[DD-WRT] Wireless flashen

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:35
Hallo,

Mijn buurtjes hebben een routertje staan, ik heb dat ooit eens geflashed met dd-wrt (was oorspronkelijk van mij, waar was een V5, dus niet genoeg geheugen, ik heb een GL gekocht en deze doorverkocht, het ding bolt heel soepeltjes).

Nu was even de vraag of ik wireless goed die router zou kunnen flashen, bijkomend vraagje, hoe gaat dat flashen in zijn werk ? Wordt de file naar de router gepompt en handelt vervolgens de router zelf het upgrade process af, of wordt de firmware gestreamd tijdens het update proces naar de router terwijl de router een gaatje in zijn geheugenchip openzet en zegt van "laat de nieuwe maar binnenstromen !"?

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
is afhankelijk van de router, heb alleen ervaring met de routers

wrt54g v3.1 zelfde als de GL dus hiermee leverde het bij mij meerdere malen geen probleem op
wrt300n flash je direct kapot wireless geen proberen aan!

de wrt54g v5 zal denk ik ook meteen dood gaan aangezien het apparaat een vrij klein geheugen heeft en dus niet zomaat het bestand eerst in zn cache kan zetten.

dus ik zou altijd bekabeld een upgrade doen.

en waarom trouwens een upgrade als het apparaat goed werkt?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wireless flashen, daarmee heb ik al een router compleet om zeep geholpen.

Ik zou het ECHT afraden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Zou kunnen lukken, maar ik zou het er niet op wagen. De snelweg over rennen zal ook wel eens een keer lukkken, de kans dat het fout gaat is een stuk groter :-)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Snake schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:54:
Wireless flashen, daarmee heb ik al een router compleet om zeep geholpen.

Ik zou het ECHT afraden.
Dan was dat zeker geen linksys. Muv fysiek geweld en bliksem heb ik nog geen linksys kapot gekregen (WRT54G v1-4 / GL bedoel ik dan). Ook al verkracht je de flash zo hard mogelijk, je kan 'm altijd terugflashen aangezien dat ding een aardig goed werkende recovery-mode heeft.

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:02
Ik heb een WRT54G v5 gehad en deze een aantal keer wireless geflashed.

Wel met de standaard Linksys Firmware.

Heeft elke keer gewerkt.
Pagina: 1