Toon posts:

[XP] Resolutie per applicatie instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 22" monitor (1680x1050). Het is echter niet altijd handig om een applicaties in fullscreen (1680x1050) te draaien omdat de layout dan verpest zou kunnen worden.

Daarom ben ik opzoek naar een programma dat mogelijk maakt om applicaties zoals Firefox in een aangegeven resolutie te openen. Ik heb op Google gezocht, maar helaas heb ik weinig nuttige informatie kunnen vinden. Wel ben ik tegen gekomen dat ik de Compatibility "Run in 640 x 480 screen resolution", maar daar heb ik weinig aan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of die specifieke programmas niet een paramater hebben waarbij je kunt aangeven welke resolutie ze moeten draaien. Bij games wil je het wel eens tegenkomen voor custom resos, wellicht bestaat er ook zoiets voor de applicaties die jij wilt draaien.

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 16:12
Is het niet juist het idee met zo'n hoge resolutie dat je niet meer alles full-screen hoeft te draaien? Lekker windowed, zodat je makkelijk kan overschakelen tussen verschillende programma's. Als je de letters te klein vind worden (kan ik me op zich wel voorstellen met een 22" scherm), dan zou je eigenlijk gewoon standaard op een lagere resolutie moeten werken.

Anyway, je zou kunnen kijken naar Ultramon. Daarmee kan je (dacht ik) dingen als resolutie en secundaire schermen aanpassen bij het starten van een programma.

Dit gaat er trouwens van uit dat je echt de resolutie van je scherm wil aanpassen bij het starten van programma's. Als het je puur om de window grootte gaat, dan moet je bedenken dat de meeste programma's nieuwe vensters openen met dezelfde grootte als hun laatste.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er met name om dat ik IE en Firefox in een andere resolutie kan draaien (window grootte moet dus worden aangepast, niet de screen resolution). Het is inderdaad zo dat ik die apps niet in fullscreen zou moeten draaien, echter kan ik er maar niet aan wennen om het telkens in een kleiner scherm neer te zetten. (Ik druk na een tijdje vanzelf op het knopje om het scherm te maximaliseren). Lagere resoluties dan 1680x1050 maken het scherm weer te groot of de beeldverhouding is niet juist.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Voor Firefox kan je de webdeveloper extensie gebruiken. Deze kan het viewport of het window resizen naar het gewenste aantal pixels. Dit zal hij echter niet iedere keer bij opstarten doen en is er ook niet specifiek voor bedoeld maar het komt in de buurt. Als je een app eenmaal op een resolutie draait zou Windows dat moeten onthouden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Acer GridVista kan dat het scherm in twee, drie of vier delen onderverdelen, het is een applicatie die gratis is te downloaden vanaf de ftp van acer.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1