Toon posts:

ATI Mobility Radeon 9700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een Acer-laptop met een ATI Mobility Radeon 9700 videokaart (64MB DDR).
Deze draait op Windows Vista, met 1GB DDR werkgeheugen en een 1,5Mhz Centrino processor.
Ik maak vaak gebruik van 3D-rendering (is veel gezegd, het gaat over software die lichtshows simuleren en dus geen echt zware belasting met zich meebrengen).
Onder windows XP werke dit perfect, maar onder vista is het beeld nogal schokkerig en dus niet echt realistisch (ik ben voor de installatie van 512mb naar 1gb werkgeheugen gegaan).
Ik heb de aero al eens uitgezet alsook alle andere onnoodzakelijke programma's, alsook met de ATI Catalyst software eens gespeeld met de 3D-instellingen, maar ik merk geen echt verschil ..
Iemand die misschien weet waar dit aan kan liggen?
Ik vermoed in ieder geval dat dit ergens een instelling ofzo zal zijn?
Bedankt!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 13:34

Flappiewappie

Hier nog meer

Drivers?

Hier staat wat

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:42
Vista is véél zwaarder?

Onder XP draaide Photoshop CS2 met 1GB gewoon goed e.d. Maar op Vista was hij al snel niet meer vooruit te branden (met beeldopbouw alleen al). Ik denk dus dat je beter terug kan naar XP of iets dergelijks, 1GB is voor Vista al het minimum. Ik heb nu 2GB (en een dualcore CPU meteen, maar ik weet niet of dát nou meteen zoveel uitmaakte, ik zat namelijk aan maximale geheugen).

Succes!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."