wanadoo livebox & vista

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
ik gebruik op mijn laptop windows vista en voor iternet wil ik nu draadloos verbinding maken met de wanadoo livebox. wij hebben hier 1 officiele set voor maar die word al in een laptop gebruikt.

op de pc zit ikook s draadloos op de livebox hd hier ergens gelezen dat je daarvoor de box aan en uit moest zettenen dat werkte. maar nu op vista.

ikheb al bij 192.168.1.1 gekeken. maar ook daar staat volgens mij alles goed.

ook bij het uit aan zetten geeft vista we'll aan dat er verbinding is gemaakt. helaas alleen lokaal.

de wep key klopt. verbinding sterkte is goed. opnieuw starten werkt niet. help mij. ikkomer niet meer uit.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat is nou precies je probleem?
Als Vista geen 'Internet' kan vinden, dan lijkt het me dat je een verkeerde DNS ingesteld hebt aangezien je 192.168.1.1 wel kan benaderen; of was dit op je pc en niet op je laptop?
op de pc zit ikook s draadloos op de livebox hd hier ergens gelezen dat je daarvoor de box aan en uit moest zettenen dat werkte. maar nu op vista.
Ik snap je niet, bedoel je misschien het 'REG'-knopje indrukken? Want voor zover ik weet hoef je het niet uit te zetten ofzo? :? Maar ik moet via Bluetooth pairen met de Livebox door eerst op dat knopje te drukken.
help mij. ikkomer niet meer uit.
Wij zo ook niet, probeer ook eens wat zorg aan je bericht te besteden. Dit leest gewoon niet lekker en lijkt alsof het door een klein kind is geschreven. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door MensionXL op 02-11-2007 21:13 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Tjirp
MensionXL schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:09:
Wat is nou precies je probleem?
Als Vista geen 'Internet' kan vinden, dan lijkt het me dat je een verkeerde DNS ingesteld hebt aangezien je 192.168.1.1 wel kan benaderen; of was dit op je pc en niet op je laptop?

[...]

Ik snap je niet, bedoel je misschien het 'REG'-knopje indrukken? Want voor zover ik weet hoef je het niet uit te zetten ofzo? :? Maar ik moet via Bluetooth pairen met de Livebox door eerst op dat knopje te drukken.

[...]

Wij zo ook niet, probeer ook eens wat zorg aan je bericht te besteden. Dit leest gewoon niet lekker en lijkt alsof het door een klein kind is geschreven. ;)
Heb ik inderdaad om me mobiel geschreven in de trein.
Nogmaals dan maar.

Mijn huidige situatie thuis is:
Wanadoo LiveBox met 1 PC verbonden via een kabel. 1 PC met een Linksys draadloos netwerk kaart. en 1 Laptop via de Wanadoo Dongel. Allemaal windows XP.

Nu wil ik hierbij een Laptop op aansluiten. Deze laptop draait met Windows Vista.

Wat ik heb geprobeerd:
1: resetten livebox.
2: Verbinding maken met de Livebox met WEP-key tijdens het opstarten van de livebox (dit zou een beveiliging op de livebox omzeilen die ervoor zorgt dat alleen wanadoo USB dongle's kunnen verbinden met de Livebox).

Ook heb ik oa. op de PC met de kabel gecontroleerd in de Livebox Configuratie (192.168.1.1). Hier kon ik geen dingen vinden die mij verder hielpen.

De Laptop (Vista) krijgt wel verbinding met de livebox. maar geen verbinding met internet (Alleen-lokaal). Dit lijkt inderdaad op DNS problemen oid. maar met de kabel doet alles het naar behoren en aangezien de andere 2 draadloze verbindingen werken zonder problemen lijkt mij dit niet het geval.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is, en mijn excuses voor mijn onduidelijke vorige post.

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 16:38

DJVG

Gewoon DJVG

Je hebt al wel geprobeerd om het "WiFi register" knopje in te drukken tijden het aanmaken van een nieuwe verbinding? Dat is namelijk verplicht!

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

• Tjirp
DJVG schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:35:
Je hebt al wel geprobeerd om het "WiFi register" knopje in te drukken tijden het aanmaken van een nieuwe verbinding? Dat is namelijk verplicht!
Ja ook dat heb ik geprobeerd. Zoals eerder aangegeven is het me al eens gelukt om een verbinding op te zetten met de Livebox via XP. Hierbij moest je inderdaad ook de reg-knop indrukken. De verbinding naar de livebox komt overigens ook tot stand. Alleen word deze verbinding "alleen-lokaal".

Vooralsnog ben ik niet verder gekomen, ik heb nog veel gezocht op o.a. het internet. Ik ben bang dat ik hiervoor maar een nieuwe Wireless-kit moet bestellen bij Wanadoo.