Actieve voorpagina

Pagina: 1
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vroeg me af of het mogelijk is om ipv steeds op F5 te drukken te server mij te laten vertellen wanneer er nieuwe reacties zijn?

Dit scheelt natuurlijk ook belasting op de server en het werkt efficienter.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En hoe weet de server dan tegen wie hij allemaal moet gaan vertellen dat er iets nieuws is :?

Verder, de frontpage herlaadt sowieso al automatisch om de zoveel minuten ofzo geloof ik, dus op F5 drukken is niet bijster nuttig. Tenzij je echt niks beters te doen hebt of het een enorm probleem vind om reacties of net wat pas een minuutje later te lezen dan dat ze gepost zijn :?

En als je de load wilt verlagen en toch extreem op de hoogte wilt zijn, gebruik dan de rss feeds in combinatie met een reader die vaak genoeg pollt naar jouw wens.

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 03-11-2007 11:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Is niet mogelijk doormiddel van Ajax oid, er moet een request vanuit de user komen.Te laat en is blijkbaar wel mogelijk... :(. Wel wordt op dit moment om de 2(?) minuten automatisch gerefresht, ook in te stellen bij je profiel dacht ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Muthas op 03-11-2007 11:08 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Daarnaast kan je ook de trackers aan de linkerkant automagisch laten refreshen :)

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

plus dat zoiets eerder meer load op de servers ligt, i.p.v. minder..

[ Voor 7% gewijzigd door moto-moi op 03-11-2007 11:11 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Soldaatje
  • Niet online
Tja het is een beetje raar dat ik steeds moet kijken of er nieuwe informatie is of niet.
Het zou efficienter zijn als de server dat aan mij vertelt dan hoef ik dat niet steeds te vragen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Soldaatje schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:17:
Tja het is een beetje raar dat ik steeds moet kijken of er nieuwe informatie is of niet.
Het zou efficienter zijn als de server dat aan mij vertelt dan hoef ik dat niet steeds te vragen.
En op welke manier zou de server dat dan aan jou moeten vertellen?

Intentionally left blank

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Er bestaat wel een soort van http push waarbij de server content naar de clients to "pusht", maar dat is enorm zwaar

http://en.wikipedia.org/wiki/Comet_(programming)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 13:13

Toolskyn

€ 500,-

@Soldaatje:
Alleen zo werkt het hele HTTP protocol niet ;) Een HTTP server doet pas wat als het daar een request voor krijgt engaat niet kijken wie er wat nodig heeft om het daar naartoe sturen, dat zou de omgekeerde wereld zijn. Dus zo raar is het niet dat je elke keer opnieuw moet kijken, zo zit het hele protocol in elkaar.

De vraag is natuurlijk of het efficienter zou zijn: wat nu als je het toch eigenlijk niet nodig had, dan gaat die server continue als er iets nieuws is jou een bericht sturen, terwijl je dat helemaal niet nodig hebt. Lijkt me ook niet echt efficient ;)

gewooniets.nl

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Soldaatje: je snijdt hier een probleempunt (in jouw ogen) aan, maar je geeft zelf geen enkele suggestie over hoe het beter zou kunnen en/of waarom de reeds bestaande mogelijkheden voor jou schijnbaar niet voldoen. Op deze manier kunnen we hier helemaal niets mee...

Intentionally left blank

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

dawuss schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:20:
Er bestaat wel een soort van http push waarbij de server content naar de clients to "pusht", maar dat is enorm zwaar

offtopic:
Is dit nou ook een bug? Als ik op die link klik wordt het laatste haakje niet meegenomen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Muthas schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:26:
[...]

offtopic:
Is dit nou ook een bug? Als ik op die link klik wordt het laatste haakje niet meegenomen.
offtopic:
nee, de parser weet niet of de ) onderdeel van de URL is of een gewoon leesteken. Voor bepaalde karakters beschouwen we het altijd als een leesteken. Als dat niet het geval is kan je het beste gewoon de [url=] tag gebruiken ;)

Intentionally left blank

• Soldaatje
  • Niet online
dawuss schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:20:

Ik heb het even gelezen. Een heel interessant artikel.
Ik begrijp er ook uit dat het heel moeilijk is om dat zomaar te implementeren.
Jammer, in theorie lijkt het zo makkelijk. Misschien hadden ze bij de ontwikkeling van HTTP iets beter hun best moeten doen en dit vanaf het begin er al in moeten zetten.
Ik leg me er maar bij neer dat dit voorlopig verre toekomst muziek is.

Bestaan er al sites met deze techniek? En zoja, werken bekende browsers hier dan mee?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Soldaatje schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:56:
[...]
Bestaan er al sites met deze techniek? En zoja, werken bekende browsers hier dan mee?
Voor websites is er imo niet echt een noodzaak voor dergelijke techniek. Daarbij, als je maar vaak genoeg polled kom je ook erg dicht in de buurt van push ;)

Vraag is echter wat de meerwaarde in dit geval is: maakt het nu echt uit of je 1 seconde na het plaatsen van een bericht een melding (oid) daarvan ziet of 1 minuut later?

Verder ga je niet in op de vraag hoe je dit punt verbeterd zou willen zien.

Intentionally left blank

Pagina: 1