Ik kon niet een betere topictitel verzinnen, maar bij deze zal ik het probleem proberen te omschrijven:
[server.nl/100.100.100.100]
- Postfix als mailserver
- ingelogd op server.nl kan ik mail lokaal afleveren op een virtueel domein dat op dezelfde server draait (info@virtdomein.nl)
[server2.nl/50.50.50.50]
- staat heel ergens anders, heeft niets te maken met server.nl
- wanneer ik op deze server typ: telnet mail.virtdomein.nl 25 (dit domein staat als MX-record ingesteld en gebruikt een A-name die verwijst naar het IP-adres van server.nl (100.100.100.100) krijg netjes te zien:
Mijn idee is dan dat de mailserver werkt. Helaas, zodra ik vanaf mijn eigen provider (Casema) een mail probeer te sturen naar info@virtdomein.nl dan zie ik in de logfiles van server.nl helemaal niets binnenkomen.
De vraag: waarom komt mijn mail vanaf Casema niet binnen op info@virtdomein.nl?
[server.nl/100.100.100.100]
- Postfix als mailserver
- ingelogd op server.nl kan ik mail lokaal afleveren op een virtueel domein dat op dezelfde server draait (info@virtdomein.nl)
die mail kan ik vervolgens ook netjes zien/lezen op diezelfde server.Nov 3 11:20:27 saphir postfix/virtual[12911]: D21F21C3373: to=<info@virtdomein.nl>, relay=virtual, delay=2.2, delays=2.2/0.02/0/0.02, dsn=2.0.0, status=sent (delivered to maildir)
[server2.nl/50.50.50.50]
- staat heel ergens anders, heeft niets te maken met server.nl
- wanneer ik op deze server typ: telnet mail.virtdomein.nl 25 (dit domein staat als MX-record ingesteld en gebruikt een A-name die verwijst naar het IP-adres van server.nl (100.100.100.100) krijg netjes te zien:
Als ik dan EHLO-commando's typ vanaf server2.nl en een mail wil versturen naar info@virtdomein.nl wordt deze ook netjes afgeleverd op dat betreffende e-mailadres.Trying 100.100.100.100...
Connected to mail.virtdomein.nl.
Escape character is '^]'.
220 www.server.nl ESMTP Postfix
Mijn idee is dan dat de mailserver werkt. Helaas, zodra ik vanaf mijn eigen provider (Casema) een mail probeer te sturen naar info@virtdomein.nl dan zie ik in de logfiles van server.nl helemaal niets binnenkomen.
De vraag: waarom komt mijn mail vanaf Casema niet binnen op info@virtdomein.nl?
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.