Toon posts:

internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo even een vraagje tot voor kort had ik een perfect functionerend netwerkje 3 pc's win2k servertje met exchange + msproxy draaien, ik had toen nog een vast ip adres via casema. sinds kort hebben ze weer het een en ander gewijzigd en heb je nu toegang via een broadbandacess server die nu ook dynamische ip -adressen toewijst en daar zit hem het probleem . voorheen werkte het als volgt 2 nics in de server de een geconnect via vast ip aan het internet en de andere naar mijn interne netwerk. nu met dynamische adressen werkt dit niet meer. er wordt nu ook een soort virtuele pps eternet driver aangemaakt die nodig is voor die bas server bij casema. win 2k ziet nu drie lanverbindingen 1 voor intern 1 voor internet nic en een voor die virtuele driver die trouwen gebruik maakt van die internet nic.probleem zit hem dhcp lease die win2k zelf toekent ook als je een ipadres opgeeft. ik krijg nu of mijn internetverbinding werkt maar intern werkt niet meer of precies andersom. iemand bekent met dit probleem of heeft ook cable wanadoo met com21 modem en nog mooier oplossing om internet delen en lan weer werkend te krijgen ?

ik hoor het wel

groetjes
peewee37