[Sharp 37XD1, HDMI] schokkerig beeld horizontaal scrollen

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik zit nu een tijdje te twijffelen om een nvidia kaart aan te schaffen voor mijn " home theatre system" .

atm heb ik een ATI X1800 XT icm een X3800+ CPU via DVI > HDMI aangesloten op mijn Sharp 37" XD1E HDTV (1080p).

Maar bij het bekijken van zowel SD als HD content is het " horizontaal scrollen " van het beeld nogal schokkerig.

Nu is dit via de anologe aansluiting niets van te merken als ik normaal tv kijk, het beeld is dan perfect.

[ bv heroes op sbs6 ziet er geweldig uit beeld loopt lekker vloeiend, als ik de 720p versie bekijk dan is het beeld uiteraard vele malen scherper en veel meer detail , enkel het beeld loopt dan niet lekker, dit is overigens ook zo bij het bekijken van heroes in SD via mijn PC, ligt dus niet aan de kracht van mijn PC]

Het schokt dus een beetje vooral als de camera horizontaal beweegt, ( hier is vast een technische term voor?)

Ook is de performance bij het decoderen van 1080p films matig tot zwak hiervoor heb ik dus een krachtigere videokaart nodig.

Nu vroeg ik mij of bv. de nu al populaire 8800GT mij beter beeld zal geven met de purevideo HD, als ik deze aansluit DVI > HDMI op mijn TV, of anders gezegd, zal het beeld net zo vloeiend gaan lopen als gewone SD uitzendingen via de kabel? Of ligt dit aan mijn TV , mist hier bijvoorbeeld een of andere accelerator die bij SD via de kabel wel aan gaat.

overigens staat TruD aan zowel digitaal via de PC als anoloog.

Verwijderd

zet je beeld optimalisatie features in het menu van je TV eens uit en probeer het dan nog eens.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:52
Beste Blowfish

Ik zelf heb ook een Media Center met een X1800XT , een X2 3800 , 2 Gig geheugen, en inderdaad ik had ook als ik HD content afspeelde last van af en toe een schokje of niet vloeiend lopen

Vervolgens had ik dus voor mijn pc , en ik speelde een HD film of iets af , Matroska Pack , geinstalleerd , wat me zelf ook opviel was de "speler" waarmee je iets afspeeld ook nog wel is problemen gaf , zo had ik met VLC player nergens last van maar was het geluid niet in evenwicht , en zo had ik met Media player classic het zelfde , na het installeren van deze package was het probleem voor mij weg

hoop je er iets aan heb :)

http://www.free-codecs.com/download/Matroska_Pack.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 03-11-2007 10:08 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:02:
zet je beeld optimalisatie features in het menu van je TV eens uit en probeer het dan nog eens.
Dat mag niet baten, verschil is niet te zien. helaas. Maar blijkbaar wordt dit fenomeen ' motion judder' genoemd en heeft te maken met het 2:3 pulldown krachten van mijn videokaart.

Misschien niet onbelangrijk de hdtv draait op 1080p50hz / 60hz geeft een zwart kader om het scherm.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Schop richting VID

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Inruilen voor de LC-42X20E ;)
Pagina: 1