Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat zijn mijn rechten? Vodafone winkel molt mijn batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Van mijn N95.
Ik ging naar de winkel en vroeg of ze het konden opladen.
Dus ik zei: Kunnen jullie mijn telefoon opladen?
De medewerker zei: ja

Een speciaal zaak die mijn batterij oplaadt.
Mijn Nokia heeft Vodafone abo en is branded (denk ik, zit iig logo van Vodafone op).

Anyway

Hij zat ook eerst te hannessen ermee, hoe het opgeladen moest worden, ik dacht al bij mijzelf, als dat maar goed gaat.
Dus hij ging het vragen aan een collega hoe het moest en hij gaf uitleg.
Toen zei hij dat het aan het opladen was.
10 minuten zou het duren om opgeladen te zijn.
Dus ik kwam terug, deed het erin, het gaf geen respons.
Dus ik vroeg hoe zit dit nou?
De medewerker zei dat hij het niet wist en dat de batterij misschien wel stuk is.....

Ik dacht ja hallo, hij deed het nog prima voordat ik hier kwam. Batterij was alleen leeg, ik heb dat ding nooit geopend sinds het begin (heb het nu 4 weken).

Hij zei, probeer het thuis eens met je eigen oplader. Maar toevallig had ik die bij me want ik weet hoe snel de batterij opgaat. Dus ik daar proberen, gaf ie ook geen respons.
Hij zei, ja probeer het thuis anders met USB kabel kijken of dat werkt.
Dus ik dacht...best... doe ik dat wel, maar door mijn verbazing van alles kon ik niet helder nadenken.
Hij heeft de batterij apart opgeladen, waarom zou dat wat te maken hebben met mijn oplader en een USB kabel? Kan mijzelf echt nu voor mn kop slaan.
Staat er gewoon helemaal los van.

Maar goed, heb ik een kans om een nieuwe batterij te claimen?
Enige wat ik als bewijs kan geven is dat die kerel zei dat ik anders terug moest komen als het thuis niet lukte.

Ik kwam daar ook in de 1ste instantie om een extra batterij te kopen maar die hadden ze niet.
Wil je 1 extra krijg je 1 minder -_-

Ik had ook gewoon een bewijs moeten hebben dat hij eraan zat.
Denk dat ik dat de volgende keer maar subtiel ga vragen of hij even zijn handtekening neer wilt zetten dat hij degene is die het heeft zitten opladen.

Maar heeft iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Heb ik recht op om een nieuwe batterij te krijgen? Want een speciaal zaak als Vodafone, waar mijn telefoon+abo gewoon van is, verleent de oplaad service gratis, en ik heb duidelijk gezegd, en hun hebben geconfirmeerd dat het de N95 was.

Alvast bedankt ;(

Verwijderd

Mangafan2 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:03:
Enige wat ik als bewijs kan geven is dat die kerel zei dat ik anders terug moest komen als het thuis niet lukte.
en heb je dat dan al gedaan? Zoja: wat was de respons?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom gaat ge uberhaupt naar een winkel om u zo dure gsm te laten opladen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Huh, ik snap er werkelijk geen reet van? Een telefoon opladen is een klein pinnetje in de telefoon steken en klaar. En hoe kunnen zij binnen 10 minuten een telefoon compleet opladen? Hebben ze een powerpack gebruik ofz?

Je kunt aangiften doen bij de politie en dan de camera beelden laten opvragen zodat Vodafone alsnog alles moet betalen. Maar ik snap dat hele oplaad proces niet :?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Aangezien je geen bonnetje hebt, zou ik het in de eerste plaats gooien op de coulance van de medewerkers van de winkel. Ga er nog eens naar toe en leg alles uit, regel dat je twee accu's voor de prijs van één kan kopen. Of dat zij de kapotte accu opsturen voor garantie.

Werkt dat niet, geef aan dat je teleurgesteld bent in de service van Vodafone en dat je maar eens een aangetekend briefje naar het hoofdkantoor gaat tikken. Doe dit eventueel ook.

Werkt dat niet, neem contact op met alle mogelijke consumenteninstanties zoals Kassa en de Consumentenbond.

Aangifte doen bij de politie is tijdverspilling voor jezelf omdat je er waarschijnlijk toch je accu niet door terugkrijgt, en voor de politie omdat die veel beter echte boeven kunnen vangen dan lullige < 50 euro consumentenkwesties oplossen.

This can no longer be ignored.

• DaannO
Erik Jan schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:26:
Aangezien je geen bonnetje hebt, zou ik het in de eerste plaats gooien op de coulance van de medewerkers van de winkel. Ga er nog eens naar toe en leg alles uit, regel dat je twee accu's voor de prijs van één kan kopen. Of dat zij de kapotte accu opsturen voor garantie.

Werkt dat niet, geef aan dat je teleurgesteld bent in de service van Vodafone en dat je maar eens een aangetekend briefje naar het hoofdkantoor gaat tikken. Doe dit eventueel ook.

Werkt dat niet, neem contact op met alle mogelijke consumenteninstanties zoals Kassa en de Consumentenbond.

Aangifte doen bij de politie is tijdverspilling voor jezelf omdat je er waarschijnlijk toch je accu niet door terugkrijgt, en voor de politie omdat die veel beter echte boeven kunnen vangen dan lullige < 50 euro consumentenkwesties oplossen.
Das opzich een prima instelling om niet naar de politie te gaan. Als er ingebroken is in je auto heeft het ook weinig zin aangezien het alleen maar voor de verzekering is 8)7

kassa en andere consumenten instanties liggen denk ik ook niet wakker van 50 euro dus daar zal je waarschijnlijk weinig mee opschieten. De eerste twee voorstellen van je zijn het meest aannemelijk maar ik betwijfel of ze het zullen toegeven. Je kunt naar een Nokia servicepoint gaan en daar je batterij laten omruilen voor een nieuwe als het goed is omdat je nog gewoon garantie hebt, hier heb je het meest kans op.

Echter vraag ik me nog steeds af hoe moeilijk het is om een batt te laden en wat ze daarvoor hebben gedaan?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 21:15
ik snap hier niks van, een batterij opladen kan je zelf toch wel? en hoe dan ze dat binnen 10 minuten?

Verwijderd

het lijkt me aannemelijk dat de verkoper je zal vertellen dat hij waarschijnlijk al kapot was, tenzij hij toegeeft dat hij een kluns is, maar die kans lijkt me klein :P
Ik denk gewoon dat je het even moet uitleggen,
En als ze al meteen komen met, ja sorry dit dat, hoe maak ik t goed etc, geen probleem , maar als je dood kan vallen, dan begin jegewoon met een verhaal van, kan je niet maken, stelt me diep teleur, de "schuld" ligt bij de medewerker, als dat niet zo is, waarom bieden ze dan die service aan etc...
Mocht het niet batem, kan je altijd nog briefie sturen naar VF hoofdkantoor

• Mangafan2
Ik vroeg ook, hoe kan het nouweer binnen 10 minuten opgeladen worden terwijl die van mijn 3 kwartier over doet?
Hij zei dat er verschil zat tussen laders en dat die van hun duurder was ofzo.

Maarja ik laat ze er natuurlijk niet mee weg komen, wil alleen weten met welke argumenten ik kan komen, waar ik recht op heb etc.
Maar ik zal het zeker niet opgeven.
Als arm student zijnde kan ik die 50 euro echt niet zomaar opnieuw uitbesteden :(

Maar als ze gaan ontkennen dan ehhh moet ik inderdaad maar VF hoofdkantoor inlichten.
Dat moet geen probleem zijn trouwens, maar doe het niet graag.
Heb connecties op hoge posities maar wil het pas toepassen wanneer nodig. Ben wel natuurlijk blij dat ik dat als last resort kan gebruiken.

Maar waarom ik zo'n dure telefoon laat opladen?
Telefoon is prima, alleen batterij is stuk.
Batterij heeft hele andere waarde dan de telefoon maar wel erg belangrijk :(
Ik was met mijn vrienden en we waren aan het shoppen, dan kon ik ondertussen mijn lege phone opladen zodat ik weer in contact kon staan met al mijn vriendinnetjes. >_>

Ik heb mijn telefoon besteld via gsmeasy.nl en niet uit een vodafone winkel, maar het is wel een vodafone abo en branded toestel.

Ik voel me zo leeg en naakt nu zonder mijn telefoon....was echt een maatje van me.

Maar heeft iemand een idee hoe ik de verkoper(s) moet benaderen hiermee? Want inprincipe hebben ze gewoon iets stuk gemaakt terwijl ze zeiden dat ze het wel konden.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Mangafan2 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:17:
[...]
Maar heeft iemand een idee hoe ik de verkoper(s) moet benaderen hiermee? Want inprincipe hebben ze gewoon iets stuk gemaakt terwijl ze zeiden dat ze het wel konden.
Heb je wel gelezen? Stukje boven hier: Erik Jan in "Wat zijn mijn rechten? Vodafone winkel m..."

• DaannO
Als arm student zijnde kan ik die 50 euro echt niet zomaar opnieuw uitbesteden :(
En dan loop je rond met een telefoon van 650 euro en dan kan die 50 euro er niet vanaf :?

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 19:53
DaannO schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:23:
[...]
En dan loop je rond met een telefoon van 650 euro en dan kan die 50 euro er niet vanaf :?
Een gratis toestel via abbo lukt vaak nog wel voor de gemiddelde student. 50 euro is best veel voor sommigen.

• Mangafan2
Ja maar dat is meer wat ik zou kunnen vragen, maar ik wil weten wat ik moet zeggen.

En inderdaad ik heb een abo dat niet veel kost.
En ookal was het geen abo, 50 euro blijft veel geld voor mij. Dan had ik lang gespaard voor die 650-700 euro.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Mangafan2 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:43:
[...]

Ja maar dat is meer wat ik zou kunnen vragen, maar ik wil weten wat ik moet zeggen.
Wat denk je te kunnen zeggen?

Ga je het wetboek daar staan quoten? Heb je een kopietje van de voorwaarden waaronder Vodafone jou de dienst heeft geleverd? Denk je echt dat ze onder de indruk zijn van "connecties op hoge posities"? Hangt er een verdachte wolk verdampt accuzuur in de winkel?

Mijn punt is dat je geen poot heb om op te staan. Geen bonnetje en zoals hierboven al gezegd wordt, had de accu net zo goed al kapot kunnen zijn. Door in zo'n geval direct op je strepen te gaan staan, bereik je over het algemeen vrij weinig.
Daarom moet je het subtieler aanpakken. Leg het uit en vraag een verkoper of hij een oplossing heeft voor het probleem. Wat zou hij doen in zo'n situatie? Wat denkt hij dat er misgegaan kan zijn bij het laadapparaat? Zou je het laadapparaat mogen bekijken? Valt de accu niet gewoon binnen de garantie van Nokia? Wat vindt z'n collega ervan? Gooi het op een dealtje (reeds aangehaalde 2+1 gratis oplossing)? Is het doel van de gratis-oplaad-actie het verkopen van meer accu's? Denkt de verkoper dat het hoofdkantoor er ook zo over denkt?

Of, spreek gewoon dezelfde (kluns)medewerker weer aan en zeg dat het trucje met de USB-kabel niet heeft gewerkt. Vraag 'm naar de volgende stap.

This can no longer be ignored.

• Mangafan2
Ahhh ok dankjewel :) daar heb ik veel aan.

Maar zo bedoelde ik het niet over die "hoge positie". Het is meer dat ik het dan meld, niet dat ik daar in de winkel zelf ga dreigen ermee.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Ga eerst eens terug naar de winkel. Met een beetje geluk tref je een vriendelijke medewerker en is er verder geen probleem. Het onderwerp heeft hiernaast geen directe betrekking op PSGG.

[ Voor 45% gewijzigd door Eggy op 03-11-2007 12:07 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.