Ik heb een weird probleem met mijn systeem. Deze week heb ik een nieuwe videokaart gekocht om de levensduur van mijn systeempje wat te verlengen. Dit is een AGP 1950Pro. Werkte perfect, op naar de volgende 'major' upgrade, een nieuwe processor. Ik had namelijk via ebay een nieuwe Athlon64 3400+ op de kop getikt, ter vervanging van mijn huidige 2800+ 
Het oude systeem dat goed werkte:
Athlon 64 2800+ (socket 754)
MSI K8N Neo3 Platinum 250 Gb, up to date bios
Powercolor X1950Pro AGP 512 Mb
360 Watt Chieftec voeding
4 * HD (2 * SATA, 2 * PATA)
1 * DVD
XP 32 bit
Goed, ik verving dus de 2800+ door de 3400+. De processorkoeling is vervanging door een Artic Freezer 64.
Booten was geen probleem, in de bios werd de nieuwe processor goed aangegeven. Alleen bij het verder booten naar Windows liep de PC vast op de het bestand acpitabl.dat. Ook booten in safe mode hielp niet: verder dan acpitabl.dat kwam ie niet. Na het booten met een XP cd kan ik via de recovery console wel op de HD's komen. De temperaturen zijn niet hoog, CPU wordt (volgens bios) rond de 35 graden.
Na een paar keer booten kwam het systeem niet verder dan het bestand 'system' (te zien via de safe mode), gevolg door wat random kleurige ansi-codes op het scherm.
Wat ik heb gedaan:
- bios gereset
- oude videokaart teruggezet
- Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen
- alle componenten behalve de boot HD losgekoppeld
- al het geheugen behalve 1 bank eruit
- alle mogelijke acpi settings uitgeprobeerd
- gegoogled naar dat acpitabl.dat bestand, maar de tips daar leverden niets op
Zelfs met terugzetten van de oude processor bleven de problemen.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de voeding of met de acpi settings, maar ik ben ten einde raad. Wie kan me verder helpen? Ik heb geen zin om de PC af te schrijven.
Het oude systeem dat goed werkte:
Athlon 64 2800+ (socket 754)
MSI K8N Neo3 Platinum 250 Gb, up to date bios
Powercolor X1950Pro AGP 512 Mb
360 Watt Chieftec voeding
4 * HD (2 * SATA, 2 * PATA)
1 * DVD
XP 32 bit
Goed, ik verving dus de 2800+ door de 3400+. De processorkoeling is vervanging door een Artic Freezer 64.
Booten was geen probleem, in de bios werd de nieuwe processor goed aangegeven. Alleen bij het verder booten naar Windows liep de PC vast op de het bestand acpitabl.dat. Ook booten in safe mode hielp niet: verder dan acpitabl.dat kwam ie niet. Na het booten met een XP cd kan ik via de recovery console wel op de HD's komen. De temperaturen zijn niet hoog, CPU wordt (volgens bios) rond de 35 graden.
Na een paar keer booten kwam het systeem niet verder dan het bestand 'system' (te zien via de safe mode), gevolg door wat random kleurige ansi-codes op het scherm.
Wat ik heb gedaan:
- bios gereset
- oude videokaart teruggezet
- Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen
- alle componenten behalve de boot HD losgekoppeld
- al het geheugen behalve 1 bank eruit
- alle mogelijke acpi settings uitgeprobeerd
- gegoogled naar dat acpitabl.dat bestand, maar de tips daar leverden niets op
Zelfs met terugzetten van de oude processor bleven de problemen.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de voeding of met de acpi settings, maar ik ben ten einde raad. Wie kan me verder helpen? Ik heb geen zin om de PC af te schrijven.