Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fietskoplamp met mp3 speler

Pagina: 1
Acties:

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Ik zat een beetje het nieuws te volgen en voor wat betreft fietsers waren er deze week 2 berichten

1 Knipperlampjes op kleding verbieden
2 muziekspelers op fiets wel of niet verbieden

Nu dacht ik als je nu eens een koplamp maakt waar je een mp3 speler in bouwt met een mini jack uitgang. Dan kun je met de accu van de m3 speler en een hoge lux LED en een mp3 speler aandrijven. Dus zo vang je twee vliegen in 1 klap, en je hebt je vast gemonteerde lamp en je hbt een mp3 speler op de fiets.

een en ander zou wel klikbaar moeten zijn voor opladen en voorkomen diefstal

is dit een idee?

Verwijderd

zou de discussie niet juist zijn over het ontmoedigen van gebruik van muziekspelers op de fiets :?
Wat jij voorstelt bevordert juist het gebruik van muziekspelers, wat juist niet wenselijk lijkt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 11:06 ]

• DeDooieVent
ja daar heb je gelijk in, ik bedacht me gewoon opeens dat je zo wel voorelkaar kan krijgen dat die jongeren én een vaste verlichting hebben én deze aan hebben staan...

ach het was ook zomaar een hersen spinsel... zou je zo'n accu kunnen opladen via een dynamo btw?

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Q-bone

Dusss...

je kunt hem vast opladen via de dynamo, echter het lijkt mij moeilijk om dan een controleerde hoeveelheid stroom te krijgen... 5 v... fiets sneller en je accu brandt door ;)

bla?

Verwijderd

Daarvoor zijn ook spannings stabilisators uitgevonden ;)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Buck-boost convertor gebruiken, om de energie uit je dynamo om te zetten naar een stabiele spanning (spanning uit dynamo ga je sowieso gelijkrichten en afvlakken, eventueel met spanningdeler naar de enable pas inschakelen als de spanning hoog genoeg is), en aan een laadcontroller voor je accu aanbieden.
Voor een Ni-Cd of Ni-MH batterij is een laadcontroller redelijk eenvoudig zelf te maken, lithiumbatterijen moet je niet aan beginnen (en zijn niet zo geschikt voor de verschillende temperaturen op een fiets, wellicht zal Ni-Cd nog het beste werken bij vrieskou).

Er komt heel wat bij kijken, denk je dat je voldoende kennis in huis hebt (of jezelf voldoende kan aanleren) om het tot een goed einde te brengen?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Of je nou 'n mp3 speler met 'n accu/ batterij in je binnenzak hebt zitten of via tig processen en geblaat via 'n dynamo'tje laat lopen :X Ben je op school, heb je tussenuur, moet je gaan fietsen om muziek te kunnen luisteren

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DeDooieVent
naftebakje schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:23:
Er komt heel wat bij kijken, denk je dat je voldoende kennis in huis hebt (of jezelf voldoende kan aanleren) om het tot een goed einde te brengen?
Met risico op een slotje: Ik ventileerde meer gewoon een idee :) ik heb niet eens een fiets _O- ik dacht gewoon van "hey dit zou best een goed idee kunnen zijn" en qua kennis, moa het zou mij wel lukken denk ik, ik zou eigenlijk gewoon eens een prototype moeten maken en opsturen naar batavus ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

naftebakje schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:23:
Buck-boost convertor gebruiken, om de energie uit je dynamo om te zetten naar een stabiele spanning (spanning uit dynamo ga je sowieso gelijkrichten en afvlakken, eventueel met spanningdeler naar de enable pas inschakelen als de spanning hoog genoeg is), en aan een laadcontroller voor je accu aanbieden.
Voor een Ni-Cd of Ni-MH batterij is een laadcontroller redelijk eenvoudig zelf te maken, lithiumbatterijen moet je niet aan beginnen (en zijn niet zo geschikt voor de verschillende temperaturen op een fiets, wellicht zal Ni-Cd nog het beste werken bij vrieskou).

een gelijkichter met dikke elko met een lm 317 is zat voor een mp3 playert imho

Iperf

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 10:45
snel vraag plagiaat er op aan!
anders pleegt iemand straks nog patent :+

offtopic:
jaja verkeertenom ik weet het
Pagina: 1