Computer als complete HiFi set?

Pagina: 1
Acties:

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 01:11
Ik zit er aan te denken om binnenkort mijn half afgemaakte home cinema set een upgrade te geven om hem af te maken. De voor de hand liggende manier is natuurlijk om gewoon alle componenten los te kopen, maar er kwam ook een idee om alle functies van een complete HiFi set in een computer te verwerken. Leuk idee maar makkelijker gezegd dan gedaan, dus bij deze mijn vraag: Als het kan, hoe?

De dingen die nodig zijn: Een A/V reciever, HDD recorder en Blu-Ray speler. Het is misschien een stom idee maar niet geschoten is altijd mis :). Kan iemand enig inzicht bieden en mij vertellen of dit een beetje een reëel idee is? Alvast bedankt!

Tiger

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou, wat dacht je van mediacanter met een losse versterker?

Invoegen doe je zo!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Zoiets als: http://www.ikbenstil.nl/M...erd-Versterker::2802.html

Het kost misschien wel wat, maar dat heb je ong ook Je van Het...

Goede pc etc + een extreem goede audio versterker!

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Verwijderd

Op zich niet zo'n gek idee, maar.....ik vrees dat de praktische realisatie nog niet voor morgen is.
Vele functies zijn inderdaad al geïntegreerd (cd/dvd afspelen/opnemen, radio beluisteren/tv kijken) en dit alles in stereo en/of multichannel, tot zover niets nieuw onder de zon.
Echter...een behoorlijke (eind)versterker in je behuizing inbouwen, da's een ander paar mouwen (ik neem aan dat je de luidspreker als 'los' element blijft beschouwen), en met welke voeding zou je dit alles willen trekken (huiver..). Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat een - uit afzonderlijke delen - samengestelde set, het in 99% van de gevallen altijd beter zal doen dan zo'n mini-of midisetje met een alles-in-één behuizing.
Maar, wie weet, in de toekomst met classe 'D' technieken bijvoorbeeld...?

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 01:11
Ja dat is wel een goed punt. Ik heb nog wat zitten rondkijken en ik denk dat ik uiteindelijk een losse versterker neerzet en een media center in elkaar bouw.