Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AS3] Volledige length property van Sound Object

Pagina: 1
Acties:

• Defusix
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 17:05
Hallo.
Ik zit al een tijd met een probleem. Heb het hele net af gezocht, maar niemand weet echt de oplossing.

Ik ben bezig aan een "mp3 speler" in actionscript 3(in actionscript 2 komt dit probleem niet voor)

De lengte(in milliseconden) property is namelijk dat van het gelade gedeelte van het mp3 bestand. Wat je dus krijgt, is dat hij steeds toeneemt todat hij 100% gelade is.

Hoe krijg ik de waarde van het hele mp3 bestand?

Je zou via php de lengte kunnen doorgeven, maar dat doe ik pas als ik écht wanhopig ben :P
Het bitrate property bestaat niet. Dus daar kan je ook niks mee beginnen.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
Als je alles volledig in flash wilt houden kun je de tijd wel redelijk benaderen.
Deel de tijd door het aantal bytes wat geladen is en vermenigvuldig dat met het totaal aantal bytes.
Zo heb je een redelijke indicatie van de tijd, hangt wel af van het type MP3 (vbr of cbr).

• Defusix
Maar hij download toch niet recht evenredig met de tijd?

• BernardV
Nee, maar als je bijvoorbeeld 1MB binnen hebt en je weet dat de complete mp3 2MB is, kun je er ongeveer vanuit gaan dat de tot dan geladen tijd x 2 ongeveer de tijd van de mp3 is.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bernardV schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:39:
Nee, maar als je bijvoorbeeld 1MB binnen hebt en je weet dat de complete mp3 2MB is, kun je er ongeveer vanuit gaan dat de tot dan geladen tijd x 2 ongeveer de tijd van de mp3 is.
Dat wil 'ie juist op voorhand 'uitlezen' ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Defusix
oo wacht. Na een paar keer redeneren kom ik er achter.
Het mooie is dat je deze berekening natuurlijk vaker kunt maken zodat je wel precies op het einde uit komt.
Bedankt :)

[ Voor 74% gewijzigd door Defusix op 07-11-2007 20:25 ]

• BernardV
RobIII schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:00:
[...]

Dat wil 'ie juist op voorhand 'uitlezen' ;)
Dat klopt, alleen dat kan niet. Of je moet de tijd al in de id3-tags zetten.
Als je een mp3 progressive download weet je nog niet wat de uiteindelijke tijd gaat zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door BernardV op 08-11-2007 14:48 . Reden: Typo ]

Pagina: 1