Toon posts:

Geheugenkwestie voor nieuw syteem

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben bezig met een nieuw syteem samen te stellen, ik kom er alleen niet uit wat het geheugen betreft.

Ik wil graag de ASUS I S775 P5K PREMIUM/WIFI-AP ATX kopen.
Volgens de fabrikant ondersteund deze geheugen dat op 1066Mhz werkt. Ik heb daarvoor een setje geheugen gevonden namelijk: Corsair QUAD2X4096-8500C5DF Dominator 1066 MHz.

Het probleem is echter dat dit niet voorkomt in de QVL van Asus. Wel een set op 1066 van 2048mb, maar als ik die 2x wil hebben ben ik veel duurder uit.

In hoeverre kan dit voor een probleem zorgen? Ik wil graag 4gig geheugen i.v.m vista 64bit.

Alvast bedankt....

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Asus en corsair werken meestal wel goed met elkaar samen. Ik zou je hier niet al te veel zorgen om maken. Het feit dat het niet in de QVl lijst staan, wilt niet zeggen dat het ook meteen niet werkt. Kwestie van uitproberen, en ik geef je 90% dat het lukt. Gaat het toch niet? Dan kan je je geheugen gewoon terugbrengen zonder problemen.

[Edit:]
Welkom op GoT trouwens. :w

[ Voor 5% gewijzigd door Tomfish op 02-11-2007 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Ik ga het denk maar gewoon proberen, bestel alleen alles op internet dus retouneren is wel minder.
Laat wel weten wat het geworden is.

Groetjes

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:12:
Bedankt,
Ik ga het denk maar gewoon proberen, bestel alleen alles op internet dus retouneren is wel minder.
Laat wel weten wat het geworden is.
Let dan wel op de regels van het retourneren. Zelf zou ik niet van de QVL lijst afwijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De QVL geeft een lijst van geheugen wat gegarandeerd werkt. Iets wat er niet opstaat betekent in de meeste gevallen simpelweg dat het niet getest is. Dat zegt dus niks :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben er niet heel bang voor, maar was wel wat voorzichtig omdat dit het maximale is wat het moederbord aan kan. En ook omdat de prijzen wat hoger liggen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Klopt. Ik heb bijvoorbeeld OCZ Special Opps Edition PC6400 geheugen (800MHz) en deze staat niet op de QVL van mijn M2N-SLI Deluxe plank. Het geheugen werkt echter wel helemaal goed, geen instabiliteit, geen vastlopers, geen fouten in memtest. Het enige kleine probleem is dat mijn moederbord van deze 2GB kit de laatste kilobyte niet kan gebruiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je bang bent om problemen te krijgen met geheugen, waarom neem je dan een Asus mobo? Asusbordjes zijn de minst tolerante bordjes namelijk als het aankomt op geheugen compatibiliteit, beetje afhankelijk van welk bord dat je hebt kan dat heel nauw luisteren.

Wil je het zeker voor het onzekere, neem dan geheugen dat op de QVL staat, of kijk naar iets anders dan Asus.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Ik snap het niet hoor... ASUS borden hebben slechte ACPI support in Linux, ASUS borden zijn kieskeurig met geheuge, ..., en toch is er een reden dat heel veel mensen ASUS nemen :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik had bij de aanschaf van mijn systeem zo'n zelfde probleem, ik heb een Gigabyte moederbord, hen een mailtje gestuurd en bevestiging gekregen dat het zou werken, en dat doet het idd. Ik weet niet hoe de service van Asus is, maar je kan het altijd proberen. De lijst van Gigabyte was ook wel heel kort, hier had je bijna niks aan, antwoord had ik na een paar dagen.

Verwijderd

Topicstarter
The Triad schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:10:
Ik snap het niet hoor... ASUS borden hebben slechte ACPI support in Linux, ASUS borden zijn kieskeurig met geheuge, ..., en toch is er een reden dat heel veel mensen ASUS nemen :p
Voor mij persoonlijk kan ik zeggen dat ik in al die jaren nog nooit een onderdeel van asus bij mij kapot heb zien gaan, ik vind ook dat vaak wel handige dingen verwerken in hun podukten.
Pagina: 1