Toon posts:

USB werkt maar half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

Toen ik deze avond inlogte bleek noch mijn ipod noch mijn mem stick noch mijn externe harde schijf te werken. Ik heb 6 usb poorten 4 vanachter, 2 vanvoor. het rare is dat mijn muis en toetsenbord ook op usb werken maar deze werken dus wel goed. Dus fysiek is er niets mis mee. als ikd e muis en toetsenbord versteek werken ze nog altijd. Ik heb alle poorten getest werken allemaal. Alleen niet met ipod enzo. Als ik de computer op nieuw opstart en de ipod laat zitten reageert mijn ipod alsof hij verbonden is en probeert de pc ook vand e ipod te booten.
Bij apparaat status staat dat er geen stuurprogramma's geinstallerd zijn. maar een week terug deed ie het perfect.
het apparaat staat ingeschakeld
fabrikant: standaard usb controller

kan iemand mij helpen? Het is nogal belangrijk aangezien op mijn memory stick alles staat voor eht school en dat ik het eigenlijk voor maandag nodig heb.

mvg ben

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 00:35 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het haast heeft: andere computer gebruiken en kijken of de stick in orde is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Het kan softwarematig of hardwarematig:
Softwarematig: even met drivers omprutsen of zelfs hele windows installatie overnieuw doen.
Hardwarematig: De usb geeft niet genoeg stroom af. Dit kan door moederbord of voeding komen lijkt me. Afhankelijk van de reserve hardware die je tot beschikking hebt kun je dit testen.

Er zijn ook usb hubs met een adaptor die dan zelf voor voldoende stroom zorgen. Waarschijnlijk zou dit je probleem ook oplossen als het een stroom probleempje is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

gambieter schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:06:
Als het haast heeft: andere computer gebruiken en kijken of de stick in orde is.
^^^ I'm with stu him. De rest komt later wel. En dan wil je dus kijken of het hard- of softwarematig is. Bijvoorbeeld door even iets als Knoppix te booten (of begin simpelweg met de safe mode), check natuurlijk ook je event log. Welk OS gebruik je trouwens? Al lijkt bovenstaand genoemde hardwareprobleem me het meest waarschijnlijk.

Ondertussen verplaats ik je topic van Client Software Algemeen naar Processors, Mobo's & Geheugen - in de gok dat het moederbord de boosdoener is. Anders gaat het vast wel door naar Windows Clients :P

Hoe dan ook welkom op GoT! :)
offtopic:
Tip voor later: iets dat zo erg belangrijk is zet je nooit op maar 1 USB stick (laat staan 1 DVD oid). Maak voortaan backups.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt de OS is windows xp sevrice pack 2.
De drivers zijn dat deze van het moederbord??
want deze heb ik al geherinstalleerd zonder effect.
met norton goback ben ik 4 dagen terug gegaan ook zonder resultaat.
De stick zal ook wel niet stuk zijn want dan zou mijn ipod en hdd ook stuk zijn.
de pc weet wel dat er een usb apparaat aanwezig is maar hij zegt dat het niet herkend word.
iemand ideen om dit probje op te lossen??
mvg ben

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Dan is het denk ik je moederbord. :)
Je kan het proberen te omzeilen door gebruik te maken van een usb hub die zelf voor de voeding zorgt. (met een adapter dus)
En anders een nieuw moederbord of als het nog in de garantie zit rma'en.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:06:
De stick zal ook wel niet stuk zijn
meten is weten, gissen is missen. Het gaat er niet om wat je denkt, maar om wat je werkelijk getest hebt. Ga naar vrienden/familie/buren en test of de stick daar wel herkend wordt en de bestanden gebruikt kunnen worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

laat maar niet goed gelezen.

[ Voor 88% gewijzigd door Dinictus208 op 03-11-2007 15:03 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1