Toon posts:

Speedtouch 716 v5 WL onbereikbaar na verkeerde back-up*

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds een jaar de speedtouch 716 v5 WL, toendertijd gratis gekregen bij een kpn adsl abonnement. Omdat deze nogal prijzig was besloot ik over te stappen op orange adsl. Een paar dagen geleden was de verbinding opgeleverd en moest ik in de router/modem de gegevens aanpassen om zo in te loggen op het orange netwerk. Dit lukte niet helemaal, dus ik besloot te testen of ik uberhaupt wel verbinding kon maken door de meegeleverde Speedtouch 516 v6 op mijn computer en dsl lijn aan te sluiten. deze kreeg wel verbinding met orange, dus ik dacht slim te zijn en een backupje van de configuratie te maken en die dan te uploaden in mijn wireless multi pc speedtouch (de 716 dus). zo gezegd zo gedaan, het modem was de file aan het restoren, en startte vervolgens opnieuw op (geen foutmeldingen over dat de backup van een ander modem kwam). De lampjes brandde als normaal (power, dsl en ethernet groen) maar ik kan vanaf dat moment geen verbinding meer krijgen met mijn router. als ik de netwerk kabel in mn pc stop, is eerst bezig met 'netwerk adres 'verkrijgen' en vervolgens verschijnt de melding dat het netwerk niet goed functioneert (een pictogram met een pc-tje en een geel uitroepteken). Terwijl de lampjes op de speedtouch wel gewoon geel brandden. Ik heb toen een hard reset gedaan (modem opnieuw aanzetten, dan 10s de reset knop induwen, dan gaat de power knop ipv rood of groen op oranje, en een minuutje later start ie dan opnieuw op.) maar dit gaf geen verandering.
Ik heb al geprobeerd het modem te bereiken via een usb verbinding, wireless en met een ander pc (met vista) maar alle geven de zelfde fout, dat het netwerk niet in orde is. Ik heb al geprobeerd om een firmware update te doen, maar dit lukt niet omdat de router niet wordt gevonden (logisch). Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Volgens deze handleiding van XS4all, wanneer het updaten van de firmware niet is gelukt, zoals in jouw geval, zou je 'm moeten kunnen reseten naar factory default settings, http://www.xs4all.nl/help...wireless_716/firmware.php

Ja ik had gelezen dat je dat al geprobeert had, maar voor de zekerheid.

Als je je computer een fixed ip adres geeft in de speedtouch range, dus ip adres 10.0.0.139, gateway 10.0.0.138(ip adres ST), kun je dan wel in je speedtouch komen? Misschien dat je dan via een telnet sessie de juiste firmware erop kunt krijgen.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:05

Speedmaster

Make my day...

Zet je firewall uit (ook die van XP) en ook je Antivirusprogramma, dan moet je als het goed is wel bij je modem kunnen komen als je een nieuwe update uitvoert

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zet je ip op handmatig binnen de range van de speedtouch. 10.0.0.15 ofzo. Dan zou je erin moeten kunnen komen. Dit lukt alleen niet als je de interne routes hebt gewijzigd (toen ik eentje had verwijderd kwam ik er ook niet meer in)Dan moet je factory reset doen.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu al het bovenstaande geprobeerd,
alle firewalls en virusscanners uitgezet,
IP handmatig op 10.0.0.15, dns op standaard en gateway 10.0.0.138. Hij kan dan wel goed verbinding maken met de router (ik krijg niet meer de melding "geen of beperkte verbindings mogelijkheden"), maar ik kan nog steeds niet via 10.0.0.138 erin komen. Als ik dan de firmware update run, vindt deze ook de router niet. iemand nog suggesties?

• Saab
kun je wel ping naar 10.0.0.138? Weet je zeker dat de speedtouch op dat adres zit. Eventueel kun je met iets als Look at lan scannen wat zijn ip adres is

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03 10:45

bord4kop

maximaal 100KB!

cache legen/cookies verwijderen

Anders moet je het even via telnet proberen. Das niet echt met een handige GUI trouwens...
(misschien is telnet niet zo 'n goed idee :D )

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende geprobeerd,
handmatige weer het ip adres op 10.0.0.15, gateway 10.0.0.138.
dan krijg ik dus wel verbinding, telnet sessie kan geen verbinding maken, als ik in de opdrachtprompt ping naar 10.0.0.138 krijg ik een time-out error. Als ik dan het IP adres terugzet op automatisch (en dus een beperkte verbinding weer krijg) en dan een ping doe krijg ik een foutmelding dat het doel niet gevonden kan worden, dus daar zit wel verschil in.
het lijkt wel alsof de router helemaal geblokkeerd van buitenaf :S

• Saab
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:50:
Ik heb nu het volgende geprobeerd,
handmatige weer het ip adres op 10.0.0.15, gateway 10.0.0.138.
dan krijg ik dus wel verbinding, telnet sessie kan geen verbinding maken, als ik in de opdrachtprompt ping naar 10.0.0.138 krijg ik een time-out error. Als ik dan het IP adres terugzet op automatisch (en dus een beperkte verbinding weer krijg) en dan een ping doe krijg ik een foutmelding dat het doel niet gevonden kan worden, dus daar zit wel verschil in.
het lijkt wel alsof de router helemaal geblokkeerd van buitenaf :S
Als je handmatig een ip address geeft dan denkt je netwerkkaart een verbinding te hebben, maar dat hoeft dus niet zo te zijn. In principe zou je alles moeten kunnen pingen, of zou alles in de range 10.0.0.0. tot 10.0.0.255 te pingen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Bij automatisch vraagt je netwerkkaart een ip address aan de DHCP server, die er niet is, je krijgt dan een local ip address, iets als 169, en dat is een invalid address om vanaf te kunnen pingen, je krijgt dan in alle gevallen een destination not found.

Weet je echt zeker dat je dat ding gereset hebt? Je hebt als ik het goed hebt gewoon een incompatibele versie van een user.ini erin geprobeert te zetten, heb je die user. ini nog ergens? staan daar geen andere ip ranges misschien in?

• Saab
bord4kop schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:18:
zeg maar: roeter want het ding routeert
Ligt eraan waar je de basis legt, USA of UK

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gekeken naar de hard reset in de handleiding maar hier gaat denk ik ook al iets mis;
er staat de router (roeter ;)) aan moet staan, resetknop 7s indrukken dan gaat de het power lampje op rood en reset ie. maar als ik dat doe, gebeurt er niks. tenzij ik de reset knop indruk als de router nog aan het opstarten is, dan gaat na 10s het lampje op oranje, en na 1 min start ie opnieuw op, maar er is dan niks verandert. ik denk dat hier dus al de fout zit. weet iemand of er nog andere manieren zijn om dit kreng te resetten?
Ik heb trouwens ff de user.ini opgezocht, en ik kan 'm wel hier posten maar dat zijn ong 5 A4'tjes, dus weet niet of t nodig is?

• Saab
volgens mij moet je minimaal 10 seconden die knop in gedrukt houden.

Kijk ook eens naar die link die ik gaf van de xs4all helpdesk

Misschien kun je het relevante deel van de user.ini even posten, waar de dhcp addressen enzo in staan

Verwijderd

Topicstarter
[ ip.ini ]
ifadd intf=LocalNetwork dest=bridge
ifadd intf=Internet dest=ethoa_Internet
ifconfig intf=loop mtu=65535 group=local
ifconfig intf=LocalNetwork mtu=1500 group=lan linksensing=disabled primary=enabled
ifconfig intf=Internet mtu=1500 group=wan linksensing=enabled
ifattach intf=LocalNetwork
ifattach intf=Internet
config forwarding=enabled redirects=enabled netbroadcasts=disabled ttl=64 fraglimit=64 defragmode=enabled addrcheck=dynamic mssclamping=enabled
config checkoptions=enabled
config natloopback=enabled
config
ipadd intf=LocalNetwork addr=10.0.0.138/24 addroute=enabled
ipconfig addr=10.0.0.138 preferred=enabled primary=enabled
rtadd dst=255.255.255.255/32 gateway=127.0.0.1

[ dnsc.ini ]
config timeout=5 retry=4 search=enabled trace=disabled
dnsadd addr=127.0.0.1 port=53

[ dnss.ini ]
config domain=lan timeout=15 suppress=0 state=enabled trace=disabled syslog=disabled WANDownSpoofing=enabled WDSpoofedIP=198.18.1.0
host add name=dsldevice addr=85.144.136.190 ttl=1200
host add name=speedtouch addr=0.0.0.0 ttl=1200

[ dhcs.ini ]
debug traceconfig state=disabled
policy verifyfirst=enabled trustclient=enabled
pool config name=LAN_private intf=LocalNetwork poolstart=10.0.0.1 poolend=10.0.0.254 netmask=24 gateway=10.0.0.138 server=10.0.0.138 leasetime=86400

[ dhcr.ini ]
ifconfig intf=LocalNetwork relay=enabled
add name=LocalNetwork_to_127.0.0.1
modify name=LocalNetwork_to_127.0.0.1 addr=127.0.0.1 intf=LocalNetwork giaddr=10.0.0.138

[ dhcc.ini ]
debug traceconfig state=disabled
ifadd intf=Internet
ifconfig intf=Internet metric=1 dnsmetric=1 broadcast=enabled
rqoptions add intf=Internet option=domain-name-servers
rqoptions add intf=Internet option=classless-static-routes
rqoptions add intf=Internet option=classfull-static-routes
rqoptions add intf=Internet option=default-routers
txoptions add intf=Internet option=host-name value=(ascii)dsldevice index=0
txoptions add intf=Internet option=user-class-identifier value="(ascii)Thomson SpeedTouch" index=1
txoptions add intf=Internet option=dhcp-requested-address value=(addr)85.144.136.190 index=2
ifattach intf=Internet

[ expr.ini ]
add name=wan type=intf intfgroup=wan
add name=local type=intf intfgroup=local
add name=lan type=intf intfgroup=lan
add name=tunnel type=intf intfgroup=tunnel
add name=dmz type=intf intfgroup=dmz
add name=guest type=intf intfgroup=guest
add name=private type=ip addr=10.0.0.0/8
add name=private type=ip addr=172.[16-31].*.*
add name=private type=ip addr=192.168.1.0/24
add name=ssdp_ip type=ip addr=239.255.255.250
add name=mdap_ip type=ip addr=224.0.0.103
add name=icmp type=serv proto=icmp
add name=igmp type=serv proto=igmp
add name=ftp type=serv proto=tcp dstport=ftp
add name=telnet type=serv proto=tcp dstport=telnet
add name=http type=serv proto=tcp dstport=www-http
add name=httpproxy type=serv proto=tcp dstport=httpproxy
add name=https type=serv proto=tcp dstport=443
add name=RPC type=serv proto=tcp dstport=135
add name=NBT type=serv proto=udp dstport=netbios-ns
add name=NBT type=serv proto=udp dstport=netbios-dgm
add name=NBT type=serv proto=tcp dstport=netbios-ssn
add name=SMB type=serv proto=tcp dstport=445
add name=imap type=serv proto=tcp dstport=imap2
add name=imap3 type=serv proto=tcp dstport=imap3
add name=imap4-ssl type=serv proto=tcp dstport=585
add name=imaps type=serv proto=tcp dstport=993
add name=pop2 type=serv proto=tcp dstport=pop2
add name=pop3 type=serv proto=tcp dstport=pop3
add name=pop3s type=serv proto=tcp dstport=995
add name=smtp type=serv proto=tcp dstport=smtp
add name=ssh type=serv proto=tcp dstport=22
add name=dns type=serv proto=tcp dstport=dns
add name=dns type=serv proto=udp dstport=dns
add name=nntp type=serv proto=tcp dstport=nntp
add name=ipsec type=serv proto=ah
add name=ipsec type=serv proto=esp
add name=ipsec type=serv proto=udp dstport=ike
add name=ipsec type=serv proto=udp dstport=4500
add name=esp type=serv proto=esp
add name=ah type=serv proto=ah
add name=ike type=serv proto=udp dstport=ike
add name=DiffServ type=serv dscp=!cs0
add name=sip type=serv proto=udp dstport=sip
add name=sip type=serv proto=tcp dstport=sip
add name=h323 type=serv proto=tcp dstport=h323
add name=h323 type=serv proto=udp dstport=h323
add name=h323 type=serv proto=tcp dstport=1718
add name=h323 type=serv proto=udp dstport=1718
add name=h323 type=serv proto=tcp dstport=1719
add name=h323 type=serv proto=udp dstport=1719
add name=dhcp type=serv proto=udp dstport=bootpc
add name=dhcp type=serv proto=udp dstport=bootps
add name=rtsp type=serv proto=udp dstport=rtsp
add name=rtsp type=serv proto=tcp dstport=rtsp
add name=ssdp_serv type=serv proto=udp dstport=1900
add name=mdap_serv type=serv proto=udp dstport=3235
add name=syslog type=serv proto=udp dstport=syslog

[ hostmgr.ini ]
config state=enabled scantime=30 autosave=disabled trace=disabled
add mac_addr=00:10:dc:ed:29:3f ip_addr=10.0.0.1 name=diederik type=generic_device ipintf=LocalNetwork
add mac_addr=00:12:00:9e:9a:7f ip_addr=85.144.136.1 name=Unknown-00-12-00-9e-9a-7f type=generic_device ipintf=Internet

dit leek me wel voldoende ;)
dat van die 10s heb ik ook geprobeerd, maar als ik de knop 30s indruk gebeurt er nog niks..

(thx voor de hulp iig :))

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

[SpeedTouch 546] wil niet rebooten / led failure --> gaat alleen op een 546 maar zelfde idee. Probeer de modem ook eens een half uurtje van het stroom.

alternativ

• Saab
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:14:
[ ip.ini ]

dit leek me wel voldoende ;)
dat van die 10s heb ik ook geprobeerd, maar als ik de knop 30s indruk gebeurt er nog niks..

(thx voor de hulp iig :))
Hmm, lijkt erop dat je in de goede range zit. Als je nu die reset knop al indrukt voordat je de stroom er op zet? En dan gedurende 10-20 seconden. Wat knippert er eigenlijk bij het opstarten.

Anders eens een keer hard tegen de muur flikkeren, wil ook wel eens helpen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Saab op 05-11-2007 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
YES hij doet het weer, ik heb het linkje Alternativ doorgelezen en ben toen eens gaan kijken of ik het modem kon connecten tijden het resetten. Wat bleek nou, hij resette inderdaad niet meer (omdat dus de *.ini corrupt was, maar als je hem reset tijdens het opstarten wati k dus had gedaan, dan blijft ie een minuut in de 'kernel'mode hangen. als je dan tijdens deze mode firmware update doet, kan hij wel de router vinden en updaten. dit dus gedaan en nu loopt ie weer goed!! Heb daarna via de configurator de instellingen voor orange gebruikt (RFC1483 provider, bridge zonder voip) en nu loopt ie als een trien! het enige vreemde is alleen nog dati k nu niet meer via 10.0.0.138 in de router kan komen voor de wifi instellingen, maar dat zal iets te maken hebben met die configurator, want daarvoor was het nog niet. In ieder geval werkt ie weer!!!

edit: ik heb de configurator nog een keer uitgevoerd, maar nu als RFC1483, router lan over het wanadoo netwerk, en nu werkt alles zoals het hoort! de fout zat 'm in het bridge gedeelte, dit hadden ze bij orange gezegd maar dat moet dus niet. YES

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 22:31 ]

Pagina: 1