Ik heb sinds een aantal dagen grote problemen met m'n MacBook. de MacBook halverwege de installatie opeens uitviel. Wanneer ik hem vervolgens weer aan wou doen, kreeg ik een zwart scherm te zien, en het pulse lampje bleef branden, verder gebeurde er niets. "Mooi is dat, harde schijf kapot" dacht ik. Ik dus de oude harde schijf (met alle data er nog op) er weer indoen, en toen kreeg ik opnieuw hetzelfde zwarte scherm. Dan maar het geheugen er uit en er weer indoen. Toen ging het helemaal fout. Allemaal rare strepen op het scherm, en na 3 seconden viel de MacBook spontaan uit. Dan maar het oude geheugen proberen (originele 2x256mb). Toen startte hij ineens weer op. Enfin. Nieuwe harde schijf er dus weer in, en Leopard installeren. Dat verliep allemaal prima. Totdat ik besloot een backup te maken mbv Time Machine. Ik kwam na een half uurtje terug, toen de dvd-drive rare geluiden maakte. "pffrrt pffrrt pffrrt pffrtt pffrrtt pffrrrt". Het geluid wat je dus hoort wanneer een een cd uitwerp, alleen dan telkens maar achter elkaar. Ik de MacBook uitdoen. Vervolgens probeerde ik hem weer aan te doen, en ja, weer hetzelfde zwarte scherm. Hij reageerde nergens meer op. Dus de MacBook weer uit. Batterij eruit halen, geheugenreepjes eruit er er weer in doen. En ja, hij deed het weer. Direct daarna heb ik de hardware test gedaan, alles in orde.
Vandaag kreeg ik opnieuw problemen. Tijdens dat ik met iTunes bezig was kreeg ik opeens verticale strepen door m'n scherm. Ik deed de MacBook uit, maar hij deed weer raar tijdens het opstarten. Zwart scherm en het geluidje dat de dvd-drive maakt tijens het opstarten bleef maar doorgaan. De hele tijd achter elkaar. Ik heb de PRAM en PMU gereset en daarnet deed hij het weer. Zwart scherm en dvd-drive geluid.
War kan dit aan liggen? Ik ben nu steeds meer bang voor het feit dat het een moederbord probleem is.
De Macbook is net buiten de garantie (1 jaar en ruim 1 maand)
Vandaag kreeg ik opnieuw problemen. Tijdens dat ik met iTunes bezig was kreeg ik opeens verticale strepen door m'n scherm. Ik deed de MacBook uit, maar hij deed weer raar tijdens het opstarten. Zwart scherm en het geluidje dat de dvd-drive maakt tijens het opstarten bleef maar doorgaan. De hele tijd achter elkaar. Ik heb de PRAM en PMU gereset en daarnet deed hij het weer. Zwart scherm en dvd-drive geluid.
War kan dit aan liggen? Ik ben nu steeds meer bang voor het feit dat het een moederbord probleem is.
De Macbook is net buiten de garantie (1 jaar en ruim 1 maand)