Toon posts:

Plaatsen van koeler op FC-PGA Pentium 3-700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat het plaatsen van een koeler op een socket Pentium III zoveel kracht kost? Aan beide kanten van het koelblok zit een metalen klipje die je aan de socket vast moet klikken maar je moet behoorlijk kracht zetten om beide kanten vast te klikken.

Druk ik dan de core van de CPU niet aan barrels, als ik het koelblok er zo stijf erop moet drukken?

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Valt nog wel mee met hoeveel kracht je dat moet doen. Althans met mn alpha viel het nog redelijk mee. Het is alleen soms beetje lastig als je van die mooie rondje torentjes rond je socket hebt zitten (Asus CUSL2). Als je gewoon rustig aan doet en niet als een boer te keer gaat moet het zonder problemen lukken.

http://specs.tweak.to/11052

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
wat voor koeler? mijn coolermaster (flut) hoefde ik niet hard aan te drukken. mijn golden orb veel harder. nou kunnen die dingen best wat hebben want ze liggen plat op de socket, maar als je zo hard moet drukken dat het mobo gaat kraken zou ik stoppen :P

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n standaard koeler die bij de P3-700 in het doosje zat.

Ik moest redelijk wat kracht zetten om die clipjes vast te klikken maar ik heb het zo voorzichtig mogelijk gedaan en geen enge geluiden gehoord. :)

Ik zal hem dus wel niet hebben vernield. :)

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik had met mijn intel koelertje ook last van het feit dat ik vrij hard moest drukken. Ik hoop alleen dat het met mijn Golden Orb (die nog steeds op het postkantoor ligt) makkelijker gaat, want ik vind het toch wel eng om veel kracht uit te oefenen op ene proc en mobo.

Verwijderd

Revolution,

Ik heb 't notabene met z'n 2-en gedaan. Het koste inderdaad erg veel (te veel) kracht...

We schooten ook nog eens uit, en gellukkig lande de schroevendraaier op de DIMM bank... pfieuw!

Maar hij zit! (lekker strak)...

Verwijderd

Topicstarter
Owh, ik vond het gewoon eng om zoveel kracht te moeten zetten op zo'n dure CPU. Ik was al bang dat ik de core dwars door de socket zou drukken :) maar de koeler zit er nu wel lekker strak op. Dat ze hier geen beter systeem op kunnen bedenken, ik vind dit wel erg primitief zo.

Maar bedankt voor jullie geruststellende woorden. :)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 11:36
Anders haal je toch eerst je proc van je mobo af? Ken je meteen meer kracht zetten.. :)
Pagina: 1