Ik heb een gebruikte club3d 2600xt 512mb kaartje van iemand overgenomen zonder iets daarbij. Kaart erin en alles wordt onder vista goed herkent en werkt prima. Via ebay een dvi->hdmi kabel gekocht en aangesloten en beeld op m'n philips 32pw9551 crt, werkt perfect. Alleen geen geluid over de kabel. In Vista staat het geluidsgedeelte van de videokaart goed en de volumemeter slaat ook uit bij het afspelen van een mp3tje of film (hd audio als standaard geselecteerd). Nu lees ik dat er speciale dvi -> hdmi verloopjes bij de hd2x00 kaarten wordt geleverd. Deze zouden het geluid over hdmi kunnen transporteren. Nu heb ik dus niet zo'n verloopje. Maar wat is er nu zo byzonder aan het oorspronkelijke meegeleverde verloopje qua constructie en diegene die je voor een paar euro kan kopen. Of het verschil met mijn aangeschafte dvi->hdmi kabel? Of weet iemand hoe ik wel het juiste verloopje kan bemachtigen?
voor geluid moet je toch echt een hdmi->hdmi kabel hebben. hdmi is DVI+geluid
En er komt ook geen geluids signaal uit een DVI poort, alleen uit een hdmi poort.
Anders kan je nog even kijken of het "geluids" gedeelte van je videokaart wel goed is geinstalleerd.
Anders kan je nog even kijken of het "geluids" gedeelte van je videokaart wel goed is geinstalleerd.
[ Voor 53% gewijzigd door Flappiewappie op 02-11-2007 21:57 ]
Hier staat wat
De verloopjes die standaard bij de HD2XXX serie van ATi worden geleverd wijken af van de standaard DVI > HDMI verloopjes, hier schijnt ATi nog uniek in te zijn. De DVI aansluitingen van deze ATi kaarten zijn voorzien van audio kanalen (als het ware) die door de meegeleverde verloop van DVI naar de standaard HDMI wordt overgezet. Ik zou de verkoper eens vragen of hij/zij het verloopje nog heeft, want zelf heeft de persoon er in princiepe weinig aan.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat begrijp ik. Maar als ik de kabel open zou snijden dan heb aan de ene kant een hdmi plug met allemaal draadjes. Als ik aan de andere kant een hdmi plug zou solderen dan heb ik een hdmi->hdmi kabel. Of niet? Nu zit er een dvi connector aan. Zou dit dan dan betekenen dat er minder bedrading in de kabel zou zitten dan een "echte" hdmi->hdmi kabel? Maar bij het verloopje komt het uiteindelijk toch weer uit bij een dvi connector.Flappiewappie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:56:
voor geluid moet je toch echt een hdmi->hdmi kabel hebben. hdmi is DVI+geluid
Ik had het nog speciaal gevraagd maar hij had er niks bij, ook weer 2ehands gekocht. Ik las ook dat sommige 2400pro kaarten ook niet met verloopje werden geleverd. Dan zou je toch verwachten dat ze ook los te verkrijgen zijn. Ik weet alleen nog niet waar...
@flappiewappie: geluid is goed geinstalleerd: Hdmi audio als standaard geselecteerd, mijn gewone geluidskaart stopt ermee, toepassing afsluiten en opnieuw starten; geen geluid uit m'n tv
[ Voor 20% gewijzigd door poema op 02-11-2007 22:18 . Reden: toevoeging ]
Op je DVI plug van je DVI-HDMI kabel, hoeveel pootjes op de connector zijn daarwerkelijk naar buiten aangevoerd ( single link of dual link ).
Een rechthoekig blok van 24 of 2 groepen van 9 met een brede poot ?
Alle pootjes, 24x, het is een dual link connector dvi-d.edelf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 07:31:
Op je DVI plug van je DVI-HDMI kabel, hoeveel pootjes op de connector zijn daarwerkelijk naar buiten aangevoerd ( single link of dual link ).
he, tijdens mijn zoeken hier op Got kwam ik jouw post tegen. Heb jij al succes?
Ik gebruik een dvi -> hdmi standaard kabel van Scheer & Foppen op mijn Asus 2600 XT (op mijn media center pc) en heb hierbij wel geluid op mijn lcd tv.
[ Voor 9% gewijzigd door DJvL op 04-11-2007 11:11 ]
Main: Ryzen 5950x (PBO 235|170|170,CO,Scalar 4850x16 stable) | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3866-14) | AMD RX 6800 (uv) || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Deze heb je nodig:
http://shop.ati.com/product.asp?sku=3526142
http://shop.ati.com/product.asp?sku=3526142
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Ik had hetzelfde probleem met mijn jetway 2600XT, geen HDMI geluid.
Ik heb het even uitgezocht, op de onderste DVI connector geen geluid over HDMI met de bijgeleverde adapter. Op de bovenste DVI poort echter wel!
Om HDMI audio aan te krijgen kun je dus de bijgevoegde adapter gebruiken en HDMI naar je beeldscherm. (Dit was een of andere chineese adapter, ik probeer nog een gewone kabel later..)
In windows configuratie "geluid en apparaten" kiezen en bij audio het standaard weergave apparaat veranderen naar "Ati HD audio .. "
Op die manier heb ik in combinatie met PowerDVD en met SPDIF actief, LPCM AC3 en DTS over HDMI aan de praat!
Ik heb het even uitgezocht, op de onderste DVI connector geen geluid over HDMI met de bijgeleverde adapter. Op de bovenste DVI poort echter wel!
Om HDMI audio aan te krijgen kun je dus de bijgevoegde adapter gebruiken en HDMI naar je beeldscherm. (Dit was een of andere chineese adapter, ik probeer nog een gewone kabel later..)
In windows configuratie "geluid en apparaten" kiezen en bij audio het standaard weergave apparaat veranderen naar "Ati HD audio .. "
Op die manier heb ik in combinatie met PowerDVD en met SPDIF actief, LPCM AC3 en DTS over HDMI aan de praat!
Pagina: 1