[??] De overstap naar Apple helemaal maken? Twijfels...

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:06
Ik zit een beetje met een raar gevoel.

Ik heb achterin mijn huis op kantoor een 20" Imac G5 staan. Twee weken geleden tweedehands goed op de kop kunnen tikken. Nu bevalt het ding me zo goed, en ik ben ik zo learisch van OSX 10.5 dat ik eigenlijk in de voorkamer ook een Mac wil hebben. Maar,,,daar staat nu een Vista machine. Een machine op basis van een Pentium 4 530 3Ghz met 3Gb geheugen en 1.4TB aan schijfruimte, Verder zit er een HT kast omheen van Silverstone van geborsteld aluminium (instapmodel zonder display o.i.d.). Ik heb mijn ziel en zaligheid erin gestopt om 5 schijven, 2x 120mm papst intake en 2x 60 mm exhaust i.c.m. een coolermaster fancontroller in het HT kastje (waar normaal maar 2 schijven in passen) te krijgen.

Ik gebruik het ding als mediabak op mijn Toshiba T95 beamer. Nu kan ik mijn Vista P4 met 2Gb en 280Gb schijfruimte verkopen voor 300 euro en ik heb dit eigenlijk al toegezegd. Voor de losse schijven die ik nog over heb en het geheugen denk ik bij elkaar nog 175-200 euro extra te vangen.

Voor dit geld, en een beetje bijleggen, wil ik dan een Mac Mini Core 2 Duo kopen en die gaan gebruiken als mediacenter op mijn T95, waar ik later voor extra opslag nog een 400-500Gb Lacie firewire aan wil koppelen.

De Pentium 4, het moederbord en het geheugen zijn over een jaar nog een keer 100 euro waard, de kast 60, de schijven een keer 125-150 want volgend jaar kost 1Tb waarschijnlijk nieuw 125 euro (een van de schijven vertoont ook al kuren). De videokaart - een Nvidia 6600GT zal nog 40-50 euro opleveren. Kortom het ding levert helemaal compleet dan nog max 300 op en dan mag ik echt in mijn handjes knijpen voor een P4 bak.

De apple kost nu 600 euro en is volgend jaar 500-550 waard...

De overstap kost me geld, wat het allemaal nieuw heeft gekost, daar wil ik niet eens over beginnen. Eigenlijk is alles rond en morgen komt de koper de pc ophalen, als ik het niet afbel...dat laatste zeg ik erbij want....is dit nou wel een smart move? Ik kom er in mijn kop niet uit...

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-03 20:23

mux

99% efficient!

Kun je het geld missen? Misschien is dat wel de belangrijkste vraag.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Dus eigenlijk wil je hier horen dat minstens drie mensen doe verkopen doen! gaan roepen?

In dat geval: doe verkopen doen! :P
het besluit heb je toch al genomen dus als je het nu niet doet, doe je het over een half jaar :X

[ Voor 5% gewijzigd door balk op 03-11-2007 00:37 ]

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:37
Domus schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:30:
Eigenlijk is alles rond en morgen komt de koper de pc ophalen, als ik het niet afbel...
Zou je je koper nu midden in de nacht nog willen afbellen dan? Lijkt me sterk dat hij hiermee akkoord zal gaan, wellicht had je je dit beter eerder goed op een rijtje kunnen zetten ;)

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:30
In dat geval zeg ik ook doen! Als je nu nog met een raar gevoel zit is dat alleen omdat je iets waar je veel tijd, geld en moeite in hebt gestoken inruilt voor iets wat nog geen enkele (emotionele) waarde heeft.

Als ik de apple-fans mag geloven ben je het gevoel volgende week ruim en breed kwijt! ;)

Verwijderd

Waar twijfel je nou precies over? Als je een Mac fijner vind werken dan moet je het doen. Het is maar net wat je wilt hoor.

• MacDokie
Omabeatle schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:41:
In dat geval zeg ik ook doen! Als je nu nog met een raar gevoel zit is dat alleen omdat je iets waar je veel tijd, geld en moeite in hebt gestoken inruilt voor iets wat nog geen enkele (emotionele) waarde heeft.

Als ik de apple-fans mag geloven ben je het gevoel volgende week ruim en breed kwijt! ;)
Ik denk dat dat het is. Het geld maakt minder uit. Maar de moeite. En zo'n Mac Mini is zo'n klein dingetje.

Maar qua waarde? Is het verstandig? Niet dat ik het geld niet kan missen, maar toch...

De koper is een kennis, die ga ik echt vannacht niet meer bellen, dat zou morgen nog wel kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door MacDokie op 03-11-2007 00:49 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Maar qua waarde? Is het verstandig?
Tsja, computers en restwaarde gaan niet echt samen. Hoe hard devalueert hardware? 50% per jaar? (gok)
Als jij denkt dat je door deze wisseling lekkerder/fijner/sneller kan werken en je hebt die paar extra centen (na verkoop) er voor over dan moet je het doen. Met computers moet je vooruit en niet terug kijken. Als je het niet doet zit je het komende half jaar in de achterkamer op een relatief slome mac omdat je OSX fijner vindt :P.

Verwijderd

Kopen die mac en stop met het berekenen van de rest waarden over 1jaar, is toch helemaal niet interessant. Ik heb mij nieuw gekocht PC incl 22inch scherm (van maart 2007) verkocht en een iMac 24" gekocht.

Ik heb er geen seconde spijt van.

• MacDokie
Ja daar zit zeker wat in. Ik denk dat dit zeker mijn 14e of 15e PC in 8 jaar is, dus weet idd dat restwaarde en pc's niet samengaan. En ook de restwaarde van Apple die een stuk hoger ligt, is een reden om een keer over te stappen.

Ik heb alleen zo'n twijfelachtig gevoel...helemaal overstappen en ziel en zaligheid van nog geen half jaar geleden door de gootsteen...ik vind het gewoon spannend denk ik :)

* MacDokie demonteert HT kast en start met uitbouwen schijven

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

sterkte, het zal wel een beetje voelen als een afscheid.
Soms als ik een oude doos met HDs, netwerkkaarten en andere overtollige hardware tegenkom moet ik wel eens met weemoed terugdenken aan al het gesleutel aan PCs.
Echter ben ik nu zo'n 5 jaar helemaal over op apple en zolang ik die onderdelen niet zie mis ik het niet.
Het is zelfs zo erg dat ik mijn vader een apple laptop heb aangepraat met apple tv omdat ik geen idee heb hoe ik dat zou moeten supporten door de telefoon (hij woont net wat verder weg) - het gekke is dat ie nu alles zelf eigenlijk al oplost (65+ zonder enige computer kennis).

Dus ik denk dat je het puzzelen wel wat zult gaan missen dus meer tijd overhoudt aan DVDs kijken en zo ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• MacDokie
franssie schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:32:
sterkte, het zal wel een beetje voelen als een afscheid.
Soms als ik een oude doos met HDs, netwerkkaarten en andere overtollige hardware tegenkom moet ik wel eens met weemoed terugdenken aan al het gesleutel aan PCs.
Echter ben ik nu zo'n 5 jaar helemaal over op apple en zolang ik die onderdelen niet zie mis ik het niet.
Het is zelfs zo erg dat ik mijn vader een apple laptop heb aangepraat met apple tv omdat ik geen idee heb hoe ik dat zou moeten supporten door de telefoon (hij woont net wat verder weg) - het gekke is dat ie nu alles zelf eigenlijk al oplost (65+ zonder enige computer kennis).

Dus ik denk dat je het puzzelen wel wat zult gaan missen dus meer tijd overhoudt aan DVDs kijken en zo ;)
Tja ik weet gewoon dat Apple's niet echt computers zijn om mee te prutsen (alhoewel ik na 1 dag mijn iMac al uit elkaar had om hem nader te bekijken) dus er komt een beetje een eind aan een soort van era van Tweaken en prutsen. Ook dat zal wel meespelen ja. We zullen zien. Misschien koop ik volgende maand gewoon wel een normale P4 kast om ermee te kunnen knutselen :9

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Domus schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:35:
[...]
Tja ik weet gewoon dat Apple's niet echt computers zijn om mee te prutsen (alhoewel ik na 1 dag mijn iMac al uit elkaar had om hem nader te bekijken) dus er komt een beetje een eind aan een soort van era van Tweaken en prutsen. Ook dat zal wel meespelen ja. We zullen zien. Misschien koop ik volgende maand gewoon wel een normale P4 kast om ermee te kunnen knutselen :9
als je je iMac al uit elkaar hebt gehaald dan komt het wel goed (snellere HD kan nooit kwaad, etc etc).
En een knutselkastje is natuurlijk altijd leuk, al is het voor een huisserver of zoiets waarvan je niet aan iedereen kan uitleggen waarom je het precies moet hebben - maar wel hebt :) gelukkig werken de beide platforms nu best goed samen dus is er weinig tot niets dat dat in de weg staat (en dat was tijdens OS 9 echt wel anders).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Als je machine goed werkt, waarom zou je hem dan weg doen ? Ik zeg altijd maar zo, never change a good thing. Wat is de meerwaarde dan voor je om hem voor een Mac mini te vervangen ? Je gebruikt hem maar als een media bak, waarvan ik dan uitga dat het voor films en eventueel muziek nodig is.

Die P4 kan gerust nog 5-6 jaar mee gaan en tegen die tijd is er al weer ander spul op de markt, als ie al eens kaduuk gaat. Heb zelf 10 jaar met een P2 gedaan en dat ding draait nu nog als een zonnetje :) Maar goed, als je het dan zo graag wilt, je kan het geld missen en je hebt geen nachtmerrie van de afschrijving begrijp ik het probleem niet van je.

Maar gaat de Mac mini niet eruit, meende laatst te lezen dat Apple de handdoek in de ring gooit. Slecht lopend, slecht presterend ?

Persoonlijk zou ik die 300 Euro's gewoon in een potje stoppen en af en toe wat erbij in gooien. Tegen de tijd dat je huidige systeem op is kun je misschien beter eens gaan voor een HTCP, wat denk ik wat meer mogelijkheden bied, dan kun je er ook een Blu-Ray of HD-DVD speler brander inzetten of welke next gen er op dat moment is. Qua kwaliteit zul je er denk ik met de MAc mini op vooruit gaan.

1 ding is zeker, over smaak valt niet te twisten en als je voor de compactheid gaat tov. je tower dan kun je denk ik wel snel de knoop doorhakken voor jezelf.

• MacDokie
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:48:
Als je machine goed werkt, waarom zou je hem dan weg doen ? Ik zeg altijd maar zo, never change a good thing. Wat is de meerwaarde dan voor je om hem voor een Mac mini te vervangen ? Je gebruikt hem maar als een media bak, waarvan ik dan uitga dat het voor films en eventueel muziek nodig is.

Die P4 kan gerust nog 5-6 jaar mee gaan en tegen die tijd is er al weer ander spul op de markt, als ie al eens kaduuk gaat. Heb zelf 10 jaar met een P2 gedaan en dat ding draait nu nog als een zonnetje :) Maar goed, als je het dan zo graag wilt, je kan het geld missen en je hebt geen nachtmerrie van de afschrijving begrijp ik het probleem niet van je.

Maar gaat de Mac mini niet eruit, meende laatst te lezen dat Apple de handdoek in de ring gooit. Slecht lopend, slecht presterend ?

Persoonlijk zou ik die 300 Euro's gewoon in een potje stoppen en af en toe wat erbij in gooien. Tegen de tijd dat je huidige systeem op is kun je misschien beter eens gaan voor een HTCP, wat denk ik wat meer mogelijkheden bied, dan kun je er ook een Blu-Ray of HD-DVD speler brander inzetten of welke next gen er op dat moment is. Qua kwaliteit zul je er denk ik met de MAc mini op vooruit gaan.

1 ding is zeker, over smaak valt niet te twisten en als je voor de compactheid gaat tov. je tower dan kun je denk ik wel snel de knoop doorhakken voor jezelf.
Never change a good thing. Niet echt iets voor Tweakers denk ik. Het kan namelijk altijd beter :) Maar...10 jaar met een P2 en zeggen dat hij nu nog als een zonnetje draait. Ik neem aan dat je nog steeds verslaafd bent aan Counterstrike 1.6 ofzo :+

edit:
No offense trouwens hoor, bedankt voor je reactie en je hebt natuurlijk rationeel gezien gelijk!

De HTPC is gestripped en morgen komt de koper hem gewoon halen. De reactie; niet terugkijken gewoon doen...dat gaf een beetje de doorslag. Het lijkt wel of het zo is dat hoe ouder je wordt, hoe meer je gaat nadenken over dit soort dingen :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:48:
Rumors, rumors :-)

En dan nog, wat maakt het uit als die "er uit gaat" als de TS het ding de moeite waard vindt? Zou best nog wel eens goed voor de restwaarde kunnen zijn ;)

Zoef

• MacDokie
Zpottr schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:32:
[...]

En dan nog, wat maakt het uit als die "er uit gaat" als de TS het ding de moeite waard vindt? Zou best nog wel eens goed voor de restwaarde kunnen zijn ;)
Nou inderdaad. Het zou wel eens fijn zijn om een dikke uitgave te doen aan een computer en er niet binnen een jaar 60-70% op af te schrijven...

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 23:51

Step

step@tweakers.net#

Ik heb zelf ook de overstap gemaakt, mijn werkstations de duur uit gedaan, een Macbook Pro gekocht en een Mac Mini er bij, en nu heb ik nog een extra Macbook en iMac erbij :P Ik vond het de overstap zeker waard! :) En vraag me maar niet wat het gekost heeft... :') ik vind het nog steeds elke cent waard!

[ Voor 17% gewijzigd door Step op 03-11-2007 10:56 . Reden: Bijgewerkt ]

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik wil niet zeuren, maar een Mac heeft een hogere restwaarde dan een pc. Kijk maar eens op marktplaats van je voor zo'n zwarte MacBook betaalt... Dat wil je niet weten (ik wel want ik heb er een :) )

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wow, wat is windows goedkoop eigenlijk! Apple is ripping us off :P

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 23:51

Step

step@tweakers.net#

iron_mike010 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:58:
Wow, wat is windows goedkoop eigenlijk! Apple is ripping us off :P
Windows die op dezelfde hardware als dat van apple draait maar dan gemaakt door andere fabrikanten ben je waarschijnlijk nog duurder uit. Tuurlijk kun je een desktop in elkaar zetten voor minder maar dat is andere hardware. :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Inderdaad, een gevulde AOpen miniPC (als tegenhanger van de Mac Mini) met GMA 950 en Vista OEM is zelfs ietsje duurder dan een vergelijkbare Mac Mini.

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Nieuwe dingen kosten altijd geld. Zelf had ik in de zomer van '05 een stinkend dure, watergekoelde P4 gebouwd. En dan niet eens zo'n goedkoop setje waterkoeling, maar een custom made van een Duits kwaliteitbedrijf. Not to mention de hardware verder.

Iets meer dan een jaartje later was de waarde gehalveerd, en heb ik het weggedaan om een Powerbook G4 te kopen. In september was dat. Dat heeft enkele honderden euro's gekost, maar een hoop plezier opgeleverd.

Vervolgens afgelopen juni de Powerbook geruild voor een 13" Macbook en Cinema Display. Weer bijlappen, maar daardoor wel een Intel CPU, met de voordelen die dát met zich meebrengt.

Al met al was het stukken slimmer geweest om met die P4 uit '05 tot januari '07 door te gaan, en dan een Macbook Pro te kopen, maar dat zat er dus niet in. Toch, met de Mac zeer gelukkig. Zeker als ik zie hoeveel ellende mn kameraden en familie met Windows nog altijd ervaren.

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Zpottr schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:32:
[...]

tis bijna gegarandeerd goed voor de restwaarde. veel mensen zien de Mac mini als een betere versie van de AppleTV. Ook, volgens dezelfde geruchten, een reden voor Apple om de Mac mini eruit te halen. Maar goed, dan gaan die mensen hem wel op de tweedehands markt kopen.

Net als met de iSight, die ik na een klein jaar gebruik met winst (!!) heb verkocht, is het met de Mac mini helemaal niet ondenkbaar dat die veel geld op gaat brengen tweedehands. Zeker als je die nu (vlak voor de niet onwaarschijnlijke afschrijving ervan) aanschaft. Als ik er geld voor had kocht ik er eentje, hoewel ie bijna net zo duur is als een iMac als je er een beetje een bruikbare machine van wilt maken (mem, hdd).

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Pas je wel op dat full HD (1080P) niet gaat lukken met een mini? Mocht je van plan zijn om dit hiermee af te spelen...

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-03 18:40
Ik weet precies hoe je je voelt, ik zit zelf ook tussen een overstap in en Apple laat het nog niet echt toe om mij helemaal over te krijgen...
dus ik hang tussen PC en Mac...

Ik ben begonnen met een MBP een goed jaar geleden, gezien er een intel processor in zat maakte de overstap wel makkelijk...
Later begon ik steeds vaker gebruik te maken van m'n MBP en heb er een paar maanden geleden ook een MacMini bij gekocht.
Nu ben ik zo gek van Mac sinds Leopard, nu wil ik helemaal over maar ik game graag! en mijn desktop pc is een 3GHz C2D, 4GB, 2xraptor in raid0, 8800GTX dus ik ben verpest.

MacPro is een leuke krachtige computer, 2 processors staat me wel aan enzo maar die videokaarten die apple ondersteund is werkelijk bagger... 7300GT of X1900XT (voor m'n 8800GTX heb ik een 7600GT en daarna een X1900XTX gehad, alles beter dan wat nu te verkrijgen is)

Dus ik twijfel op het moment ook heel erg wat ik moet doen :(

Maar als home cinema is een MacMini echt perfect! zeker doen... ga anders eens kijken bij iCenter

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-03 23:59
OCTiMod schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:20:
Ik weet precies hoe je je voelt, ik zit zelf ook tussen een overstap in en Apple laat het nog niet echt toe om mij helemaal over te krijgen...
dus ik hang tussen PC en Mac...

Ik ben begonnen met een MBP een goed jaar geleden, gezien er een intel processor in zat maakte de overstap wel makkelijk...
Later begon ik steeds vaker gebruik te maken van m'n MBP en heb er een paar maanden geleden ook een MacMini bij gekocht.
Nu ben ik zo gek van Mac sinds Leopard, nu wil ik helemaal over maar ik game graag! en mijn desktop pc is een 3GHz C2D, 4GB, 2xraptor in raid0, 8800GTX dus ik ben verpest.

MacPro is een leuke krachtige computer, 2 processors staat me wel aan enzo maar die videokaarten die apple ondersteund is werkelijk bagger... 7300GT of X1900XT (voor m'n 8800GTX heb ik een 7600GT en daarna een X1900XTX gehad, alles beter dan wat nu te verkrijgen is)

Dus ik twijfel op het moment ook heel erg wat ik moet doen :(

Maar als home cinema is een MacMini echt perfect! zeker doen... ga anders eens kijken bij iCenter
Same hier...

Heb een MacBook Pro en daarnaast een Game PC die ik al een jaar wil weg doen voor een iMac maar wil ook blijven gamen. Kan natuurlijk een Mac Pro kopen met een goede videokaart en Bootcamp maar das mij iets te duur.

Als mediacenter gebruik ik trouwens gewoon windows bak omdat mac bagger is met afspelen van HD content.

Maar feit is wel dat ik liever met mijn MBP zit te werken dan met Vista bak. Die wordt nu alleen gebruikt voor downladen en gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 03-11-2007 21:27 ]

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Mmm is het niet beter gewoon te kijken naar wat je daadwerkelijk nodig hebt of wat je met je huidige systeem doet, dan je blind te staren op het gadget gehalte van een mac? Ik weet uit eigen ervaring dat apple best betoverend kan werken. Echter als je dan naar uitbreidingsmogelijkheden gaat kijken voor iets als een zoals jij het noemt een "media-bak" , zou het dan niet beter zijn een wat meer aanpasbaar systeem te gebruiken? Je verliest hoe dan ook wat in de kosten van de modernisering van het systeem, maar die Mac Mini zal je ooit in zijn geheel moeten afschrijven. Je media bak daarentegen kan je op ieder gebied gedeeltelijk aanpassen/uitbreiden. Anyway uiteindelijk ben jij diegene die de keuze moet maken :O Succes! :z

• MacDokie
Nou mensen ik heb de keuze al gemaakt en hij staat al te blinken in de kamer :)

Tot nu toe nog geen spijt van, alleen nog wat codec/afspeelprobleempjes.

Het dingetje loopt verder naadloos....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
Met OCTiMod en Armo...

Zker nadat Vista mede verantwoordelijk is geweest voor de overhitting van mn laptop ben ik Windows zat, maar ben ook een gamer. 1 laatste puntje is de ET:QW performance. Die komt ergens ook niet voor niets naar de Mac, maar haalt die ook 60FPs op 1650x1050 met zn HD 2600Pro... Heb iemand die binnenkort kan testen via bootcamp met de Windows versie... Het laatste puntje dat me eigenlijk tegenhoudt om een iMac via de Applestore met studentenkorting te halen. Maar zekerheid voor alles hier, jad afgelopen week ook al kunnen bestellen en een iPod met korting kunnen krijgen...

* GENETX zucht, waarom moeten alle reviews in Ultrahigh waar een HD 2600Pro natuurlijk maar 25-30FPS haalt...

• OCTiMod
Kijk en oordeel zelf :)

ET:Quake Wars
http://www.youtube.com/watch?v=izeOwUl2PbU

Bioshock
http://www.youtube.com/watch?v=FbY1kTP79vc

Medal of Honor: Airborne
http://www.youtube.com/watch?v=Epg10uDjGGY

edit: wat dacht je van Crysis op de iMac :D
http://www.youtube.com/watch?v=wlwmP9kp7m0

Ik vind het zelf wel goed presteren zover ik kan zien,

Nou heb ik ook eens een benchmark filmpje gezien met een MBP 8600GS die net zogoed scoort dan een 8800GTS in Vista
En we weten allemaal wel hoe bagger de 8600 is voor in de PC dus drivers zijn ook belangrijk...

[ Voor 8% gewijzigd door OCTiMod op 03-11-2007 23:46 ]

• GENETX
OCTiMod schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:42:
Nou heb ik ook eens een benchmark filmpje gezien met een MBP 8600GS die net zogoed scoort dan een 8800GTS in Vista
En we weten allemaal wel hoe bagger de 8600 is voor in de PC dus drivers zijn ook belangrijk...
Nouja, dat is bullshit, de 8800 is gewoon minimaal 2x zo snel, drivers spelen wel een belangrijke rol, echter zal je MBP hem nooit bij kunnen houden. De 8600M GS van je MBP is echt niet anders dan die van een normale laptop (uitzondering: wss gebruikt de MBP GDDR3 ipv GDDR2, een Asus G2S zal hem echter inmaken met een 8600M GT met GDDR3).

Ik had dat filmpje van YouTube al gezien en ziet er leuk uit maar!

1. Dat is locked op 30FPS daar waar ik 60FPS wil halen.
2. Dat is singleplayer, geen 24-man online server*

Vooral die laatste maakt uit. Mn laptop haalt op een 24-man server die vol zit 30-40FPS. Met dezelfde settings haalt mn laptop op een lege tot 5 man server met gemakt 60FPS. En dat is waar ik mee zit, 60FPS is voor een shooter gewoon zoveel lekkerder tov 30FPS, zeker voor Quake. Op low-medium zal een iMac op een 24-man server waarschijnlijk net de 60FPS stable gaan halen op 1650x1050, ik wacht alleen op die bevestiging.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 03-11-2007 23:52 ]

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:51:
Met OCTiMod en Armo...

Zker nadat Vista mede verantwoordelijk is geweest voor de overhitting van mn laptop
Vista verantwoordelijk voor overhitting ? Vind ik een goeie, hoe doet Vista dat dan
:?

En wat betreft die P2, heerlijk machientje voor dat geld, welke ruimschoots is afgeschreven, lekker als emailserver en download machine, punt is dat zolang het werkt het nog steeds functioneert voor weinig geld en zolang hij het doet doet ie het en ontlast mijn workstation ;)

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:01:
[...]

Vista verantwoordelijk voor overhitting ? Vind ik een goeie, hoe doet Vista dat dan
Binnen het Asus A6/Z92 bleek dus echt dat mn laptop echt onder Vista gewoon (door de hogere belasting) zo'n 10 graden warmer was. Verder misten er goede energysaving features zoals NVIDIA powermizer (ook NVIDIA zn schuld) waarbij ook nog een BIOS bug van Asus zat waardoor de fan alleen op de CPU reaggeerd.

Wat denk je dat er gaat gebeuren wanneer ik ga downloaden en mn laptop lekker op energysaing zet die dag en aan het werk ga. De CPU is koel dus de fan draait langzaam. Echter mis ik powermizer waardoor mn Go 7600 niet terug wordt geklokt. De fan draait te traag en mn GPU wordt gefrituurd. Toen ik die avond thuis kwam was er nog niks, maar toen ik ETQW starte kregg ik binnen een minuut artifacts... Dus niet alleen Vista, maar heeft zeker wel meegeholpen. Ook al een reden dat ik gewoon een desktop naast mn laptop wil voor wat zwaarder spul. Maar heb het dus ook met Vista (lees windows) gehad.

Maarja, Vista is lomp, mist alles wat het had moeten hebben en drukt nog meer DRM er door etc etc. Na de overhitting meost ik weer eens achter een van de oudere bakjes zitten die voor mn broertje/zusje is. WMP bleek opeens extreem veel te vreten sinds de laatste keer... Heb zelf Hackintosh gedraait op mn laptop (ok die werd ook heel heet, maar dat komt door het gebrek aan een AMD driver waardoor die wordt overvolted, gelukkig draaide de fan op volle toeren :) . Maar wat werkte dat ongeloofelijk soepel en snel. Ook al eens met keynote gwerkt en ook de hele integratie van alles staat me aan. Waar MS al zn eigen standaarden er wil doordrukken is bij Mac OS X juist alles wel gewoon mooi geïnteegreerd, zelfs .doc's van de concurrent nu in coverflow. Hulde!

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 04-11-2007 00:12 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

misschien is dit topic een beetje off-topic aan het gaan?
TR sent

[ Voor 63% gewijzigd door franssie op 04-11-2007 01:33 ]

• OCTiMod
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:01:
[...]

En wat betreft die P2, heerlijk machientje voor dat geld, welke ruimschoots is afgeschreven, lekker als emailserver en download machine, punt is dat zolang het werkt het nog steeds functioneert voor weinig geld en zolang hij het doet doet ie het en ontlast mijn workstation ;)
Ben ik het helemaal mee eens, het is niet de fout van Vista maar van Asus... het mag niet zo zijn dat software de hardware stuk kan krijgen!!!
Dus als je XP erop zet en dan eens lekker 2 uur gaat 3DMarken dan heb je hetzelfde effect, dus moet hij tegen kunnen...

Over die garantie heb ik ook gelezen op webwereld, ja er valt wat over te zeggen natuurlijk uit verschillende berichten heb ik vernomen dan Apple best loyaal kan zijn buiten de garantie maar ook behoorlijk kortaf...
Ik vind niet dat je de keuze van de garantie af moet laten hangen,

en franssie }:O ben je wel helemaal lekker? jou post heeft een offtopicgehalte van 100%

• GENETX
OCTiMod schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:04:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens, het is niet de fout van Vista maar van Asus... het mag niet zo zijn dat software de hardware stuk kan krijgen!!!
Dus als je XP erop zet en dan eens lekker 2 uur gaat 3DMarken dan heb je hetzelfde effect, dus moet hij tegen kunnen...
Windows Vista is het zeer zeker neit in zn eentje geweest, dat weet ik ook wel. Maar als er constant een verschil van 10 graden is waarbij onder XP zelfs 40 graden mogelijk is... Op Vista kon ik nooit onder de 55 graden komen, hoe dan ook. Maar ok, genoeg. Ik heb het dus gehad met Windows (er zijn nog tig andere redenen).

Maar als iemand een goede review weet, of iemand met een imac die ET:QW voor me akn draaien, graag :+.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Domus schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:09:
En ook de restwaarde van Apple die een stuk hoger ligt, is een reden om een keer over te stappen.
Dat was 'vroeger' misschien zo maar hier ik heb ik toch serieuze twijfels over. Ik heb 2 jaar geleden een Mac Mini G4 gekocht en inmiddels zijn er alweer 3 generaties na gekomen. De restwaarde van het bakje beschouw ik inmiddels zo goed als nul..... Neemt niet weg dat ik op termijn zeker weer een Mac zou kopen, maar dat heeft niks met behoud van waarde te maken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MacDokie
Exirion schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:27:
[...]

Dat was 'vroeger' misschien zo maar hier ik heb ik toch serieuze twijfels over. Ik heb 2 jaar geleden een Mac Mini G4 gekocht en inmiddels zijn er alweer 3 generaties na gekomen. De restwaarde van het bakje beschouw ik inmiddels zo goed als nul..... Neemt niet weg dat ik op termijn zeker weer een Mac zou kopen, maar dat heeft niks met behoud van waarde te maken :)
Nou een G4 Mac mini is, als ik naar de prijzen op tweedehandsmac.nl etc kijk, toch nog zeker 200 euro waard. Of je het ervoor krijgt is een tweede natuurlijk.

Enne...ik ben blij dat ik het gedaan heb. Dingetje loopt sweet. Moet alleen nog een beetje wennen dat ik nog geen ervaring heb met customizen, codecs en makkelijke progrjes die je op de pc automatisch downloadde en installeerde.

En hardware kopen omdat ik wou gamen...daar ben ik al een tijd mee gestopt. Dat was trouwens ook een reden waarom ik zo lang heb gewacht met de overstap. Gamen op een Mac is toch anders denk ik. Heb nu een Xbox op mijn beamer aangesloten en dat bevalt prima :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic dwaalt wel erg af nu en aangezien de TS zijn beslissing heeft gemaakt, is het tijd om er een mooi hangslot aan dit topic te hangen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.