DVD op pc zwarte balken aan de zijkant 4:3

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Ik heb sinds deze week een mediacenter en ben daar bijna helemaal tevreden mee. Als ik een DVD erinstop die 4:3 is dan zie ik op de tv zwarte balken aan de zijkant echter als ik die dvd in de standalone dvd speler stop op de zelfde tv dan zie ik geen zwarte balken.

TV is een Samsung LE37R72B
PC specs: E6750 CPU
geforce 8600GT 512MB
2GB Ram
Toshiba HD DVD Speler
Windows XP Media center.

Ik heb al zitten kijken naar instellingen maar ik heb nog niet iets kunnen vinden. Omdat mijn TV aangesloten zit via VGA kan de tv het beeld zelf niet uitrekken denk ik? Iemand hier een idee hier over.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Goede kans dat de Zoom-stand op je TV niet werkt inderdaad als de bron via VGA/DVI is aangesloten. Maar waarom zou je een 4:3 bron in breedbeeld willen zien? Het is nu eenmaal 4:3, dus dat hoor je ook zo te kijken. ;)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• cool0
Omdat als ik de dvd afspeel in de dvd speler het er voor mijn gevoel er beter uitziet vandaar dat ik het wil veranderen. en de HTPC moet de dvd speler ook vervangen maar ik vind het irritant als die zwarte balken er aan de zijkant inblijven staan.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ze horen daar te staan, dat is juist de grap! Technisch gezien werkt het dus juist PERFECT.
En als je ze niet wil, dan zal je met de AB van je TV handmatig moeten zoomen. :r

[ Voor 63% gewijzigd door remco_k op 03-11-2007 13:46 ]

Alles kan stuk.

• cool0
Maar ik wil ze daar niet hebben ik weet dat ze er horen. Maar als het via de DVD speler gaat dan gaat het wel goed want dan doet de TV zelf het werk en zie ik ze dus niet en dat wil ik nu ook hebben.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je DVD speler stuurt het beeldformaat 1:1 door naar je TV, dus 4:3 DVD betekend 4:3 naar de TV.
Wat je TV er daarna mee doet, weet de DVD speler niet.
Je HTPC stuurt kennelijk altijd alles in 16:9 naar je TV, ook als je een 4:3 DVD afspeeld.
Je TV heeft dus eigenlijk geen idee wat je af staat te spelen en zal dan ook geen moeite doen om automatisch te zoomen, omdat hij *denkt* dat het 16:9 materiaal is.

Dus je moet in de instellingen van je HTPC zijn, daar moet je dan kiezen voor: zoom 4:3 naar 16:9 (als dat uberhaubt bestaat). Of kies ervoor dat hij niet 16:9 gefixed stuurd, maar ook 4:3 als de bron 4:3 is.

Alles kan stuk.

Pagina: 1