Toon posts:

Garantie bij importeren hardware/elektronica uit buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik op vakantie naar Amerika en gezien de lage dollarkoers wil ik graag wat elektronica of hardware meenemen op de terugreis. Zelfs na BTW en invoerrechten scheelt het soms toch nog aardig wat.

Het enige waar ik nog mee zit is met garantie. Veel producten hebben alleen amerikaanse garantie. Maar er zijn er ook enkele met internationale garantie. Apple biedt het bijvoorbeeld aan op veel van haar producten. Via google of de website van de fabrikant is er niet makkelijk achter te komen welke merken internationale/wordwide garantie geven.

Kan iemand wat voorbeelden noemen van producten/merken die internationale/wordwide garantie bieden?

Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in computerhardware onderdelen, foto- en videocamera's, laptops en andere producten die makkelijk mee te nemen zijn. Maar om het topic voor meer mensen interessant te maken kun je natuurlijk ook andere zaken noemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De techfora van GoT zijn voor technische vragen. Daar horen zaken als garanties niet toe. Garanties kunnen in Stuffis Generalis besproken worden. Helaas heb jij nog geen toegang tot Stuffis Generalis (die krijg je bij minimaal 30 dagen op GoT en minimaal 50 posts), dus heeft het weinig zin om dit topic te verplaatsen. Er rest weinig anders behalve het topic te sluiten.

Overigens kun je zelf prima op de US websites van fabrikanten gaan kijken naar garantievoorwaarden. Let wel dat zelfs als ze wereldwijde garantie aanbieden je je alleen daarop kunt beroepen, niet op de (in vele gevallen veel gunstigere) NL/EU consumentenrecht als er iets misgaat met iets wat je buiten de EU gekocht hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.