Toon posts:

Linksys WRT54G & 500GB MyBook

Pagina: 1
Acties:
  • 991 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een router gekocht om mijn werkstations te verbinden (1x laptop en 1x desktop allen windows xp).
De bedoeling is ook om de Mybook rechtstreeks aan de router te hangen zodat ik de schijf vanaf beide stations kan benaderen.

Nu heb ik de werkstations allemaal aan internet gekregen via de linksys maar de mybook is op nergens te vinden. Ik wil de mybook in eerste instantie als extra opslag gebruiken (het is dan zoals jullie wellicht weten een NAS) waarbij ik weinig interesse heb om via internet overal ter wereld het ding te benaderen... (werkt te langzaam).

Hoe kan ik dit alles het best inrichten?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Wreed jammer kerel,

als je die router nou nog kon terugdoen. Want een mybook, ik veronderstel dat je dan geen ethernet aansluiting hebt ? Dan moet je hem via usb proberen aan te sluiten op een router met usb-poortje.

Buffalo had er zo dacht ik, al ben ik er niet zo bekend mee...

Voor rest ken ik geen oplossing.

Edit: Wel is het zo dat als je zegt van "ik ben bereid om de pc desktop op te zetten als ik aan mijn gegevens wil in huis" je je desktop pc vlotjes kan instellen als "servertje" om de hele schijf te delen. Bij home xp moet je niet te veel verwachten van permissies, das gewoon iedereen alles of iedereen niks. Bij xp pro kan je per gebruikersnaam (ntfs)-permissies instellen.

[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 03-11-2007 01:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
die laatste optie lijkt me te kunnen, maar ik denk niet dat dit nodig is.. ik heb een mybook world edition, dat is een NAS server MET ethernet aansluiting..
veranderd de zaak neem ik aan?

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
idd, verranderd het idd, heeft de NAS standaard een vast IP adres? of krijgt hij deze via DHCP?

als dat zo is zou je eerst het IP adres op moeten zoeken in de DHCP table van de linksys router>status>local network>DHCP clients table

dan weet je iig het IP adres van de mybook nu zul je deze normaalgesproken toe kunnen voegen als netwerkverbinding>rechtermuisknop op netwerklocaties>netwerkverbinding maken hier typ je in \\ en dan het ip adres

tenminste als de mybook zo werkt.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een IP adres kunnen traceren maar als ik probeer een netwerk koppeling te maken via dit IP adres werkt het niet: Kan netwerkpad niet vinden.. |:(

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik via de webinterface eea kunnen aanpassen.

Uitleg:

1. Sluit de hardware aan zoals aangegeven in de bijgeleverde papieren quickstart-guide

2. Laat u NIET verleiden de meegeleverde CD-ROM in uw PC te steken.

3. Zet het apparaat aan en laat het minstens vier minuten met rust

4. Open uw Internet-browser en type "mybookworld" in de adresbalk. Als de "WD Shared Storage Manager" verschijnt is het apparaat actief.

5. Kies voor "General setup" er zal om een gebruikersnaam en wachtwoord worden gevraagd. Geef als gebruikersnaam "admin" en als wachtwoord "123456" op.

6. Kies voor "Update Device/Workgroup Names" en zorg dat de werkgroepnaam gelijk is aan die welke u in uw netwerk gebruikt (meestal MSHOME of WORKGROUP)

7. Open de Windows Explorer en verbind een vrije schijfletter aan de map \\MyBookWorld\PUBLIC

8. Als alles goed is gegaan kunt u nu verbinding maken met uw nieuwe schijf.

9. Log eventueel opnieuw aan zoals beschreven onder 4. en pas de geboden opties zoals gebruikers, shares en beveiliging aan uw persoonlijke behoeften aan.

Volgens de oude opstelling (locaal) is echter data opgeslagen, en deze map kan ik nu niet meer benaderen (password kwestie)..
Ik heb wel het admin wachtwoord kunnen wijzigen maar deze map heeft wsl de oude account instellingen nog in zich, ik kan dus niet aan de opgeslagen data!

Iemand nog een idee hoe dit te omzeilen is?

Verwijderd

Op een opstartscherm als je mionet opstart zie je een code staan die je nodig hebt om te back uppen: mionet-username en dan een heel lang wachtwoord. Hiermee kom je in die map.

Ik heb zelf veel problemen met de schijfletters die steeds maar wisselen waardoor het ondoenlijk is om er een map permanent naar toe te linken zoals Mijn Documenten. Als je hem mapt (netwerkverbinding maken) dan kun je alleen nog maar lezen. Iemand hiervoor een oplossing?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:01:
Op een opstartscherm als je mionet opstart zie je een code staan die je nodig hebt om te back uppen: mionet-username en dan een heel lang wachtwoord. Hiermee kom je in die map.

Ik heb zelf veel problemen met de schijfletters die steeds maar wisselen waardoor het ondoenlijk is om er een map permanent naar toe te linken zoals Mijn Documenten. Als je hem mapt (netwerkverbinding maken) dan kun je alleen nog maar lezen. Iemand hiervoor een oplossing?
Start --> Uitvoeren --> net use O: \\ IP-adres van je apparaat\Mapnaam /persistent:yes

Verwijderd

Bedankt voor de tip, maar helaas werkt dit niet. Wat ik ook invul hij geeft steeds aan "kan de netwerknaam niet vinden".
Het is een raar ding die Mybook World. Hij wisselt maar steeds van schijfletter en daarom is het erg lastig grote bestanden over te zetten of een tijdje lang muziek te streamen. Ik heb ook contact opgenomen met de support van WD, maar die mailen dat ik één of ander nummer in de VS moet bellen!
Pagina: 1