het werkte ook vlekkeloos zonder router. Ik kan er helaas alleen dus niet achterkomen wat er exact veranderd waardoor het niet lekker samenwerkte met een router, maar wel zonder..

Ik heb een schone testpc gebruikt en daarop meerdere malen win vista x64 en x86 geinstalleerd waarna het compleet vloeiend verliep. Zodra ik alle updates installeerde was het probleem direct terug. Na het deinstalleren van de updates was het probleem alsnog niet verholpen en zelfs een system restore deed geen wonderen.

Het lijkt erop dat als iemand hier last van heeft er toch het beste aan doet een complete herinstallatie van zijn windows te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 23:04 ]

Pagina: 1