Toon posts:

Matrox G400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een pctje met een G400, hij flipt wel eens en gooit dan alle kleuren net zo lang door elkaar totdat er een vrolijk boeket aan kleuren is ontstaan :(.
Het is niet altijd, anders was het simpel, heeft iemand van jullie wel eens gehoord van dit probleem?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Allo mede-bomb-person ;) .. klinkt als videogeheugen dat te hoog geklokt is of waarvan 1 chip niet goed meer werkt. Het kan dat je pas die rare kleuren krijgt als die chip in gebruik is en dat is misschien maar heel soms (weet niet zeker of dat kan hoor). Al geprobeerd het geheugen te downclocken? Anders, als er nog garantie op zit, proberen een nieuwe te krijgen.

PC Specs

Verwijderd

Hee, als jullie het dan TOCH over de Matrox G400 hebben...

Ben ik de enige bij wie de Alice Demo gewoon nagenoeg zwart is? Als in: de meeste textures zijn niet ingekleurd? Ik zie Alice, ik zie de kat, ik zie hier en daar wat objecten, maar het is ZO zwart en leeg voor de rest, dat kan gewooon niet kloppen... ? :?

Ik draai Windows Me... (Heb het nog niet onder W2K kunnen proberen overigens.)

• Bomberman
Tis al 9 maanden geleden dat ik me bezig heb gehouden met Matrox kaarten dus als ik onzin praat plz xcuse me :P .. gebruik je de OpenGL driver die bij je driver komt of de aparte TurboGL driver?

PC Specs

Verwijderd

De TurboGL driver? Ik dacht dat die bij de nieuwste G400 drivers niet meer nodig (geintegreerd) was... Dat zou een hoop kunnen verklaren, want Alice gebruikt een Quake engine (=openGL)...

Maar eh... Ik kan ook met de ALLERNIEUWSTE G400 drivers maar beter ook nog TurboGL installeren?

• Bomberman
Zoals ik al zei ik heb in geen 9 maanden meer een G400 in m'n PC gehad dus ik zou het niet weten. Je kunt het proberen natuurlijk. Mocht het niets uitmaken kun je hier eens vragen of zoeken (mocht je dat niet al gedaan hebben). Suc6 iig :) .

PC Specs

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
Op dinsdag 13 februari 2001 00:57 schreef motown het volgende:
Ik zie Alice, ik zie de kat, ik zie hier en daar wat objecten, maar het is ZO zwart en leeg voor de rest, dat kan gewooon niet kloppen... ? :?
Had ik ook, ik dacht in het begin zelfs dat het zo hoorde :D |:(

Oplossing voor het probleem: open de config.cfg in de alice directory en verander de waarde van set r_ext_compiled_vertex_array in 1, dus

set r_ext_compiled_vertex_array "1"

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb ik met de G450(Asus A7V):

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fredwilkes/weer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fredwilkes/beeldschermprobleem2.jpg

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ziet er uit als videokaart geheugen dat tever overgeclockt is / te warm wordt.

Overclock je je videokaart? Draait die in een AGP slot dat op 66Mhz draait? Wordt je kast goed genoeg geventileerd?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde,
ik heb een Asus A7V met TB800@950
en wat ik ook doe het blijft.
Nou ja ik heb er alleen last van in windows 2000 :( !

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 13 februari 2001 14:40 schreef Ruben_Pruim het volgende:
Ik heb precies hetzelfde,
ik heb een Asus A7V met TB800@950
en wat ik ook doe het blijft.
Nou ja ik heb er alleen last van in windows 2000 :( !
Gebruik ook Windows 200, zou het daaraan liggen???

En nee de kaart is niet overgeklokt.

Zit allemaal in een HQ-08 kast.

Moederbord Asus A7V Bios 1004D
900MHz TB

Iemand zij tegen mij dat het te maken had met mijn bios, en dat bioj 1005D alles opgelost zou zijn, maar dan moet ik W2K er weer af gooien, dus dat moet nog gebeuern, maar het is me inmiddesl al een derde keer overkomen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:26

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

probeer anders een oudere win2k driver of dwing g400 op agp1

Sys Specs

Pagina: 1