Toon posts:

HDD maakt rare tikkende geluiden

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung Spinpoint T166 320 GB die al vanaf dat ik hem heb (3 maanden) rare tikkende geluiden maakt. Eerst dacht ik dat het normaal was maar hij begon wel heel erg te tikken toen ik hellgate london ging spelen.. en dan vooral bij het laden. Ik heb het geluid geprobeerd op te nemen met een digitale camera ( dat is, op een goedkope mp3 speler met opneem functie na, het enige wat ik heb dat geluid op kan nemen) en hier geupload.. Het enige wat daar te horen is is de HDD, en m'n GPU fan waar ik m'n camera zo'n beetje onder hield =] Heeft iemand enig idee wat dit geluid is en hoe ik ervoor kan zorgen dat het weg gaat? Dat filmpje is trouwens opgenomen tijdens het laden van Hellgate: London.

edit: Ik heb hem RMA gestuurd en azerty heeft me gemaild dat het inderdaad defect is. Dus mensen met hetzelfde probleem: meteen RMA sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 16:34 ]

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 14:33
Omruilen in de winkel of opsturen naar samsung, meer kun je er niet aan doen lijkt me. Je hebt gewoon een kapotte schijf

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een HD hoort geen tikkende geluiden te maken hooguit wat geratel tijdens het laden. Test eens de HD met het programma dat bij Samsung vast wel te vinden is.

Deze reactie leek me nu niet echt noodzakelijk trouwens.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het wel verder wel redelijk..

HD Tune score

Ja ik wou al een HD Tune test in de 1e post zetten, maar vergat het tijdens het schrijven. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 14:46 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Dennis heeft gelijk, dat geluid is het geluid van het begin van het einde. Je schijf is nu nog niet echt kapot, maar kan dat elk moment gaan. Tuurlijk kan ie het ook nog een jaar uithouden, maar wil jij met een tikkende schijf zitten?

Ik heb ook een tikkende schijf, omdat ie niet meer onder garantie viel toen ie begon te tikken heb ik m nog steeds, hij tikt al een jaar, maar gebruik hem niet meer voor belangrijke bestanden, want tikken=onbetrouwbaar. Bovendien vertraagt mijn computer als ie veel tikt, dan heeft ie echt moeite met bestanden ophalen/uitpakken/verplaatsen etc...

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad.. als ie tikt is hij sloom.. itunes openen bijvoorbeeld duurt ook vrij lang.. Maar als ik hem RMA zou opsturen.. hoe kunnen hun hem dan testen? want misschien doen hun dan iets waar dat niet gebeurt.. en dan zeggen ze van niks aan de hand.

Meteen maar even belangrijke spullen op m'n ipod zetten dan maar =/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 14:56 ]

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 14:33
Testen doen ze echt niet, ik werk ook bij een repair center en als een harde schijf ook maar een beetje tikt dan wordt die al vervangen omdat die ieder moment ermee kan stoppen. Dus als ze het getik horen dan wordt die gewoon vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door dennis112 op 03-11-2007 14:56 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Wellicht laad je Hellgate dan ook sneller. Je hebt recht op een nieuwe schijf, en als je mazzel hebt/aandringt loop je vanmiddag nog de winkel uit met een nieuwe vervanger.

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik wel ja.. laadtijden nu zijn echt belachelijk lang. hmm misschien verklaart dit ook waarom mijn Call Of Duty 2 vaak vast loopt tijdens het laden van nieuwe maps.
Ik heb hem bij azerty besteld en ik woon zelf in Hengelo.. dus meteen een nieuwe lijkt me niet.

Verwijderd

Mar2zz schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:49:
Dennis heeft gelijk, dat geluid is het geluid van het begin van het einde. Je schijf is nu nog niet echt kapot, maar kan dat elk moment gaan. Tuurlijk kan ie het ook nog een jaar uithouden, maar wil jij met een tikkende schijf zitten?

Ik heb ook een tikkende schijf, omdat ie niet meer onder garantie viel toen ie begon te tikken heb ik m nog steeds, hij tikt al een jaar, maar gebruik hem niet meer voor belangrijke bestanden, want tikken=onbetrouwbaar. Bovendien vertraagt mijn computer als ie veel tikt, dan heeft ie echt moeite met bestanden ophalen/uitpakken/verplaatsen etc...
Met hem. Performance zal achteruitgaan. En verder is dit het begin van het einde. Het kan zeer snel gaan maar ook lang aanslepen, allenszins kan je met zo'n hd niet veel meer beginnen.

• DeathLaws
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Mr_joey132 ik zou gelijk alle belangrijke data op een andere schijf overmaken ofzo.. :( Gisteren zo maar uit het niks begon mijn Samsung T166 500gb (die overal positief word beoordeeld) te tikken en ik was bezig met wat data overmaken.. Beetje gekriskras tik tik tik en ja hoor fout melding dat ie het niet kon overmaken :?

Eerst dacht ik dat mijn 2xraptor op raid 0 naar de klote zou gaan. Dus ik gelijk alle belangrijke data op C, verplaatst naar een andere hardeschijf. En achteraf gelijk een reboot gedaan , en ja hoor tiktiktiktik tering schijf van 500gb met 300gb data naar de maan !!! En het was maar een WEEK oud !!!! :( :( |:( |:( :'( Ik werd er helemaal pissig en gestoord van echt een kut gevoel die ik voor niemand gun :'( Hdd is niet te zien in bios en windows.. geprobeerd op een andere pc zelfde verhaal.

Hij blijft nu continu doortikken dus ik ga er van uit dat ie echt dood is !? Aangezien ik er denk ik NIETS aan kan doen om data terug te krijgen ga ik maar ff bij winkel langs om te ruilen. En dit is de tweede keer dat een hdd crasht hiervoor (Diamond max 10 200gb pata) 4 maanden geleden :'( Begin te twijfelen of mijn voeding Enermax 475watt na tijd door stroom gebrek ofzo mijn hdd's beschadigd ? Waardes zijn[ +3.3 = 3.22 / +5 = 5.12 / +12 = 12.35 ] suggesties welkom.. In ieder geval voor mij echt nooit meer Samsung als HDD !!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@DeathLaws, je kunt hem proberen in te vriezen, veel te verliezen heb je niet.

• DeathLaws
Terw_Dan schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:34:
@DeathLaws, je kunt hem proberen in te vriezen, veel te verliezen heb je niet.
Had gistere nog wat doorgelezen in FAQ en kwam ergens waar staat dat het allemaal bullshit is(bewezen) en zelfs je hdd helemaal kapot maakt :? Kan dat invriezen later geen probleem veroorzaken voor mij, als men zegt dat ze het gaan opsturen om te laten bekijken ? Zo niet, gewoon invriezen tot smorgens in een gesloten plastic zak en dan gelijk aansluiten of beetje afwachten tot dat het niet meer ijskoud is en dan proberen ? Had het geprobeerd met mijn vorige Maxtor die crashte maar hielp voor geen meter :'(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DeathLaws schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:46:
[...]

Had gistere nog wat doorgelezen in FAQ en kwam ergens waar staat dat het allemaal bullshit is(bewezen) en zelfs je hdd helemaal kapot maakt :? Kan dat invriezen later geen probleem veroorzaken voor mij, als men zegt dat ze het gaan opsturen om te laten bekijken ? Zo niet, gewoon invriezen tot smorgens in een gesloten plastic zak en dan gelijk aansluiten of beetje afwachten tot dat het niet meer ijskoud is en dan proberen ? Had het geprobeerd met mijn vorige Maxtor die crashte maar hielp voor geen meter :'(
Bij mij heeft het prima gewerkt, zie: http://faq.tweakers.net/om/hdd_invriezen/
Ik heb ook ergens gelezen dat het niet zou werken, maar goed, je kunt het altijd proberen, zeker als die hdd gaar is kun je er toch niet veel meer mee. Daarbij, als je zorgt dat er geen vocht bij je hdd kan dan gaat dat verder zonder problemen.

• DeathLaws
@ Terw_Dan dankje wel voor die link ;) Ik zal er naar kijken en proberen om het zo terug te krijgen als het lukt...

Verwijderd

Topicstarter
da's wel kut DeathLaws =/ ik heb al m'n belangrijke bestanden op m'n ipod video gezet en op dvd'tjes gebrand.. ik hoop wel dat ik meteen een nieuwe krijg.. iemand ervaring hiermee? (azerty)
Ik zit eraan te denken ze maandag ff op te bellen en meteen op de site alvast een nieuwe T166 te bestellen.. zodat als ik er langs ga ik meteen die HD mee kan nemen.

Verwijderd

DeathLaws schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:46:
[...]

De bedoeling bij deze radicale laatste strohalm is, dat je hem DIRECT uit de vriezer, droog en zo koud mogelijk in je systeem hangt en direct begint met kopieren wat er te kopieren valt (áls hij al herkend en gestart wordt). En dan natuurlijk hopen dat hij het lang genoeg volhoudt...
Dus ik zou hem zeker niet "even op temperatuur" laten komen!

Succes, ik ben benieuwd of je er baat bij hebt, ik hoor ook veel verschillende verhalen! :)

edit: v v With stupid ;) v v

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:22:
[...]

De bedoeling bij deze radicale laatste strohalm is, dat je hem DIRECT uit de vriezer, droog en zo koud mogelijk in je systeem hangt en direct begint met kopieren wat er te kopieren valt (áls hij al herkend en gestart wordt). En dan natuurlijk hopen dat hij het lang genoeg volhoudt...
Dus ik zou hem zeker niet "even op temperatuur" laten komen!

Succes, ik ben benieuwd of je er baat bij hebt, ik hoor ook veel verschillende verhalen! :)
Beter nog, laat hem ingevroren, daarmee blijft het ding koud en heb je niet het probleem dat hij te warm wordt.
Ik had hem eerst ook uit de vriezer gehaald, maar daarmee ging het dus goed mis, na een paar minuten is het ding weer te warm. Houd je hem koud heb je meer kans dat het helpt.

• DeathLaws
@Term_Dan , Ja maar ik moet dan mijn kast naast diepvriezer zetten.. ok ook geen probleem alleen ik heb geen lange data kabels of een omvormer (sata-ide) ofzo om het op de zelfde manier als http://faq.tweakers.net/om/hdd_invriezen/ deze te doen :( Het zijn maar sata kabeltjes van 30 cm ofzo :S Of ik moet echt mijn kast plat tegen koelkast zetten waar de diepvries ruimte onderin is ? Dan heb ik misschien nog een kans dat sata kabel net lang genoeg is om HDD in de vriesbak te laten tijdens test.. Heb mijn HDD uurtje geleden er in gezet en over 6/7 uurtjes ga ik het proberen. Kijken of het allemaal gaat lukken. Ik laat het nog wel weten (duimen maar) :)

Edit: Nee helaas werkte het voor mij niet :( Hdd was zelfs bij het opstarten niet te zien , en bleef maar hangen. Ik ga maar eens langs bij Yorcom om het te ruilen.. Trouwens iedereen nogmaals bedankt voor advies en informatie ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DeathLaws op 07-11-2007 23:19 ]

Pagina: 1