Toon posts:

Moederbord stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
De voeding van de pc van m'n pa was stuk, ik ben er nu een nieuwe gaan halen, maar als ik deze aansluit, gaat enkel het groene lichtje op het mobo branden. Hoe kan ik nu verder testen of het mobo gaar is? Er springt bij het booten niets aan(geen cooler, geen piep....)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:29

Emiel1984

Made in NL

Weet je zeker dat het de voeding was? Het klinkt meer als een kapot schakelcontact van je on\off. Even dus zelf kortsluiten op het moederbord om te kijken of de schakelaar\draad niet kapot is.

edit : Of de knoppen even omdraaien ;), reset en powerbutton bijvoorbeeld andersom aansluitingen op het mobo.

[ Voor 22% gewijzigd door Emiel1984 op 03-11-2007 15:08 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik net getest, dat is het niet, start nog steeds niet. Zijn er praktische testen om te zien of het mobo gaar is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:26:
Dat heb ik net getest, dat is het niet, start nog steeds niet. Zijn er praktische testen om te zien of het mobo gaar is?
alles helemaal loshalen, basisonderdelen (proc/koeler, mem, vga, evt schijf) pakken waarvan je zeker weet dat ze ok zijn, voeding aansluiten, en starten door even sluiting maken met een schroevendraaier

//eerst ff cmos reset natuurlijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 15:30 ]