[XP/Vista] ISO wordt alleen herkend als map*

Pagina: 1
Acties:

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Hallo,

Ik heb iets raars meegemaakt:

Ik had een iso gemaakt van een dvd'tje, zodat wanneer ik m'n dvdzou kwijt zijn, ik nog de iso heb. Door het vele kopiëren van de ene plaats naar de andere, is de iso plotseling corrupt geraakt:

Windows denkt dat het een map is, en die bevat de bestanden 1 en 2, beiden zonder extensie. 1 is 4.2 GB groot, 2 3.8 GB. Wanneer ik 1 mount met Daemon Tools, krijg ik de juiste inhoud van de DVD, maar hij de redelijk wat bestanden zijn corrupt.

Enig idee hoe ik die map verander in een bestand?

Een map heeft de extensie FOLDER, maar hoe verander ik dit?

Bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb ook iets heel raars meegemaakt ;)
Ik kwam op GoT, opende daar Windows Clients en zag daar allemaal topics die begonnen met [Vista], of [XP], of allebei..

Dusch.. wil je nog even melden welke Windows versie je bedoelt? Dat vrotten we dan nog even in de titel.

Het probleem wat je nu hebt is dat één .iso bestand nu een verkeerde header heeft zodat het bestandstype verkeerd wordt uitgelezen.
Ik denk niet dat het dan handig zou zijn een wijziging te doen die systemwide is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jeroenikke
  • Nu online
Ik heb het geprobeerd op XP en Vista. Daardoor denk ik inderdaad ook dat ik geen wijziging aan windows moet doen, maar via windows een wijziging moet aanbrengen aan de headers.

Ik probeerde de iso op verschillende pc's uit. Steeds was het een map.

• jeroenikke
  • Nu online
Sorry om mijn oude thread terug omhoog te gooien, maar als iemand met hetzelfde probleem te maken zou krijgen:

Ik weet dat FAT32 max bestanden van 4GB aankan, maar normaal gezien geeft hij dan een fout wanneer je grotere bestanden probeert weg te schrijven. Maar als je het bestand kopiëert vanaf een NTFS schijf via het netwerk naar een externe netwerk harde schijf (bij mij van Freecom), controleert hij dit blijkbaar niet, en maakt hij er een map van met 2 bestanden er in.

Heeft er nu iemand een idee hoe ik die 2 bestanden kan mergen?

EDIT:

Ik heb het gevonden!

Ik moest dit alleen doen in de cmd:
copy /B 1 + 2 C:\mijniso.iso

[ Voor 8% gewijzigd door jeroenikke op 24-11-2007 17:53 ]