'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Niet echt heel duidelijk, maar hier een foto:
http://www.xbitlabs.com/i...eagate-u5/u5-seashell.jpg
[ Voor 23% gewijzigd door Mad Marty op 03-11-2007 13:55 ]
Rail Away!
Gewoon in een iets te groot doosje, goed stevig inpakken tussen wat piepschuim achtige materialen om de klappen op te vangen.
Verder netjes doen wat op die site staat vermeld, over een week of 2 a 3 krijg je een 'nieuwe' (lees: gereviseerde HDD van iemand anders) retour gestuurd.
Edit:
Je schijf MOET wel in zo'n antistatisch zakje!
Je krijgt overigens netjes een e-mail als je schijf is ontvangen en je krijgt er ook weer eentje als er een andere schijf naar je geshipped word. Goed geregeld daar.
@hieronder:
[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 03-11-2007 13:58 ]
Alles kan stuk.
Een zakje om je HD heen en vervolgens goede willekeurige verpakking is voldoende..Enclose each drive in a SeaShell container or an ESD (electrostatic discharge) bag. If packaging more than one drive, use a separate container for each drive.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 03-11-2007 13:56 ]
Gewoon van alles wat er rond doen?
Er staan wat bestanden op die nogal persoonlijk zijn (ik heb er een backup van).
Kijken ze naar de bestanden die erop staan? Of even format proberen te doen (ik weet niet of hij het volhoud)?
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ja, gewoon ruim doosje pakken en de schijf in anti-statisch zakje ongeveer in het midden stoppen tussen opvulmateriaal.Malantur schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:02:
Die doos heb al niet meer, anti statische zakjes nog wel. Ook nog een hele hoop bubbelplastic en wat lappen schuim moet ik ook nog wel ergens hebben liggen.
Je kunt met de test-tooltjes PowerMax of SeaTools een full zero write doen, dan wordt het al moeilijk om er nog data af te halen, en die moeite gaan ze vast niet doen. Als je helemaal paranoia bent kun je ook tooltjes (bv DBAN) downloaden die willekeurige patronen wegschrijven.Er staan wat bestanden op die nogal persoonlijk zijn (ik heb er een backup van).
Kijken ze naar de bestanden die erop staan? Of even format proberen te doen (ik weet niet of hij het volhoud)?
Er wordt daar echt niet gekeken naar data die evt op de schijven staat, dus daar hoef je niet echt bang voor te zijn. Verder is het zo dat als je je hdd gewoon een beetje stootvast inpakt (dus tussen wat schuim of bubblewrap) het prima geaccepteerd wordt, ze doen er doorgaans niet echt heel moeilijk om.Malantur schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:02:
Die doos heb al niet meer, anti statische zakjes nog wel. Ook nog een hele hoop bubbelplastic en wat lappen schuim moet ik ook nog wel ergens hebben liggen.
Er staan wat bestanden op die nogal persoonlijk zijn (ik heb er een backup van).